Gå til innhold

Stoppa Av Onkel Blå !

Ranger emnet


LilleGud

Anbefalte innlegg

jaja... da kan jeg si at jeg har blitt stoppa av onkel politi.

 

kommer igjennom lillestrøm mot stasjonen i standar fart . bremser ned i krysset ved waterhole. kjører ut og mot stasjonen og rælingsbrua akser opp til 50... (med hullet i potta så bråker det som faen) kjører i 50kmh igjennom div svinger rundkjøringer. bremser ned og svinger til venstre over rælingsbrua. gir gass til 50/60 kmh. bremser ned litt mot toppen av brua har vel mellom 50 og 55 kmh heleveien. kommer ned rælings brua. det er grønt lys. kjører osså igjennom den svingen i 50. svinger ned under brua. holder farten ca 50. ser bilen bak meg og kjenner igjen at det er sivil bil. jaja... slakker farten inn mot fullt stoppen. stopper setter på blinker svinger mot rælings tunellen. akser sakte opp mot 60 (som er farts grensa) skal akkurat til og sette på blinkers inn mot veien der jeg bor da den setter på blå lys. jeg svinger inn på neste bussholder plass. finner frem fører kort og vognkort.

polti mannen kommer bort til meg. jeg sveiver ned ruta og sier god kveld ! hei sier han. jeg spørr. du skal vel ha detta du ? og gir han fører kort ! og denna ! og gir han vogn kort. hehe...

han sier at jeg hadde litt stor fart osv igjennom lillestrøm. (han kan ikke ha måling) samma det. jeg sier tja... tror ikke det men det kan jo hende. ikke noe med vilje værtfall. da spørr han om jeg ellers er en ryddig og alright kar. ja sier jeg.. har ikke skapt noen problemer for og si det sånn. hvor skal du egetlig spør han. hjem sier jeg. bor rett oppi åsen bak meg. ja, du får prøve og ikke kjøre så fort. spesielt ikke inne i lillestrøm sentrum. ha en ellers fin kveld. så gikk han ! :)

 

--------------------------

 

vel intresant opplevelse. kansje ikke så rart at han kicker. er ikke vanlig og ha 50 igjennom rundkjøringer ol. men det er da 50 der osso ?? eller igjennom 90 graders svinger... og det bråker jo så jævelig når jeg gir gass grunnet eksoslekkasje... vel vel... sånn skjer...

 

ganske hyggelig politi mann faktisk ! sånn skal det være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

jaja... da kan jeg si at jeg har blitt stoppa av onkel politi.

 

 

vel intresant opplevelse. kansje ikke så rart at han kicker. er ikke vanlig og ha 50 igjennom rundkjøringer ol. men det er da 50 der osso ?? eller igjennom 90 graders svinger... og det bråker jo så jævelig når jeg gir gass grunnet eksoslekkasje... vel vel... sånn skjer...

 

ganske hyggelig politi mann faktisk ! sånn skal det være....

 

Har hatt en tilsvarende opplevelse med politiet, jeg kom fra jeløya mot Moss for å komme meg ut på E6'n.

Dro på litt gjennom rundkjøringene i Moss, når jeg kommer opp til rundkjøringa ved Esso'n (ved mossebadet) så kommer det en uniformert politibil ut fra esso og kjører etter meg mot E6.

Jeg ligger i ca 60 i 50 sonen etter rundkjøringen og blir stoppa, Jeg trodde jeg ble stoppet fordi jeg hadde kjørt 60 i 50 sonen men nei da. De hadde visst fått en melding fra en sivil som hadde sett meg nede i Moss de hadde ingen måling på meg så politimannen ba meg om å ta det rolig fordi det var en del kontroller ute den kvelden.

Så det finnes snille politimenn også ;)

 

Skal ikke fortelle om den gangen jeg kjørte forbi en uniformert politibil i nordbytunnelen, men kan si så mye som at politimannen ikke var så fryktelig blid da :D

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Invitron

Sånn er det nok ikke her jeg bor..en av pol10 folka ga kona si parkeringsbot for å ha parkert feil i garasjen..en morgen stod han i pysjamas nedi her og målte farten..da er du ikke helt god..men, han har vært på galehus av no slag oxo da..

 

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

 

Jævlig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking

I helga var det PROMILLEKONTROLL på Svalbard.Merkeligt nok ble ingen tatt!!!!!

 

Har ikke vært sånn kontroll siden engang i vinter, Januar tror jeg :-)

 

Laserkontroll hadde de i -98 vistnok!!!!

 

 

Morsomt!!

 

Er det ikke bare snøscootere som ruller på Svalbard lol lol lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Invitron

Sånn er det nok ikke her jeg bor..en av pol10 folka ga kona si parkeringsbot for å ha parkert feil i garasjen..en morgen stod han i pysjamas nedi her og målte farten..da er du ikke helt god..men, han har vært på galehus av no slag oxo da..

 

 

lol lol lol lol lol lol

 

Originally posted by Viking

I helga var det PROMILLEKONTROLL på Svalbard.Merkeligt nok ble ingen tatt!!!!!

 

Har ikke vært sånn kontroll siden engang i vinter, Januar tror jeg :-)

 

Laserkontroll hadde de i -98 vistnok!!!!

 

 

Morsomt!!

 

lol lol lol lol lol lol

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

 

Har hatt en tilsvarende opplevelse med politiet, jeg kom fra jeløya mot Moss for å komme meg ut på E6'n.

Dro på litt gjennom rundkjøringene i Moss, når jeg kommer opp til rundkjøringa ved Esso'n (ved mossebadet) så kommer det en uniformert politibil ut fra esso og kjører etter meg mot E6.

Jeg ligger i ca 60 i 50 sonen etter rundkjøringen og blir stoppa, Jeg trodde jeg ble stoppet fordi jeg hadde kjørt 60 i 50 sonen men nei da. De hadde visst fått en melding fra en sivil som hadde sett meg nede i Moss de hadde ingen måling på meg så politimannen ba meg om å ta det rolig fordi det var en del kontroller ute den kvelden.

Så det finnes snille politimenn også ;)

 

Skal ikke fortelle om den gangen jeg kjørte forbi en uniformert politibil i nordbytunnelen, men kan si så mye som at politimannen ikke var så fryktelig blid da :D

 

hææ??

finns det sånne politimenn i moss?? de jeg har møtt er totalt idioter.. ble stoppa inne i mosseporten tunellen på sykkel?!? stoppa for å sykle for fort i 40sona?!?

 

Etter at jeg kjøpte Celica`n så har de omtrent stoppa meg en gang i uka, de følger etter meg hjem støtt og stadig, hver gang de stopper meg så spør de om det samme: "er det din bil?" "har du hatt noe kontakt med politiet tidligere?" "skru ned musikken. NÅÅÅ!"

 

greit at de stopper meg hvis jeg gjør noe galt, men de stopper meg omtrent bare på pur f..:(

 

Jaja, jeg er glad jeg ikke skal bo her så mye lenger....:)

-91 Toyota Celica 2.0 Gti

 

x -89 toyota carina 2.0 Gli

x -87 toyota carina 1.8 Dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skru ned musikken. NÅÅÅ!"

 

hører med til historien at jeg hadde musikken på fullt, ca 90kmt i 80sona etter tunnelen da jeg ble stoppa. når purken kom fram til bilen så åpna vinduet litt, purken sa ett-eller- annet som jeg ikke hørte siden musikken sto så høyt på, han prøvde en gang til, og siden han så ut som han skulle eksplodere, så skrudde jeg ned lyden og han bjeffa : " vogn-kort og fører-kort!!!"

Greit det sa jeg, fant fram førerkort og vognkort, og stakk det ut av vinduet på toppen siden jeg ikke gadd å åpne vinduet helt. han tok førerkort og vogn kort, og jeg lukkat igjen vinduet og satte musikken på fullt igjen mens han undersøkte vognkort og førerkort. han banka på vinduet igjen og jeg åpna vinduet like forbanna lite som første gang. og skrudde ned musikken litt og spurte hva han ville nå da? "SKRU NED MUSIKKEN. NÅÅÅÅÅ!!!"

jeg gjorde som han sa og spurte om han skulle bøtelegge meg for noe... "Nei" men du skal være jævlig forsiktig framover, om du så ikke bruker blinklys, ikke ligger riktig i rundkjøringene, vi holder ett øye med deg...

ok sa jeg, kan jeg få igjen korta mine nå?

fikk dem igjen og satte på musikken igjen, satt på blink lysa, og klemte gassen i bånn og aksa kjapt opp i 80. hadde ikke engang kommet bort til 70sona før blå-lysa kom på igjen... hadde mitt på det tørre jeg, så jeg satt klar med vognkort og førerkort i vindus-sprekken når han kom. så annklaget han meg for å bevisst prøve å provosere dem med den akselleringa... så jeg sier at han får roe seg litt.. jeg brøyt ingen fartsgrenser, så det at dere stoppet meg nå, begynner å ligne trakasering... han så stygt på meg gikk tilbake til bilen og satte seg, jeg ble stående til de hadde kjørt...

 

J....A Idioter.. :fuckme2:

-91 Toyota Celica 2.0 Gti

 

x -89 toyota carina 2.0 Gli

x -87 toyota carina 1.8 Dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel når di blir veldig sinte og sure kan du jo prøve deg med denne

hentet fra "Alminnelig tjenesteinstruks for politiet (politiinstruksen)".(

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-19900622-3963-008.html )

 

 

 

§ 5-2. Opptreden i tjenesten.

 

I tjenesten skal en politimann opptre med den ro og beherskelse som situasjonen krever.

 

En politimann må ikke la seg provosere ved motstand eller fornærmelser. Uten en rolig opptreden kan han ikke opprettholde sin autoritet og vente nødvendig bistand og støtte fra den besindige del av publikum.

 

Under tjenesteutførelsen er det ikke tillatt å bruke sårende eller andre upassende uttrykk. Likeså er alle slags skjellsord forbudt.

 

En politimann skal opptre høflig mot enhver, og dersom noen ber om eller ses å trenge hjelp, skal det ytes den bistand tjenesten tillater og som politimannen ellers ser seg i stand til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jumbo

vel når di blir veldig sinte og sure kan du jo prøve deg med denne

hentet fra "Alminnelig tjenesteinstruks for politiet (politiinstruksen)".(

http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-19900622-3963-008.html )

 

 

 

§ 5-2. Opptreden i tjenesten.

 

I tjenesten skal en politimann opptre med den ro og beherskelse som situasjonen krever.

 

En politimann må ikke la seg provosere ved motstand eller fornærmelser. Uten en rolig opptreden kan han ikke opprettholde sin autoritet og vente nødvendig bistand og støtte fra den besindige del av publikum.

 

Under tjenesteutførelsen er det ikke tillatt å bruke sårende eller andre upassende uttrykk. Likeså er alle slags skjellsord forbudt.

 

En politimann skal opptre høflig mot enhver, og dersom noen ber om eller ses å trenge hjelp, skal det ytes den bistand tjenesten tillater og som politimannen ellers ser seg i stand til.

 

lol Den der skal jeg nok printe ut å ha i bilen min :D

Subaru Impreza Drivers Club Norway

 

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår