Gå til innhold

Astro. Noen interesse for disse bilene?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en -89 Astro. Har en del planer som senking, feitere dekk +++, da blir de skikkelig kule etter min mening. Men er det noen som har like stor interesse som meg av disse minivanene? Jeg vet de "bare" har 6 sylindre, men det er fult mulig å godkjenne de med 305/350 motorer,..........så det så.

Hadde vært interessant å høre om hvor stor interesse slike vaner har blant folket.

Forøvrig så er jeg på jakt etter en 4,3 liters V6 som trenger en overhaling.

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 88 Astro tidligere og det var en kjempebil på alle måter untatt motoren, som jeg personlig mener aldri burde blitt sett i en slik bil. Har hørt fra andre med V8 i desse bilene at forbruket har gått mye ned etter montering av V8.

Dette kan godt stemme med de erfaringer jeg gjorde med den jeg hadde; synest jeg måtte ha gassen i bånn i alle motbakker.

Så hadde jeg vert deg hadde jeg heller sett meg etter en 350 TBI. Der passer alle ledninger fra det systemet du har; kun sette i 350n og hjerna til den.

Dette vil veie opp for utgiftene dine i forhold til å sette inn 6er

da du får mer igjen for en med V8!

Tenkte å legge ut bilder av bilen her men forstår ikke helt hvordan jeg gjør det. Noen Tips??

Jeg har bildene under mine dokumenter i PCn

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blackbird

Hadde en 88 Astro tidligere og det var en kjempebil på alle måter untatt motoren, som jeg personlig mener aldri burde blitt sett i en slik bil. Har hørt fra andre med V8 i desse bilene at forbruket har gått mye ned etter montering av V8.

Dette kan godt stemme med de erfaringer jeg gjorde med den jeg hadde; synest jeg måtte ha gassen i bånn i alle motbakker.

Så hadde jeg vert deg hadde jeg heller sett meg etter en 350 TBI. Der passer alle ledninger fra det systemet du har; kun sette i 350n og hjerna til den.

Dette vil veie opp for utgiftene dine i forhold til å sette inn 6er

da du får mer igjen for en med V8!

Tenkte å legge ut bilder av bilen her men forstår ikke helt hvordan jeg gjør det. Noen Tips??

Jeg har bildene under mine dokumenter i PCn

Gå på: http://www.photobucket.com og registrer en konto på deg.

Det er helt gratis og du kan laste opp 1000 bilder der!

enkelt og greit bare velge antall bilder du vil legge opp, så blar du igjennom dataen din og finner bildene..

så trykker du submit..

Når bildene er på plass inne på albumet ditt på photobuket så kopierer du teksten under bildet som det står [img foran..og limer inn i svaret du skal gi her..Thats it :D

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4,3 stående.Det er en 95 modell Vortec, altså 200 hesteren.Kjørt ca 80KKm da en oljekjølerslange røk.Motoren gikk greit på tomgang når den var kald, men med litt varm olje og litt turtall hørte du bankelyder.Må nok skifte eller slipe veiv.Håpte på 5000 for den, men er åpen for et bud.

En kompis har en helt komplett 95 modell 4,3 med automat og fordelingskasse.(Fra Blazer).Han selger den kansje hvis han får 12000 for den.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på V8 jeg også, en 305 med en litt bedre kam og et innsug. Legg til en annet filter og en TBI spacer så har nok kjerra gått bra, men jeg bruker bilen på vinteren også og vektfordelinga er ikke helt som den burde vært.

Blir litt lett bak, så med en V8 der fremme tror jeg den blir rimelig umulig på vinteren, hjelper ikke om jeg har sperre. Men med mange sandsekker så kanskje. Men jeg har også snakket en del med folk som har V8, og de sier faktisk at bensinforbruket går ned så det er nok noe i det.

Men jeg vet også om flere som har Syclonemotor i astro, det hadde vært enda fetere.

Angående Vortec motor i min astro passer vel ikke det helt, motoren går på kassa, men det er vel et litt annet innsug og div, er det ikke???? Eller? Skal jeg også få ut 200hk må jeg vel bytte innsprøytning også, blir litt mye jobb tror jeg.

Men det hadde vært artig med en V8, så er det noen som har en 305 nyere enn -86 liggende til en rimelig penge da? Er ikke så farlig om den trenger en overhaling. Blir liksom litt fristet også.

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eko004

Har en -89 Astro. Har en del planer som senking, feitere dekk +++, da blir de skikkelig kule etter min mening. Men er det noen som har like stor interesse som meg av disse minivanene? Jeg vet de "bare" har 6 sylindre, men det er fult mulig å godkjenne de med 305/350 motorer,..........så det så.

Hadde vært interessant å høre om hvor stor interesse slike vaner har blant folket.

Forøvrig så er jeg på jakt etter en 4,3 liters V6 som trenger en overhaling.

Ta kontakt med Jonny Olafsen i Grimstad. Han er hel-guru på Astro og har bygget om flere biler til V8+ fått de godkjent. Han kan gi deg en fast pris på V8-ombygging og gjøre det kjapt og greit, siden han har gjort det så mange ganger.

Han har tlf 98632888.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider