Gå til innhold

hvilke felger er minst stygg?

Ranger emnet

Hawkon

Anbefalte innlegg

Blir Bluebirden oldskool hele veien eller blir det styling og effekt?

Kan jo erstatte baklukespoileren med en pen liten takvinge,tror det kunne blitt litt tøft!? Er det denne du bygger motor til? Høres veltenkt ut det motorbygget vertfall,så lykke til videre..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å få den meget clean på utsiden.. trenger sårt en ny lakk, men det får vente... leppa er ikke original dog, kommer fra en sunny.

spoileren får bare være.. er ikke så stor entusiast av de alu-f&f-alike vingene :rolleyes:

innunder skallet er det en 1.8 liters 8ventiler/singlecam turboinnsprøytning på 135hk originalt...dette er på 0.5-0.6? bar i overlading originalt på en T2 snurrebass.

('storebroren' med 8 ventiler mer er den som sitter i 200sx s13) Satser på å få pakka inni en T25 som jeg har liggende (bak spoileren på tidligere bilde) med justerbart turbotrykk fra midtkonsollen (ligger klart). så kommer en splitter ny amerikansk 'make' topp som er ferdig porta i USA med bedre ventiler og spesiallagd kamaksel som sikter på 3000->rpm i samsvar med turbo og toppen. Denne er jo selvsagt ferdig montert igjen også, så for meg blir det som et topp paknings skifte :)

litt kosejobb blir det igjen da når jeg skal legge på dyser og fuelrail fra en CA20E (2 liter insp. uten turbo) som har omtrent 4x så store ledninger til bensin. Har også et inntak/throttle body fra en amerikansk 240sx (KA24DE) klar.. denne er noe større enn den originale som gjør at det blir plass til mer luft gjennom gass spjeldet.

hvor mye effekt? ikke spør meg. skal ikke over 200 da råder tar fyken på disse blokkene.. oppgradering av de og stempler blir vel et kapittel og et stort hull i skillingsboka for seg selv :rolleyes:

til det har jeg 'grade 8 studs' til toppen liggende klar da jeg ønsker å øke kompresjon fra 8:1 til 8.5:1 eller tilsvarende for litt mer eksos. den bittelitte luftkjøleren som sitter på nå kommer nok til å bli bytta ut da i såfall...

og ja, dette er en FWD :)

og nei, jeg gidder ikke slenge inni en motor fra s13 istedet som yter 169 gamp originalt.

og ja, jeg øker kompresjon, jeg bor i oppdal og her er det kaldt :D

men tilbake til hovedpoenget... bilen skal være clean. jeg vil ikke ha en gigaspoiler bak som egentlig ikke gjør sin nytte og decals på sidene som sier at jeg har vært i japan hos NISMO og brukt hundretusener på merke.

så jeg vet fremdeles ikke om jeg skal gå for turbofelgene eller de ballongdekkene.. (skulle hatt en poll her kanskje?)

litt vanskelig å ta bilde med felgene montert også da jeg mangler dør, framskjerm og diverse enda etter motorbytte :)

men takk for all tilbakemelding! håper på mer! :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

dette er jo en oldskewl japse da! hehe..

bluebirdsiden.jpg

før bilen ble strippa... (og ja, den stygge Vavoline lappen er fjerna, samme med de svarte listene langs siden)

Tøff bil. lakke kanalskjørt og få på no greier bak, slik at den blir like lav bak som foran? ellers blir det lett sånn golf-look. de som setter på 90-fangere som subber foran, og bilen blir kjempehøy bak. men joda, bluebirden har et pent design, ser ut som den egner seg til litt clean look:) Dessuten har du samme turbo som meg tror jeg..

gå forresten for de ronal-felgene, men vask dem:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes ikke en bajs med aftermarket styling til disse kjerrene.. må ta lengdemål på skjørtene og finne noe som matcher, for så å lage egne fester.

men ja, den er høy bak iforhold til fram, noe som irriterer meg litt.

gammel/slitt hekkskjørt/sideskjørt ønskes kjøpt for tilpasning :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider