Gå til innhold

Liten film av 405'en etter monterin av throttlebodies...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Ingenting annen enn spjellhusene og motorstyringa som er nødvendig for å få spjellene til å funke.

Så er vel ca. 170hk kanskje nå.

Har planer etterhvert, men ting tar tid, og koster penger (ikke minst).

Standard 1.9 16v med lav kompresjon (9.7:1)

Skulle gjerne hatt den med 10.4:1 som det er litt mer fres i orginalt.

Driver å lukter litt på en kvassere kam på innsugssiden, som det kanskje blir snart nå da. Ellers så er det porting av topp som er planen, vet Pumaracing i England lover +30hk på en standardmotor med portet topp og større innsugventiler. Koster dog. 800£ + frakt og moms. Det var vel forresten prisen uten nye ventilstyringer også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal droppe hele filteret der og skaffe en carbon luftboks med et stort rør med et enda større K&N filter på enden :)

Men må skaffe litt penger først.

Her er litt mer film:

http://cortex.fa-s.ntnu.no/~kristian/Trond.avi

Hører kanskje lyden bedre der åssn den faktisk er.

Er lyden av bilen du hører først da jeg gasser på før sykkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har ikke kommet noe lenger nei.

Ikke lenger enn til at jeg raste diffen og sluttutvekslinga.

Så har brukt litt tid på å skru girkasse nå da. Hadde jo gått 320000km den gamle, så var vel ikke annet å forvente :P

Spejllhusene er av type Jenvey (http://www.jenvey.co.uk).

Betalte tilsammen ca. 25000,- for spjellhus, datasprut, bensintrykkregulator og andre småting som man måtte ha..

Har ikke gjort noe mer med det enda.

Driver å styrer litt med ny motorblokk. Begynner å ha gjort sitt denne 1.9 litern også, og lav kompresjon i utgangspunktet er ikke noe å jakte på når man skal ha effekt av sugemotor.

Så 2.2l 16v med Throttlebodies skal det bli på sikt...

Kjølevannspassasjen droppa jeg bare, kjørte bare kjølevannet rett tilbake til radiatoren istedenfor innom gasspjeldene, og TPS's kjøpte jeg fra Emerald, samme gjengen som jeg kjøpte motorstyringa fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider