vectra.turbo Skrevet Mai 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 hehe, ro ned spørsmålstegna da... siden dette er et 240(!) forum rekner eg med at de fleste skjønner at det er 240 det er snakk om. Men eg kan godt spesifisere. Det er altså snakk om en Volvo 240 denne motoren skal ned i. Og nei, eg har ikkje sett en b234f Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 jesus!!! mye jobb d der :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Hehe jeg og..Vel dette er et 240 forum ja,men de er her de fleste normale og "fornuftige" spørsmål dukker opp angående de fleste motorer osv...men men.. For å forklare enkelt hva som blir dine problemer om du kjøper en b234f så er det blandt annet dette:motorn er utstyre med to gedigne balanseaksler(en på hver side) noe som gjør at den har helt spesielle motorfester som tar mye plass..visst går det å fjerne disse akslingene,men uansett må du fixe motorfester. Vidre så har du ingen plass å sette fordelern utenom bakpå toppen,noe som ikke går i en 240.. Enkelt og greit,b234 har en annen blokk enn de andre 230motorene,noe som vanskeligjør jobben å montere den i en 240..fordelern kan du ved mindre modifikasjoner montere foran på motorn...mye enklere og ser mye bedre ut med en 230 blokk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 http://volvo.er-mandig.com/img/zerox/ <-- et sted innimellom her ligger det bilder av min b234f som forøvrig sitter en 240.. Hvis du skal ha en kul volvo sugemotor med en del hester hadde jeg gått for 960 motoren 24v 3liter og 204hk or something.. Men det krever litt mer jobb og en M-90 kasse... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by Zerox http://volvo.er-mandig.com/img/zerox/ <-- et sted innimellom her ligger det bilder av min b234f som forøvrig sitter en 240.. Hvis du skal ha en kul volvo sugemotor med en del hester hadde jeg gått for 960 motoren 24v 3liter og 204hk or something.. Men det krever litt mer jobb og en M-90 kasse... Enig med deg,men en slik motor og spesiellt med en m90 boks tar mye plass i en 240.Jeg ville heller satset på en 5 trinns getrag som er en hel del mindre enn m90.Kul motor i en 240 ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Etter hva jeg har forstått så får du ikke alt til å passe på 960 motoren? Men jeg vet du får plass til m-90´n.. Må ha tilpasset mellomaksling men.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 sekser i 240 O.o :D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 Zerox: Svarer her inne.. er litt off topic, men siden du driver med alt mulig snacks til 240, Hvilken oljetrykksgiver og hvor vil du montere den i en B230F? Det er for å koble opp mot en 52mm instrument i kupeen.. (Er en tråd om det litt lengre nede her, du kan godt svare der) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 den er fin :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Originally posted by lars_b den er fin :) NAJS :D Antatt HK på dn da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 ytterste hjulet nede er til oljepumpa? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Originally posted by Mambo ytterste hjulet nede er til oljepumpa? jepp,hjulet til høyre sitter direket på pumpa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2004 er det ikke sånn at viss du fjerner balanse akslene og den så får du ca 20hk mer ? eller er det bare noe kødd jeg har hørt ? :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2004 kommer ann på turbotrykket, men HK ligger på mellom 150 - 400 Med masse arbeid og penger klarer man å tyne 600 ut av denne motoren Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2004 Originally posted by Zerox Etter hva jeg har forstått så får du ikke alt til å passe på 960 motoren? Men jeg vet du får plass til m-90´n.. Må ha tilpasset mellomaksling men.. jo.. b6304'en passer nedi motorrommet. den er en den breiere enn b230, men bare 2.5" lengre! du trenger: el bakaksel (48 tenner). el speedo el bensinpumper (efi + tankpumpe) retur til bensin ventilerte skiver (siden effekten er over 200hk) videre, det er TO typer M90! da snakker jeg ikke om M90 og M90H. Jeg mener M90 til R4 og M90 til R6. En M90 i norge må du lett ut med 10-15.000kr for!! det er dyre saker! Jeg har snakket med svensker som bruker Supra MK3 kasser, som visstnok er sinnsykt billige på skroten i .SE og skal tåle en del hk. alternativer er uendelige om du kan jobbe, evnt om du har råd til å betale noen for å gjøre jobben for deg. Borg Warner T56, er en 6tr kasse. den vil kreve en del saging og sveising. Men den skal visst tåle en 700hk elns. Jeg vet ikke hva MK3 kassen tåler, 500 har jeg i hodet men vet ikke om det er feil. M90 duger til ca. 300hk, men kan selvsagt forsterkes. om du skal ha BW T56, må du ha nytt clutchhus, etc. som fabrikeres av det du forhåpentligvis får med motoren din. Om du skal montere 960 motor i forgasser 240, er det en del jobb. Om du skal montere 960 motor i injection 240, er det litt mindre jobb. Om du monterer med giren som hører til motoren, er det enklere, da du har mindre tilpassninger. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.