Gå til innhold

Funderer på å shoppe A3...

Ranger emnet

Pellick

Anbefalte innlegg

Halla!

Driver og titter etter bil til maks 120-130 lapper, og ser at det finnes noen få Audi A3 1,8 i denne prisklassen. Hva er kjente feil på A3'en? Har den de samme problemene med forstillingen som A4 har? Spytt ut! Alle tips mottas med takk!

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt en A3 1,8T i to og et halvt år nå. Har ikke hatt noen store problemer med den. Har byttet foringene på stabstaget fremme, men det tror jeg bare er på turbo-modellen. Samme problemet er også på Golf. Har også byttet en styrekule. Ellers har det bare vært vanlig service. Bilen er nå gått 120000 km.

De sier at 1,6 virker kvikkere enn 1,8, men det har jeg ikke prøvd selv. Vil tro at 1,8 er litt mer fleksibel i alle fall. Lykke til med bilkjøpet!

Ligger bilder på http://www.carplanet.nu om du vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at for at A3 skulle være aktuell måtte den ha 'quattro' og turbo og da endte jeg opp med en A3 1.8T Q som jeg er foreløbig er veldig godt fornøyd med. Synes at en sånn bil fortjener litt motor! (med trykk på litt, dessverre)

Har dog kun kjørt et par tusen kilometer, så det kan jo hende at mitt syn på bilen endres etterhvert.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok være 1.8 hvis jeg skal gidde å kjøpe a3.

1.6'ern er sikkert grei nok i en golf, men en audi skal liksom være litt freskere da. Det er hvertfall min mening ;)

Forresten, er det ikke bare 8 ventiler i den gamle 1.6'ern?

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pellick

Må nok være 1.8 hvis jeg skal gidde å kjøpe a3.

1.6'ern er sikkert grei nok i en golf, men en audi skal liksom være litt freskere da. Det er hvertfall min mening ;)

Forresten, er det ikke bare 8 ventiler i den gamle 1.6'ern?

1,8 utgaven er en motor som går marginalt bedre enn 1,6, men som er beryktet for sin harde og rotete gange. 16V ugaven av 1,6 trekker bedre på høyt turtall, og 8V skal visstnok trekke bedre på lavt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeLid

ah, sånn å forstå :D

Litt for tidlig på dagen....

Golf 3er du hadde problemer med eller?

Yepp var Golf 3, 97/98 modell. Skifta de greiene for 3 år siden og den nye eieren skifta vel i vinter eller noe, husker ikke helt...

Men god bil ellers.

Var 1,6l 100hk, samme i Boraen.

Back to topic. :)

Ei venninne av meg solgte sin A3 1,8t for 135' her for ikke så lenge siden.

Så kan jo prøve å se etter det... :)

Ikke hørt om så mange A3'er med forstillingsproblemer, men stort sett alle A4'er.... (Men vet ikke om de er noe bedre da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp en A3 1.6 og er veldig fornøyd med den. Skulle gjerne hatt 1.8t men da måtte jeg opp en del i pris. Har kjørt Golf4 1.6 en stund og må si at A3'en virker friskere, hvorfor vet jeg ikke... (mulig golfen er litt daukjørt :)) Har sikkert 8v motoren og det kan godt være dreiemomentet som gjør at den virker raskere.

Måtte bytte stab stag foringene (samme delenummer som golf4) og temp sensor, hver til ca 300,-. Ellers går bilen bra og den er veldig behagelig å kjøre for å være en småbil. Motoren er i hvert fall ikke for kraftig for chassis så hvis man ser etter 1.8t så er nok quattro noe jeg ville vurdert. Dessverre er det vel ikke så mange av de i A3 utgave.

-anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider