Gå til innhold

Overhaling av turbo

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Var på vrakeren i dag og fikk med meg turbo og intercooler til en Mercedes varebil (husker ikke hva den het) .

Betalte 900kr, intercooler'en var litt bøyd men det ser ikke ut som om det er noen sprekker i den. Turbo'n er en Garret og jeg tror det stod G20 på den.

Så lurte jeg på om det er noen her i Oslo/Østfold området som overhaler turbo'er, og hvor mye det ca. vil koste??

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som du har pilla av turboen på en Sprinter du.Den cooleren passer sinnsykt bra i en Golf I,ser nesten ut som den er formtilpassa!!!!!Dekker hele fronten imellom lyktene.Vet ikke hvordan den passer på Golf II.Ring til GIK Turbo i Kongsvinger,de er sikkert billigere enn KRB.......

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Kan se ut som du har pilla av turboen på en Sprinter du.Den cooleren passer sinnsykt bra i en Golf I,ser nesten ut som den er formtilpassa!!!!!Dekker hele fronten imellom lyktene.Vet ikke hvordan den passer på Golf II.Ring til GIK Turbo i Kongsvinger,de er sikkert billigere enn KRB.......

Prøve testa intercooleren og den passer fint i fronten på Golf 2 under radiatoren men jeg må modifisere 90 fangeren litt da;)

Da mangler jeg bare eksos/innsugs manifold og litt annet småsnacks :D

Hvor mange HK kan man få ut av den turboen?

På en side på nette stod det 125Kw og det er vel ca. 160-170 hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

Kva motor er den fra?

Er den fra ein diesel passer den dårleg på ein bensinmotor.

Det kan GIK forklare bedre enn meg kvifor.

Den er fra en Mercedes Sprinter dieselmotor, trodde ikke det gjorde noe den skal jo bare trøkke litt luft inn i motoren ;)

Men det kan jo hende den er litt liten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

ic'n fra vw LT...den store bussen som er så og si helt lik MB sprinter er jo stor da...hehe..hvordan blir detta på en golf?

den er tynn....men lang som faen...

Den Ic'n jeg fikk tak i er tynn og går nesten i mellom lyktene på Golf'en, jeg har tenkt å montere den under radiatoren.

Slik som denne Golf'en

cooler.jpg

Men jeg mangler jo mange deler for å få byggd en turbomotor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Hva med å titte på Garrets hjemmesider?

Ser ut som maks 125Kw(170hk) på en bensinmotor, hvis ladetrykket klaffer. Grei turbo det der, du kan jo bytte begge husene og sikkert få til en som passer ganske bra. 16V puster godt, da, så det blir velikke rara trykket med den der ;)

gt_12_17_chart2.gif

Har vært å titta på hjemmesiden til Garrett men jeg håpet jo at man kunne få litt mer ut av turbo'n.

Men kan jo begynne med den og kjøpe en større siden..

Slipper kanskje å senke kompresjonen da siden turbo'n ikke yter mer enn max. 170 HK??

Lenke til kommentar
Del på andre sider