Gå til innhold

16v

Ranger emnet

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har skrevet en del om dette i en annen post,men tenk på ventiluttak i stemplene,regreim,innsug,fordeler(om den skal sitte i en 240)+++ så det er ikke bare å "smekke" på en 16v topp nei..

noe arbeid må man regne med..

Et annet spørsmål er om det er verdt det om det skal være en sugemotor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanken var og kjøpe ny motor, har en B230FX og en B234F tilgjengelig, eg er vel en av dei som ikkje er so stor fan av turbo, ikkje misforstå. turbo er helt greit, men liker andre alternativ bedre, så eg lurte på om en 16V motor er sjelden, og om det er en slitesterk motor som bare går og går =) veit ikkje kass motor eg ska gå for

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en motor som er så ny at den har nye typen råder(rundt90mod) skal du montere den i en 240 trenger du blandt annet: 16v topp med innsug kamdrev osv,stempler ifra en b234f samt regreimhjulet på veiva(234f) vidre ville jeg anbefalt en så ny 230 blokk som mulig,kamreim ifra ascona 1,6 diesel,strammerull ifra golf 2 16v,nyeste type kamdrev for å sette på akslingen til fordeler/oljepumpe,skal den sitte i en 240 så trenger du en b20 fordeler(inklusive festet til blokka) ledningsnett ifra en 240 med lh2,4,hjerner osv ifra en b234f..noe modifikasjoner blir det,f eks gjenge noen hull,korte innsuget osv....men det hovedsaklige har du over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vectra.turbo

hmm... jeg kjøper jo bare en hel b234f motor og pælmer nedi, trenger vel ikke gjøre så masse modifikasjoner da vel?

Fortsatt HVILKEN bil hadde du tenkt å sette den i? en 740? isåfall er svaret:ok. en 240? svaret du da får er:Har du noen gang sett en b234f????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

har ikke b234F utvendig oljepumpe som blir drivi av en rem da, som gjør ganske stor forskjell på effekten?

b204/b234 har oljepumpa montert i framkant på blokka,men ikke noe særlig "utvendig" plassert,bortsett ifra at men kan demontere den uten å ribbe hele motoren..Pumpa blir direkte drevet av reg.reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider