Gå til innhold

16v

Ranger emnet

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Originally posted by DaButcher

jo..

b6304'en passer nedi motorrommet.

den er en den breiere enn b230, men bare 2.5" lengre!

du trenger:

el bakaksel (48 tenner).

el speedo

el bensinpumper (efi + tankpumpe)

retur til bensin

ventilerte skiver (siden effekten er over 200hk)

videre, det er TO typer M90! da snakker jeg ikke om M90 og M90H.

Jeg mener M90 til R4 og M90 til R6.

En M90 i norge må du lett ut med 10-15.000kr for!! det er dyre saker!

Jeg har snakket med svensker som bruker Supra MK3 kasser, som visstnok er sinnsykt billige på skroten i .SE og skal tåle en del hk.

alternativer er uendelige om du kan jobbe, evnt om du har råd til å betale noen for å gjøre jobben for deg.

Borg Warner T56, er en 6tr kasse. den vil kreve en del saging og sveising. Men den skal visst tåle en 700hk elns.

Jeg vet ikke hva MK3 kassen tåler, 500 har jeg i hodet men vet ikke om det er feil.

M90 duger til ca. 300hk, men kan selvsagt forsterkes.

om du skal ha BW T56, må du ha nytt clutchhus, etc. som fabrikeres av det du forhåpentligvis får med motoren din.

Om du skal montere 960 motor i forgasser 240, er det en del jobb.

Om du skal montere 960 motor i injection 240, er det litt mindre jobb.

Om du monterer med giren som hører til motoren, er det enklere, da du har mindre tilpassninger.

ikke for å være pirkete,men 6er blokka er nermere 4,5" lengre enn en b230 motor.sikker på at du har en 6er?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by maxis

ikke for å være pirkete,men 6er blokka er nermere 4,5" lengre enn en b230 motor.sikker på at du har en 6er?;)

jah, jeg vet nok hva motor jeg har.

jeg har ikke målt motoren selv, leste målene på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

hehe,ja der ser man..det man gjør selv/det enkle er ofte det beste. kommet noen vei med 6ern da?

Jeg hadde et ubrukt servokit liggende som jeg byttet mot en pumpe. MÅ vente til volvohuggeren får den inn (1-2 uker).

Så mangler jeg bare:

tankpumpe

b6304 bunnpanne

mao. ca 1 måned til jeg kjører bilen til nordic autotech i halden for ombygging.

jeg har skaffet bakaksel, men vet ikke om det er riktige typen (antall tenner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et ubrukt servokit liggende som jeg byttet mot en pumpe. MÅ vente til volvohuggeren får den inn (1-2 uker).

Så mangler jeg bare:

tankpumpe

b6304 bunnpanne

mao. ca 1 måned til jeg kjører bilen til nordic autotech i halden for ombygging.

RÅTT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mangler jeg bare:

tankpumpe

b6304 bunnpanne

antall tenner? Mener du utveksling?

Hvor mye skal nordic autotech ha for å bytte motoren din da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider