Gå til innhold

Byttet luftfilter

Ranger emnet

Genetic

Anbefalte innlegg

Lagde litt hjemmemekk i dag med filter kitet jeg kjøpte.. Skal prøve å få laga ett alu. rør som erstatter det gamle gummirøret. Få på varme skjold også.

Filteret skal egentlig sitte rett oppå motoren, men det er for kjærringer og homoer så jeg mekka noe selv slik at jeg fikk den 100 mm store åpningen på filtret til å passe på 65 mm.

HPIM0853.jpg

Ikke spør hva som er under eltapen :D kanskje dere ser det hehe.. Men det funker fett. Deilig lyd når jeg drar på.

Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i noen tynne alu rør med dim. 100 mm og 65 mm så si i fra..

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

angående varmeskjold :

å produsere en "varmeskjold boks" i alu er vel ikke noe bra ?

Leder ikke alu. varme utrolig godt da ?

tips mottas med takk.... tror jeg må til med en varme beskyttelse på mitt k&n kit...

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

angående varmeskjold :

å produsere en "varmeskjold boks" i alu er vel ikke noe bra ?

Leder ikke alu. varme utrolig godt da ?

Slik jeg har forstått det, leder og reflekter alu varmen godt!

Tenkte bare det er en grunn for at de fleste bruker alu til isolering!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Genetic

Alu funker fint det.. har "filma" nå men jeg finner ikke FireWire kabelen til kameraet.. prøver å finne en annen måte å få fiksa det på..

Fått fiksa det? :) Vil høre lyd nååååå:D Hehe..

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Fått fiksa det? :) Vil høre lyd nååååå:D Hehe..

Sorry, har ikke fått fiksa det, prøvde med opptaker på mp3 spillern min men det ble bare tull, fikk ikke med all lyden, ikke så veldig bra mic. på den akkurat, et lite hull.. lol

Men jeg har fått tak i noen alu bend, stjal litt av rørleggeren på et bygg jeg jobber på nå :), de passer perfekt med åpningen på filtret, men jeg må finne på noe for å få den ned til 65mm, er 110mm. Mangler en liten stump med rett 110mm alu rør så får jeg lagd meg skikkelig kembo power rør.. :D

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...