SSK Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Har en 91 mod kadett e 1.6i men det er egentlig uvesentlig. Listene på bilen er limt fast med noe dobbeltsidig tæip av noe slag, sitter ganske bra. kunne tenkt meg å ta av dissa listene men er redd det blir en hælvettes jobb med å få av tæipen. noen som har no forslag å komme med, eller noen som har gjort dette selv. åssen vil lakken se ut under der for eksempel. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 jeg brukte slik skrapeting for maling på vindu? alà stort barerbla med skaft. funka fett, selv i en garasje med 20 minusgrader. prøv å bruke en varmluftblåser/hårføner samtidig, så blir det så klissete at du nesten kan dra av hele turen fra en ende. lakken under var på min som splitter ny iallefall.. så du får nok en stripe der om du ikke matter ned litt.. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 malingsskrape? tenken er å ikke skade lakken, eller bare jeg som misfortår nå :) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 var det jeg brukte, ble ikke noe problem. bare pass på å ikke sette den rett nedi lakken og kjøre på liksom.. bruker du den til å pusse over istedet, så flasser denne gummigreia av istedet. edit: jeg er ingen byggmakker, men det er ikke av den store spade typen jeg mener nei. det er et bittelite blad som sitter litt gjemt under en skjerm over, slik at du ikke skal kunne hugge med den. men prøv med varmluftpistol, da skal det bli ganske mykt og du klarer kanskje å dra det av med bare fingrene. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 takker for tipset, får prøve det da :) men har noen peil på no middel som kan vaske bort lim rester ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 3M's sitrusrens er genial til å fjerne lim med,går kjapt og greit,kommer ann på hvor mye lim som sitter igjen... Bruk denne sprayen og vent i noen minutter,så tar du en plastskrape av et slag,jeg for min del brukte en gammel isskrape som låg å slang i garasjen.. Brukte en klut med varmt vann til å stryke over med slik at alt ble med liksom. Hårføner funker også fint når man skal få av disse listene,men vær forsiktig med avstand til lakk,slik at det ikke blir for varmt.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Var med å fjernet gummilistene på en Kadett E Caravan, der var det et helvete. Tapen var så råtten at den ble sittende igjen som seig gugge. Men for oss spilte det ikke så stor rolle pga vi skulle jo lakke bilen da, så vi brukte skrape... Hvis du skal beholde lakken bør du vel først prøve å dra de litt av, så bruke føner å løsne litt etter litt etter som tapen blir varmet opp. Hvis ikke tapen går i oppløsning da. Så kan du eventuelt prøve å bruke noe som heter label off, som de selger på biltema eller noe annet løsemiddel. Er bare å ta tiden til hjelp. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Fått det til nå :) bare rive av listene og dra av tæipen etterpå, såpass fin tæip så den ryker ikke så lett heller, har nok hatt litt flaks :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Ja + at denne er jo 6 år nyere enn den vi jobbet på. 85 modell... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg