Gå til innhold

Avgiftsfri diesel?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Hvis du fyller avgiftsfri disel, kan du bli oppdaget leeeeeenge etterpå...

Min far var så "uheldig" å fylle 70 liter avgiftsfri diesel pga de hadde byttet om på pumpene på stasjonen. Pumpen med avgiftsfri var deffekt, så de flyttet den dieselen til en vanlig pumpe og merket den med en liten post it lapp, som var nesten utvasket pga regn...

Nå har det gått ca et år siden og rund 20.000, men kan han bli oppdaget for det...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Min far var så "uheldig" å fylle 70 liter avgiftsfri diesel pga de hadde byttet om på pumpene på stasjonen. Pumpen med avgiftsfri var deffekt, så de flyttet den dieselen til en vanlig pumpe og merket den med en liten post it lapp, som var nesten utvasket pga regn...

Nå har det gått ca et år siden og rund 20.000, men kan han bli oppdaget for det...

han skulle da sagt i fra til stasjonen, kontaktet

tollvesenet og fått en giro til å betale avgiften for antall

liter han fyllte, denne kvitteringen må medbringes ved

kjøring i "all fremtid" for å slippe bot... ingen kvittering

ved avsløring av kjøring med avgiftsfri diesel gir bot

som svir på pungen:(

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Som nevnt over burde han gitt beskjed, men send faren din på Statoil eller noe, be han tanke på avgiftsfripumpen og "finne ut at han har tatt feil" etter 1 liter.. Send han så inn, få kvittering på fyllte liter og giro til toll'en, få han til å betale de 2,50 det koster og ergo er saken ute av verden :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har jo vært på service osv etter det, så jeg tror brenselfilter osv er skiftet og det hjelper vel litt? Han snakket med de bak kassen, de bare smilte og beklaget... Sa bare at ja, ja... Da fikk du drivstoff til halv pris da. Sa ikke noe om hva vi skulle gjøre hvis vi ble stoppet. Min far spurte, men de bare sa at vi skulle henvis til dem hvis det skjedde noe.

Fikk ikke vite før uken etterpå når vi snakket med noen naboer at fargestoffet kan være igjen lenge etterpå. Vi trodde nemlig at det gikk greit etter et par fyllinger, derfor laget vi ikke noe baluba av det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargestoffet sitter i lenge, men 20.000 km er jo ganske langt da. Men dersom han ikke kjører en svær jævel av en Suburban blir han helt sikkert ikke stoppet og etter 20.000 bør det ikke være særlig mye igjen. Men, er han av den forsiktige typen ville jeg tatt med meg en jerrykanne, fylt noen liter avgiftsfritt, gått inn på stasjonen og sagt fra, ringt tollvesnet innbetalt gebyrer og hatt lappen i vognkortet. Eller gitt faen og fylt tanken opp igjen på avgiftsfritt, ringt tollvesnet, betalt tillegssavgift og kjørt på avgiftsfritt om igjen og om igjen.

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at det ikke er avgiftsfri diesel siden du betaler en grunnavgift på kr 0,405 pr. liter og CO2 avgift på kr 0,51 pr. liter.I tillegg kommer moms på avgiftene som betyr at vi betaler kr 1.13 pr. liter i avgifter på såkalt avgiftsfri diesel.

:-)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thomas K

Fargestoffet sitter i lenge, men 20.000 km er jo ganske langt da. Men dersom han ikke kjører en svær jævel av en Suburban blir han helt sikkert ikke stoppet og etter 20.000 bør det ikke være særlig mye igjen. Men, er han av den forsiktige typen ville jeg tatt med meg en jerrykanne, fylt noen liter avgiftsfritt, gått inn på stasjonen og sagt fra, ringt tollvesnet innbetalt gebyrer og hatt lappen i vognkortet. Eller gitt faen og fylt tanken opp igjen på avgiftsfritt, ringt tollvesnet, betalt tillegssavgift og kjørt på avgiftsfritt om igjen og om igjen.

Han er ikke den forsiktige typen og det er en 2001 Pajero stv, veier vel 2,2 tonn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Bare si at det ikke er avgiftsfri diesel siden du betaler en grunnavgift på kr 0,405 pr. liter og CO2 avgift på kr 0,51 pr. liter.I tillegg kommer moms på avgiftene som betyr at vi betaler kr 1.13 pr. liter i avgifter på såkalt avgiftsfri diesel.

:-)

Haha, den var ny! Trodde avgiftsfri diesel var avgiftsfri jeg, men vi bor jo så klart i Norge :(

avgiftsfri diesel ligger ikke igjen så lenge. når tollvesenet skal måle/sjekke om du har feil diesel på tanken så bruker de PH-målere. Du må altså ha ganske mange prosent avgiftsfri for at det skal slå ut. Fyller du blankt dagen etterpå, så tror jeg ikke du sliter på neste stopp...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider