k2bjarne Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Får man egentlig noen PYSSH lyd av å montere en dumpvalve på en G60?? Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeW|ar Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 offor i hellvete vil du ha en dum ventil? Siter 1997 Audi A8 (S8 wannabee) 1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no) 2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline 99/00 Suzuki Gsxr 750 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 en kamerat av meg har faktisk dumpventil på Golf 2 G60..det kommer et lite psjyyh lyd..altså ikke sånn luft pyssj, men lissom en liten sånn PYSJ! eller no?! ` Det som er no drit er at med den får du ikke trykket hele veien sånn som man egentlig skal ha med den..,. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Originally posted by Jonte hvilket turbotrykk er det du skal slippe ut med kompressor? Hæ. Så g60 er ikke en overlada motor den da, er det det du mener? Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Så lenge motoren har overladning og et luftsjeld så vil en dump-ventil kunne lage lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 corradoboy har da dumpvalve på sin 16v G60 akurat nå(pga. plass mangel for resirk tror jeg det var).. funker helt greit.. lager strøken dumplyd, men dumper så lenge du motorbremser :) 300meter motorbremsing i høyt turtall er lik dumplyd i 300 meter... psshhsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssshhhhh har vel ikke noen hensikt på en kompressormotor, men det funker.. dessuten ganske slitsomt og høre på den lyde HEEELE tida da.. ikke et lite pssh liksom.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k2bjarne Skrevet Oktober 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 ja da skal dere ha takk for hjelpen. særlig han som ikke var klar spurte HVORFOR I HELVETE JEG SKAL HA DET FOR!?!? hehehe... det får tiden vise. Enig med at man kan bli veldig lei lyden hele tiden, men det er jo litt stas oigså. Vi får se om jeg gidder. Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 greieste er vel bare resirk ventil .. så slipper man vel unna bråket. Men faktisk ikke sikker at man trenger noe enda man fjerner resirk systemet.. om man bare kan la det "slå" tilbake gjennom laderen? Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by k2bjarne ja da skal dere ha takk for hjelpen. særlig han som ikke var klar spurte HVORFOR I HELVETE JEG SKAL HA DET FOR!?!? hehehe... det får tiden vise. Han refererte vel til overskriften din: Dumbvalve <-- dum ventil?:eek: Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k2bjarne Skrevet Oktober 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Vel. Med alle de latterlige skrivefeilene på dette forumet er vel ikke det den verste. Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 tor han bare prøvde og være morsom. (at han ikke klarte det er en annen sak) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Oktober 25, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2002 Litt enig med Hvorfor i H...., sett på et konfilter og øk trykket litt (mindre reimhjul og chip) og du har en lyd som er myyyye råere enn avlastnings ventil lyden. Hmmm. savner Rallyen min nå, glatt ute og rå lyd :( Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Oktober 25, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2002 Du kan fjerne resirk systemet og bare la spjeldet til resirk systemet stå åpen.. etter hva jeg har forstått av hva andre har sagt. Aller helst er det vel bare la ting være som dem er, slenge på chip og mindre laderhjul og schwææært konfilter. Blir ganske bra lyd av det siste. I mitt tilfelle så må jeg ha dump eller resirk ventil, pga plassmangel for det originale resirk systemet så måtte kappe av resirk delen av gasspjeldet og sveise igjen. Så må ha sirkulasjon et sted for at det ikke skal slå tilbake gjennom laderen og ta rotta på lager, pakninger osv. Anbefaler ikke å bruke en som dumper til luft, pga mye bråk når man f.eks bremser på geara etc. fordi kompressor lader etter turtall, og på f.eks 3000rpm så er det en del luft som skal ut kontinuerlig, og da blir det mye lyd. Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg