Gå til innhold

Merer effekt????

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

jeg har en 190 ikke E å er lei av kjedlige turer hvor du klamper den i bånn å det skjer alt for lite slev om jeg bare har 90hk å forgasser så regner jeg med at det bør skje mere...

er det noen som har små tips om hvordan man kan får mere effekt. og hvis det er ulovlig ting kan man bare nevne det også så vi ikke får noen missforståelser...:D :D :D :D :D

hehe

mvh fredrik.

ps.sikkert ikke bare jeg som lurer

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har ikke penger. hadde jeg kunne byttet motor hadde jeg først byttet bil. men jeg mener det bør være masse (kjærring råd)

kan kalle det Mann råd siden det er med bil.

men det må være no ,ed sånnt for å får bare litt mere effekt liksom. sånne små billige ting alle kan gjøre men få gjør fordi de ikke vet at de kan gjøre det....

finnes det no slikt?:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

så klart det MÅ gjøre det...

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det koster skjorta ville jeg aller først byttet luftfilteret til et som puster lettere. Likeså eksosanlegget, har du orginalt 90hk merce anlegg er det vel like tykkt som et sugerør fra Macern. Et effektanlegg gjør susen, bestill fra sverige. Har du katalysator kan du kappe den vekk og sende den i posten til Toril Skogsholm, under bilen hører den hvertfall ikke hjemme. Du vil nok ikke få natt og dag opplevelsen, men bunndraget vil øke noe og bilen puster lettere. Nå er ikke jeg sikker på hvilken forgasser som sitter på din bil, men en større forgasser ala dobbel Weber, ta vekk traktene for grom lyd...osv osv. Andre kammer kan du og bytte til, men da begynner det fort å koste dollar.

Hadde jeg vært deg ville jeg endret eksos og luftfilter i første omgang, åpent KN filter.!!

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nafta ja:D, det gjør susen men motoren blir ikke så glad... Var en fyr som prøvde det på en moped, han klarte å ta ut 40 gamp, men motoren døde etter kort tid...

Når det gjelder effktanlegg osv + et bra luftfilter så koster det fort noen tusnelapper. Ser f.esk på bilextra hvor de selger effektanlegg til bil, de ligger på rundt 3000 og det er vel bare sluttdemper og enderør. Hvis du skal ha et luftfilter du får litt utbytte av bør du he skikkelig rør i f.esk metall og finne en bra plassering slik at det får kald luft. Dette koster i hvertfall en 1000 lapp (rør og filter av billigste sort). Hvis du skal ha et med litt utbytte, så koster det en del mer.

men ellers får du kjøpt universale effektanlegg, som ikke gir noe mer enn lyd pga de er ikke tilpasset bilen. Er jo en liten vitenskap å lage eksos for å få opp effekt og ned forbruk... Det koster rundt 800 og et billig konfilter får du fra rundt 300, men du får bare et tøffere filter og litt lyd.

Så hvis du skal ha litt effekt er det ikke så store greiene du får for 4000. Vet ikke hva en merce motor ligger på, men i hvertfall fikk en kompis et tilbud på sin kadett å bytte motor for ca 6000 med alt. Det var fra en 1,6 forgasser til en 1,8 eller 2,0 GSI motor.

Kjøp en delebil til 3000, bruk motoren og selg eller vrak bilen. Da har motoren i hvertfall ikke kostet mer enn 1500, pga du får jo 1500 i vrakpant også. Få motoren montert for noen tussinger, og vips du har litt mer å gå på....

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da ikke snakk om bare nafta da men bare Litt :)

sånn en liter i 40 liter vil det gi no smart?

tenkt på å bytte til en 190E motor 2.0 2.3 eller 2.5

men det er dyrt. finner lite på autodb..

og en ting til hvor mye hk vil man sansynlig få ut av et effektanlegg?.

mvh fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider