Gå til innhold

Byttet luftfilter

Ranger emnet


Genetic

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mono

hvordan er denne rusta oppstått? ved skader? slik som jeg har forstått så er golf 3 karosseriene galvaniserte, og rustet bare rundt viduene der vannet blir liggende. jeg for min del har bare noen få rustbobler på bakluka i den på kanten der ved lykta. på undersiden på en måte. ellers er bilen rustfri. så litt sliten ut den lakken din også, mye småriper, trenger seg nok en polering?

 

Golf 3 har desverre ikke galvanisert karosseri, og lakken er helt elendig på modellene som kom rundt 94/95 pga overgang til miljølakk som var heller uheldig..

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

tror det var miljølakk på min før, men heldigvis gjorde lakkereren det kloke valg i og skippe miljølakken denne gang, og heller bruke solide saker, og toppe det med 5 lag klarlakk ;)

 

Derfor bilen din skinner så jævlig på bildene og filmene du legger ut! :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

 

Golf 3 har desverre ikke galvanisert karosseri, og lakken er helt elendig på modellene som kom rundt 94/95 pga overgang til miljølakk som var heller uheldig..

 

Vw begynte vel ikke med hel galvanisering før i 97, tror jeg da! men jeg lest omtaler om G3 som sier at den har galvaniserte bæredeler; kanaler osv! Men dette vet jeg ikke for sikkert, ser ivertfall ikke slik ut hos meg da:rolleyes:

 

Og lakken er ikke helt god hos meg heller:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel et slags belegg?

noe ala' spikere, som er gråe..disse er dyppet i noe, og deretter varmet opp til en duganes tempratur..

etter denne prosessen er ferdig skal spikern ikke ruste..

men så fort man bøyer spikeren, løsner belegget, og rusten får fri tilgang..akkurat som når en bil krasjer, og får en liten bulk..osv..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hody ho folkens.

 

satt på filteret på kjerra i dag.. tetta vakum slangen til det varm kald luft spjeldet, satt metall røret inni gummi røret og i filteret skrude godt fast.. filteret klare jeg ikke og vri men slangen inni gummi slangen får jeg vrikka litt på men regner med at det er helt tett pga at metall røret går en ca 30cm inn i gummi røret..

la filteret nedi den orginale bunnen og festa det der så det ikke slenger borti vifte reima.. ble god lyd det ble det.. noen som har noen bilder av sine løsninger? jeg ska fixe bilde i morra..

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått tak i et rør i så stor dim som mulig for innsuget..

har pussa det ned, og gjort det blankt..

sitter nå og lager varmeskjold på en fabrikk...

 

men det som er litt kjipt da, var at all den feite lyden blei borte..:(

så nå har jeg kontaktet en levrandør for og få meg effekt annlegg..

 

bilder kommer i kveld..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår