Gå til innhold

Byttet luftfilter

Ranger emnet

Genetic

Anbefalte innlegg

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og fire timer etter jeg så dette måtte jeg gjøre noe lignende sjøl :D

kveldens arbeid har gått ut på dette:

******************Viser seg nå at photobucket ikke er oppe og går, så da legger jeg inn bilder når jeg kommer hjem fra kino..*****************

lykta må ut for og få ut det som ligger i veien

flexi_fra_fanger.jpg

her er da biten som må vekk for og få ført røret ned..

den sitter i en skrue på høyre siden, og ligger bare klemt inntill veggen på venstre side..vekk_med_deg_a.jpg

flexi rør er det eneste dugandes man kan bruke til denne bøyingen tror jeg..

null_lykt.jpg

er ikke ferdig..skal lage et skjold som gjør at lufta blåser rett på filteret og ikke bare ut i løse lufta..

bc0dcb7c.jpg

og her får du luft..

( røret synes ikke før man kommer helt ned på bakken pga gitteret..)

luft.jpg

får ikke gjort noe med dette på 1 uke..så oppdateringer kommer om en stund

mvh mandel

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI-R

noen som har noen lure forslag om hvor jeg kan få tak i rør? trenger noen fra grill -> filterboks osv...

hvor får man slikt? Tess?

kan være lurt og høre der ja, der har de MYE slanger og rør å sånt!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTI-R

noen som har noen lure forslag om hvor jeg kan få tak i rør? trenger noen fra grill -> filterboks osv...

hvor får man slikt? Tess?

Stikk til Krogslund på Jessheim.. Masse rør der.. 90gr bøy, 60gr og rette rør..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

vel, når har jeg fått luftfilteret mitt i posten fra Streetfighter Perfomance, med varmeskjold i karbon rundt soppen =) så jeg tror jeg monterer det direkte på VW boksen og legger flexi rør for frisk luft. men hvordan blir dette om vinteren da? *gruble*

Kan jeg fjerne den gamle luftfilter boxen helt?

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

Originally posted by Genetic

Den vakum slangen lurer jeg også på, jeg har fortsatt nedre del av boksen igjen, vet ikke om jeg kan fjerne det eller ikke... Noen som har gjort det ??

Den slangen er jo merkelig, tetter igjen lufttilførselen å åpner for varmluft eller noe fra motoren, teit...

den er ikke teit.. ikke så kult for motorn din og få mett med is kald luft om vintern, det røret kjem jo fra bak ved eksos manifolden og gir varm luft.

har vært vanlig sånn lenge.. på gamle bilen min så gikk det også en slange fra eksos manifolden som varma ved gassern så de tikke på kalde vinter dager skulle fryse til si nede i gassern..

men men er vel bare og tette den igjen.. men som du sier er jo like greit kansje og bare la bunnen av boksen sitte igjen.

vemund

Var på side 2 på bunn :D

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider