Gå til innhold

Byttet luftfilter

Ranger emnet

Genetic

Anbefalte innlegg

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått mekka noe alu rør, men... det blir ganske varmt pga. motorvarme, så jeg skal fikse meg noe annet.. Lydklippet har jeg lagt bak meg, må ta opp på nytt likevel siden jeg har tatt opp over det gamle.

Har tenkt på å kjøpe max flow kit, der så det ut som at man får med alt av rør man trenger.. Noen som har url til der det blir solgt ?? har sett det en gang men la det ikke i favoritter.

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Genetic

Har fått mekka noe alu rør, men... det blir ganske varmt pga. motorvarme, så jeg skal fikse meg noe annet.. Lydklippet har jeg lagt bak meg, må ta opp på nytt likevel siden jeg har tatt opp over det gamle.

Har tenkt på å kjøpe max flow kit, der så det ut som at man får med alt av rør man trenger.. Noen som har url til der det blir solgt ?? har sett det en gang men la det ikke i favoritter.

halla balla! jeg driv faktisk på med akruatt samme prosjeket..

kjøpt meg green filter og det passer så og si rett på der den orgianle luft filter slangen satt... men kjøpte et 2,5" eksos rør med bøy og det passa faktisk ganske bra..

green filteret passer rett på metall røret men metall røret er for stort for der gummi slangen sitt på så må ordne en overgang der.. jeg tenkte jeg sku få tak i en gummi slange bit, sjekka på tess kosta rundt 70 for det.. tru det blir bra lyd med filter og metall rør.. hørte en gti som hadde det en gang det var vilt.

1.8 rp motor du har ell?

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alu-rør er ikke en bra løsning altså? Eller misforstår jeg nå?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

halla balla! jeg driv faktisk på med akruatt samme prosjeket..

kjøpt meg green filter og det passer så og si rett på der den orgianle luft filter slangen satt... men kjøpte et 2,5" eksos rør med bøy og det passa faktisk ganske bra..

green filteret passer rett på metall røret men metall røret er for stort for der gummi slangen sitt på så må ordne en overgang der.. jeg tenkte jeg sku få tak i en gummi slange bit, sjekka på tess kosta rundt 70 for det.. tru det blir bra lyd med filter og metall rør.. hørte en gti som hadde det en gang det var vilt.

1.8 rp motor du har ell?

vemund

Det med eksos rør hørtes ikke så dumt ut, stål da vel ?? slik at det er blankt å fint :D

Kanskje jeg skal mekke meg noe lignende...

Originally posted by Oleee

Så alu-rør er ikke en bra løsning altså? Eller misforstår jeg nå?

Ikke så veldig bra nei, røret blir varm av motoren, å da blir jo lufta som "flower" igjennom varmet opp, tror ikke det er det største problemet hvis man har et stål rør.. håper jeg, uansett så er det ikke så mye å velge mellom hvis man ikke vil ha det orignale stygge svarte plastikk/gummi røret..

Skal se hva jeg gidder å fikse i mårra, stikker hvertfall å kjøper et nytt filter, så et hos Thorsov som så veldig brukbart ut, kon filter som er litt twista, kan velge mellom 70mm eller 63.5mm hull, kan jo ta med en stumt eksosrør der som jeg kanskje kan bruke, hvis bøyen ikke blir for stor, får se hva de har å velge mellom.

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg målte litt i går jeg har kjøpt 2,5" eksos rør og jeg trenger bare en liten gummi bit for der den orgianle slangen satt var det akuratt like stort så blir liksom en pakning bare.. så føre e dette metall røret inn i power filteret og fyre på ei klemme.. du kan jo gjøre akuratt det samme mandel regner med at vi har likt filter.

eneste som er "problemet" nå er vel vekta, må legge filteret et sted og feste det så ikke det blir stor belastning på der metall røret er festa på insprutninga..

ska prøve og fixe bilder når jeg har fått ordna gummi¨'n..

de hadde fatkisk ferdig bøyde rør som passa veldig bra hos meg, da gikk det på skrå forbi motorn der den orginale slangen passa.. snakk om flaks :)

men syns egentlig selve filteret var skuff var jo ikke no særlig bedre lyd en før hos meg... men så hadde jo jeg ganske oppborra boks.

mandel: hva gjorde du det vakum slangen til boksen? tetta den igjen bare?

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vakum slangen lurer jeg også på, jeg har fortsatt nedre del av boksen igjen, vet ikke om jeg kan fjerne det eller ikke... Noen som har gjort det ??

Den slangen er jo merkelig, tetter igjen lufttilførselen å åpner for varmluft eller noe fra motoren, teit...

den er ikke teit.. ikke så kult for motorn din og få mett med is kald luft om vintern, det røret kjem jo fra bak ved eksos manifolden og gir varm luft.

har vært vanlig sånn lenge.. på gamle bilen min så gikk det også en slange fra eksos manifolden som varma ved gassern så de tikke på kalde vinter dager skulle fryse til si nede i gassern..

men men er vel bare og tette den igjen.. men som du sier er jo like greit kansje og bare la bunnen av boksen sitte igjen.

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider