Gå til innhold

motor bytte

sony606

Anbefalte innlegg

vel, sikkert en topic fra før om dette, menmen.

for å bytte fra SR20Di til SR20DE, er det mye arbeid? må jeg bytte insputshjernen og andre ting?

det lekker bensin ned i oljen nå, så orker jeg ikke begynne å reparere det. blir billigere med ny motor med tanke på hva annet som også må skiftes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velleh, har byttet bankesensoren og motorfestet og slikt nå.

så tror (håper) jeg slipper å måtte bytte motor.

brukte bare 5-6 timer på å bytte bankesensoren.

måtte ut med hele innsuget og stort sett alt av slanger og ledninger på oversiden, så måtte jeg skru løs et jernrør til kjølesystemet som ligger rett over sensoren, pluss at jeg måtte tappe kjølesystemet.

agh, men er hvertfall gjort, og håper jeg bare merker betydelig forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, høres nesten ut som det er like mye (lite) arbeid som å bytte motor....

skaff deg et frontklipp fra en nyere FWD bluebird med SR20DET, så har du girkasse, motor, ledningsnett og alt som trengs til bytte. Prisene ligger vel på $1-$3000 USD + frakt og mva.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren.

men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom.

hele bilen rister når det skjer.

urk, hadde håpet at det var bankesensoren.

kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider