Gå til innhold

Tdi vs. Tdk

Ranger emnet

icecold-

Anbefalte innlegg

Har ikke kjørt noen av dem. Men må huske på at TDi'n kan du chippe og få ganske mer ut av bare med det (30-40 hk?). TDK'n som har mekanisk injection er verre å trimme, men er som regel mye billigere da. Kan jo sette på en DIGER intercooler og justere opp diesel-trykket da.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morn dere TDK tvilere :D

TDK motorer er LANGT i fra svake motorer, og er på lik linje like slite sterke som en TDi. og visst noe annet er sakt eller ment, er jeg klar til å kofrontere dem, og dem som sier at det er dårlig feste mekanisme på reg.hjulet på kam akslingen, vet ikke helt hva dem sankker om.

Orginalt går dem litt dårligere ja, men det er mye letter å billigere å "trimme".

Ved å montere en IC, og skru litt på turbo trykket og diesel trykket, så går denne vell så bra, og om ikke bedre enn en TDi, selv med chip.....

Dem lader lett over 1 kg, men om det er sunt vet man jo ikke, men er hvertfall en på vw audi forumet, som hadde en jetta, som han lada over 1,4-1,5 med, og den var gått nesten 100 000 med dette trykket, og runda snart 400 000 nå, og der var han også bare bytta normale slitedeler......

TDien er som oftest dyrer i innkjøp, men er da nyere motor teknologi, og evnt mere dreiemoment enn i TDKen....

Forbruket vil jeg tørre å påstå er omtrent det samme...

og visst det sku være no mere, så bare spør i vei

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

morn dere TDK tvilere :D

TDK motorer er LANGT i fra svake motorer, og er på lik linje like slite sterke som en TDi. og visst noe annet er sakt eller ment, er jeg klar til å kofrontere dem, og dem som sier at det er dårlig feste mekanisme på reg.hjulet på kam akslingen, vet ikke helt hva dem sankker om.

Nei, hatt TDK selv og vet om 3 andre biler med samme motor som har hatt problemer .... :rolleyes:

Og problemet du nevner har vel bare vært på 3 av de, den siste ble det bytta motor på og vraket kort tid etterpå..

Men ikke noe vits i å ødelegge tråden for å krangle om det, bare føler at jeg har holdbarhet til å si at de motorene ikke er så bra... ;)

Back to topic. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt begge to variantene, og har selv en 1.9 tdi. To heilt forskjellige biler i standardutgave ihvertfall. Tdk`en e heil grei, tdi`en går meget bra te å vær ein 90 HK. Mye bedre enn tilsvarende bensinmotor. Ulempen e litt dieselstøy på tomgangsturtall, men skyvet oppover girene oppveier dette. Dessuten e forbruket genialt lavt, kjøre min på ca 0,5 med aktiv kjøring ( 0,42 på langkjøring og motorveikjøring).

- Leifk -

- 1994 modell Golf GL 1.9 tdi -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen for 1 uke siden, så lite er gjort. Men badlook front kommer på, det samme med emblemfri grill. Ellers skal bilen chippes rett etter sommerferien. Min bil er forsikret på min far med 60% bonus, og jeg betaler da 4200 med full kasko, leiebil og heile pakka. Betraktelig billigere enn gti ihvertfall.

- Leifk -

- 1994 modell Golf GL 1.9 tdi -

Lenke til kommentar
Del på andre sider