Gå til innhold

Hvordan plukke av bensintank? (NOTWORKSAFE)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jasså, du lurer på hvordan du tar av en bensintank?

Har ikke grav? Ikke jekk heller sier du?

Da må vi ha en SLIK en:

1.jpg

Sørg for at du har et fint redskap på lasteren. Jeg vet ikke hva dette kalles siden jeg nesten aldri har kjørt traktor, men vi kaller det en svans! Hah!

Så bekker vi bilen vi skal ha tanken fra:

2.jpg

(bilder underveis kunne ikke bli tatt da fører, og forfatter, var trivelig opptatt med å håndtere spakene. beklager)

3.jpg

se der ja! dette var en fin arbeidsstilling... hmm, litt for mye bøy i knærne enda.

elevene nikker og er enige i at stillingen er litt for dårlig.

da må vi inn bak spakene igjen. husk at du må ha en real porsjon med snus og et sinnsforvirret ansiktsuttrykk for å klare dette.

4.jpg

Ta et godt tak i kjerra, og klin den opp, kjør gjerne litt fram for å bekke:

5.jpg

6.jpg

se der ja! da snakker vi! men hva er det jeg ser!? drivknute og hjulnav henger igjen.. jaja, det får være, jeg skal ha tanken, så da er det bare å skru løs det du finner av bolter (5 stk pluss slanger :D)

Elevene i bakgrunnen konstaterer mission accomplished!

7.jpg

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

tror denne doningen tar det meste i dreiemoment ja :D

Får jeg komme en tur med noe på fire hjul og masse dreiemoment? Så vi kan henge en kjetting mellom for å se hvem som er tøffest? :D

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Ser vi snart en "Råneguide i Oppdal, for traktor og andre fartsdempende farkoster" ?

tenkte jeg skulle lage en etter Øyvinds tråd her på forumet (Tromsø-stripa), men mangler noen bilder fra traktorkonvoier :D

kommer nok flere HOW-TO's fra Hawkon, hihi.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

hahaha :D flere ting du lærer elevene dine? :P

Hva skal du med tanken egentlig?

må bytte tanken på andre bilen da det ser ut til at festet til bensinpumpa ikke er det samme :(

hadde med meg et lite kopplam (beibisau uten mamma) med i garasjen en gang, men den la en bæsj på ledningsnettet mitt, da var det slutt. skal se om He-Man ikke kan være med på flere prosjekt dog ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...