Gå til innhold

STORAKSJON mot rånere i Haugesund 16mai 2004

Ranger emnet

Gou

Anbefalte innlegg

I går var kvelden da biltilsynet/politiet skulle ta ALLE så bare hadde et lite senkesett på bilen (heldigvis var jeg informert om at de skulle ha såpass md kontroll ;) )

Det var biltilsyn over alt.. i tilegg til og ha kontroller litt over alt så kjørte de rundt i byn og leita itte ungdomms biler... politiet var også flittige til å hjelpa...

den intensive jakten varte fra ca 6 til litt over midnatt.....

tipper det var en del her fra haugesund så blei tatt ? :)

uansett.. politiet burde bruke tiden på bedre ting enn detta her............ kriminalitiet f.eks..... men neida....

også når de prøver og få tak i folk som ikke er interesert i å stoppe så har de ikke kjangs (traff en audi i går så stakk av..)

2 poltibiler etter.... men neeeeei da...

nai.. lenge leve biltilsynet (blir sikkert 21 år`s fengsel viss du kjører med 2" større felger enn org. nå i framtiden...)..

HIPP HURRA......

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo natt til 17. mai en dag som mange unge kjører seg forderva på, - og "alle" vet jo at politiet er ute etter å ta alle som har gjort noe med bilen sin. Forebygging kalles det vistnok for.

Men, - enig at det kan synes meningsløst at politi og biltilsyn går løs på alle som har spoilere og felger når de kanskje heller skulle bruke mere ressurser på andre områder ( http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040517/NYHETER/40517001 ) . Det er jo faktisk værre med slike episoder synes jeg enn om bilen er 30 mm lavere enn originalt.....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Nå er jo natt til 17. mai en dag som mange unge kjører seg forderva på, - og "alle" vet jo at politiet er ute etter å ta alle som har gjort noe med bilen sin. Forebygging kalles det vistnok for.

Men, - enig at det kan synes meningsløst at politi og biltilsyn går løs på alle som har spoilere og felger når de kanskje heller skulle bruke mere ressurser på andre områder ( http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040517/NYHETER/40517001 ) . Det er jo faktisk værre med slike episoder synes jeg enn om bilen er 30 mm lavere enn originalt.....

helt enig me deg i det... men når de som skal "forebygge" slik kjøringen verken har peiling på bil , og ikke kan de kjøre utrykning heller..... da blir det liksom litt feil , og det er faktisk så gale at de lager en sinnsyk sak av en liten bagatell (som f.eks 16" felger å 40mm senking)...

:(

men men.. god 17`nde mai forresten

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

helt enig me deg i det... men når de som skal "forebygge" slik kjøringen verken har peiling på bil , og ikke kan de kjøre utrykning heller..... da blir det liksom litt feil , og det er faktisk så gale at de lager en sinnsyk sak av en liten bagatell (som f.eks 16" felger å 40mm senking)...

:(

men men.. god 17`nde mai forresten

Det er ingen som bryr seg om hvor store felgene dine er, så lenge rulleomkretsen ikke avviker mer enn 5%, og innpresset er noenlunde riktig.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Det er ingen som bryr seg om hvor store felgene dine er, så lenge rulleomkretsen ikke avviker mer enn 5%, og innpresset er noenlunde riktig.

det som er problemet med biltilsynet..... 90% av folka er teoretikere og har lite peiling på bil.........

søskenbarnet mitt har godkjent 7.5x16 i vognkortet , men han kjører med 9x16 et 25 som stikker mye utenfor og som langt i fra er godkjent...

vi ble stopt i kontroll og han konne kje forstå at dei felgane va godkjente (han såg på dekk dimensjonen)...

når du ikkje ser forskjell på 7.5x å 9x 16.. då har du et problem ;)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norse///M

Fikk ikke med meg en eneste kontroll jeg den kvelden/natta, traff på onkel et par ganger da. Men aldri stoppet, ikke engang med det bittelille skiltet mitt ...

det var nå bra... traff biltilsynet (den little tiden jeg var ute og kjørte såg jeg de stopte 3 typiske "råne" biler , og hadde kontroll flere plasser... de kjørte rondt og leitet.... traff også en del poltier som leita itte biler... (var ein så stakk av)......

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at de var flittige med å stoppe folk, men politiet ble vel litt opptatt med han som tok en forbikjøring i venstresvingen (og ble truffet av sin egen bil i hodet) ved maxi... Paragrafrytterne i gul bil var vel først og inspiserte alt som kom rullende til russearrangementet i kvalsvik. Hadde visst stått der med Hgsd Avis senere på natten også. Godt de har masse fornuftig å ta seg til på nattestid :rolleyes:

Seat Ibiza Cupra R '00

Volvo V40 T4 260hk '98 - TIL SALGS!

X BMW E36/5 '96

X Audi 100 2,8e '88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

var det ikke noen som totalvraka kjerra si i salhusveien også da? syns jeg leste no om det i aviså.

var vel i spannavegen viss jeg ikke husker feil...... 2 stk så kappkjørte.. eine prøvde å kjøra forbi ;)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parkerte bilen den dagen eg...

va ute og drakk... vistnokk.. så dreiv jeg vist med og gå rett på lyktestolper... kan fhan ikke huske det jeg... men det kan forklare kulene (dakar hodet mitt)

menne så at det var en del purk... Camry Airlines putra rundt uten alu vinge den dagen

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider