Gå til innhold

Galant 1988 - 1992

v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette blir en post om litt ymse..

Lurte bare på om det er noen som har en Galant GLSI/GTI delebil til salgs, eller evt. Deler. Alt av intresse, ta kontakt..

Til du som har den blå galanten med hvite blinkere, hvor har du fått tak i dem ? Skulle gjerne ha tak i et par sånne...

Noen som vet om styling produkter til denne bilen ? Hmm, finner nemlig pent lite.. hehe

Takker for alle svar =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei du der !

Nei, te denne bilen er det ikke mye styling du, og det som er, er dyrt ! :( Det du kan gjør, er nesten bare å finne noe som passer, i forhold til bredde og lengde ! Har ikkje fått gjort no selv enda, og det er vel helst pengene som har skyld i ! Mulig at peugout 306 har noen fronter som passer, opel kan ha, og fler ! Bmw 3 serie har muligens sideskjørter. Ellers er det muligens en del Universale saker du kan få tak i... Noen greie felger, og senking gjør utrolig mye ! Har selv 40mm H&R senkefjører. Har egentlig ikkje hatt noen spesielt nevneverdige problemer med å komme meg fram ! Må bare forandre kjøremåten litt ! :)

Ett alternativ, er å bruke sotelakk på blinkerne, blir fint det og ! Liker nesten mer å ha svart tonede blinkere enn tanken på blanke !

Lykke til !

Btw... noen eksempler på ka som kan gjøres..

En Galant LS

Den råeste Galant, ever ! Synes eg ihvertrfall !

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et bilde av galanten min, før jeg har satt på de nye GLSI listene og GTI bakfangeren.. Noen meninger ?

OBS! Gå på linken for å sjekke bilde, irriterende med et så stort her..

http://home.no/andersth/Galant.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, nei.. har ikkje non innvendinger ! Men ser nå at din kanske hadde passa best med blanke blinkers foran ! :) men og svart tonede... Baklyktene e litt kjipe me orange blinker der..

Går en kvit opel astra rundt i området her, ser ganske bra ut, me svartetona lykter :D

FIne felger forresten ! ka felger er det ? ?x17 !?

Sånn ser min ut nå da.. Fikk tak i felgene med dekk til tusenlappen ! Men har videre planer, så må nesten ha meg nye og evt. større felger og da.

101_0174.jpg

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja passer fint med de felgene der ja, selv om jeg bare har photoshop redigert bildet. Har faktisk tenkt å kjøpe slike felger, er 16" Rial Le-Mans felger, koster for meg rundt 800kr felgen, så er billige felger (dårlig kvalitet) =/

BTW: Bestillte hvite blinklys fra danmark forleden dag, så de er på tur..

Du har altså en -92 mod Galant ser jeg, hmm, prøver å få tak i slik frontfanger du har, men er ingen i Norge som har det virker det som, dårlig i danmark også, OG sverige.. ringte litt rundt skjønner du..

Du vet ikke tilfeldigvis om noen som har en slik, eller en fra en Galant Dynamic4 ?

Sjekk denne linken for planer angående bakluka mi =)

http://home.no/andersth/M3.jpg

Her er også et bilde tatt av bilen med de "orginale" ny lakkerte RG Italy Sommer felgene mine, og den nye bakfangeren+GLSI lister.

http://home.no/andersth/NY.jpg

Bilde av nåværende Bakdel m/GTI Spoiler og GTI Effekt Anlegg :

http://home.no/andersth/UT.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rial har jo egentli råe felger te ein billig penge, så ska kje klaga på det heller :) Dekkforhandler snakka om at max bredde bak på felgen konne ver 7x17, og då rekne di vel me impress 46...

Kor da du bestille dem fra ? Kor mye må du ponga ud ?

Du har kje prøvd å snakka me mitsubishi forhandler da ?? Sjekk i danmark eller no, der kan det ver mye rart... Ei eg prata me fekk heile frontfanger'n og lykter, hvis ikkje huske feil.. alt hu trengte te 4000 kr... skaden va taksert te rundt 11.000kr !

Nei, kjenne kje til noen som har...

Du kan nå alltid forhøra deg på http://www.mitsuclubsweden.com , hvis du allerede ikkje er der da !

Såg ganske bra ut den baklukå ja ! Eianste, den vingå du ska bruka, er det sånn gummisak, eller hardplast ? Gummisaken har ein tendens te å fort sprikka i lakken :-|

Har du GTI du ???

Eg har tenkt på å få tak ein Vr-4 maskin å putta oppi.. hadde blitt heftig ! :D

Hadde egentli tenkt å prøva å få tak i ein aen front, sideskjørter, vinga osv... Men tror eg bare nøye meg me vinga.. tenkte på ei vinga så hette "operah", så i utgangspunktet ska ver på Mercedes CLK, eller SLK.. e kje sikker... bler ett lite mellom på vel 10-20-30 cm da, mellom undersida av vingå, og bagasjeromslokket :)

Va innom Autopower i fjor, og han hadde liggende den vingå.. blei rett og slett rått når me la vingå opp :D

Syntes om mine felger ?? som eg fant og fekk for ein tusing på knoks bildeler ;)

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Rial har ganske mye råe felger, med dog av dårlig kvalitet... Hvis jeg skal ha så blir det 16", vil ikke ha 17 p.g.a kjøreegenskaper. Dekkene blir lavprofils 205/50/16 eller noe.. Kjøper dem av en lokal forhandler som jeg kjenner litt personlig. Blir vel ca. 5-6 tusen for felga..

Har også et annet alternativ, det er OZ Vulcano felger, se bilde :

http://home.no/andersth/OZfelga.jpg

De betaler jeg 1000kr pr. felg + Dekk (blir 7000kr tilsammen. )

Nei, har ikke hørt med forhandlere. Er egentlig ikke intr. i å kjøpe noe nytt eller fra forhandler, kjøper helst fra høggerier.. Kjøpte bakfangeren min ( på bildet ) der for 600,- og GLSI listene for 800,- Bygger opp skader, pusser og lakkerer selv. Liker å ha litt å pusle med.

Vingen som sitter på bilen er en orginal Mitsubishi GTI vinge, som er produsert i hardplast ( HELDIGVIS ) tenkte å lakkere den i samme farge som bilen, men vet ikke om jeg kanskje lakkerer opp igjen hele bilen til sølvfarge eller noe...

Har ikke GTI-16, har bare en spinkel GLI som er chippet visstnok.

Men til sommeren har jeg tenkt meg en tur til sverige å kjøpe en delebil, og da blir det fullverdig GTI. VR-4 maskin hadde vært moro, men er vansklig å få tak i, og dyrt.. Men hvis du kommer over noe så si i fra....

Hmm, du har ikke bilde av den vingen du har tenkt deg ?

Må være bra felger du har funnet for 1000,- kr.. =)

Hva synes du om å lakkere det store "lysorgelet" med galant motivet i bilens farge ? Hadde vært gøy det =P

EDIT: Må nesten skryte litt, kjøpt nye bremser (Calipere og Skriver) , mekker noen bilder i morgen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å legge ut noen bilder av de nye og gamle bremsene =)

Bilde av de gamle bremseskivene min (baksiden):

http://home.no/andersth/Bremseskive.jpg

Gamle Calipere :

http://home.no/andersth/GamleCalipere.jpg

Nye Calipere Og Skiver montert. :

http://home.no/andersth/Montert.jpg

Tidsfordriv, lakkering av "Lysorgel"

http://home.no/andersth/Lakkert.jpg

Ble ikke så værst til slutt, gleder meg til å få luftet bremsene og sette på hjulene igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er en del styling til Galant i USA,men som sagt veldig dyrt.

VisRacing, Styling til Galant 88-92

Men det er mulig AST Performance kan få tak i det. Har sett identisk styling hos de,men til modellserien etter 92.

Men er det noen som vet hvordan jeg får plassert et KD-filter i bilen min?

Luftmengde måleren går rett inn i "luftfilterboxen". Noen som vet om det er mulig å ta luftmengdemåleren fra modellserien etter min?

90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A)

I Can Resist Anything But Temptation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guardion: Peiling på ka priser det er på den fronten og sideskjørtene !? Va jo litt rå og den fronten der da :)

Har laga ein bitteliten link kolleksjon eg, på home.no/kjeag

Der er det og bilde av ein fin front som man kunne hatt, men det er og i usa, med lyktene i fanger'n, komme det på nærmere 10.000 kr å få den inn til norge, hvis eg ikkje tar heilt feil.

Ang. sportsluftfilter, du må bare finna ett åpent luftfilter som passe over luftmengde måleren, og passer inn til den der plata !

Eclipse har det visst slik, og filterne skal visst passe rett på galant'n !

Hvis du er ny me galant, vil eg råda deg til å ta ein tur på http://www.mitsuclubsweden.com

Der er det mange howto'er og mer erfarne mitsubishieiere :D

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja.. har ikke fulgt med her i det siste jeg.. Her er iallefall min galant..

blinkers.jpg

galant12_08.jpg

galant6_08.jpg

5Captured_2004-02-29_00028.jpg

6Captured_2004-02-29_00029.jpg

Hadde store planer her.. har senke fjære liggende og.. en hel del andre ting jeg tenkte å gjøre etterhvert.. men så skjedde det noe...

KJIPT!!!

Får sje hva forsikring selskapet sier til dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Guardion

Vel, det er en del styling til Galant i USA,men som sagt veldig dyrt.

VisRacing, Styling til Galant 88-92

Men det er mulig AST Performance kan få tak i det. Har sett identisk styling hos de,men til modellserien etter 92.

Men er det noen som vet hvordan jeg får plassert et KD-filter i bilen min?

Luftmengde måleren går rett inn i "luftfilterboxen". Noen som vet om det er mulig å ta luftmengdemåleren fra modellserien etter min?

motor_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Heh, fae* så reint oppi der då. è jo knall rein blokk jo.

Mange pussetimer der Stephan.

Men koffor har du montert filteret der?

Du har tatt vekk det der stygge jævelskapet som går fra filterboksen til foran manifoilen og den stygge greien forran filterboksen. Skjønner ikkje kan de gjør der i utgangspunktet.

Har du tatt vekk det orginale filteret inne i boksen?

Hvis ikkje så è jo sportsfilteret bortkastet.

Ingen ABS-bremser her ser eg..

90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A)

I Can Resist Anything But Temptation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Guardion

Heh, fae* så reint oppi der då. è jo knall rein blokk jo.

Mange pussetimer der Stephan.

Men koffor har du montert filteret der?

Du har tatt vekk det der stygge jævelskapet som går fra filterboksen til foran manifoilen og den stygge greien forran filterboksen. Skjønner ikkje kan de gjør der i utgangspunktet.

Har du tatt vekk det orginale filteret inne i boksen?

Hvis ikkje så è jo sportsfilteret bortkastet.

Ingen ABS-bremser her ser eg..

Tok en liten motorvask nedi der ja.. hehe.. Inne i luftfilterboksen ligger det en sinnsykt stor luftmengde måler. har tatt bort det org. filteret ja. Jeg har ABS jo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider