Gå til innhold

Dumbvalve

Ranger emnet

k2bjarne

Anbefalte innlegg

en kamerat av meg har faktisk dumpventil på Golf 2 G60..det kommer et lite psjyyh lyd..altså ikke sånn luft pyssj, men lissom en liten sånn PYSJ! eller no?!

`

Det som er no drit er at med den får du ikke trykket hele veien sånn som man egentlig skal ha med den..,.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corradoboy har da dumpvalve på sin 16v G60 akurat nå(pga. plass mangel for resirk tror jeg det var).. funker helt greit..

lager strøken dumplyd, men dumper så lenge du motorbremser :) 300meter motorbremsing i høyt turtall er lik dumplyd i 300 meter...

psshhsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssshhhhh

har vel ikke noen hensikt på en kompressormotor, men det funker..

dessuten ganske slitsomt og høre på den lyde HEEELE tida da.. ikke et lite pssh liksom..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skal dere ha takk for hjelpen. særlig han som ikke var klar spurte HVORFOR I HELVETE JEG SKAL HA DET FOR!?!? hehehe... det får tiden vise. Enig med at man kan bli veldig lei lyden hele tiden, men det er jo litt stas oigså. Vi får se om jeg gidder.

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greieste er vel bare resirk ventil .. så slipper man vel unna bråket. Men faktisk ikke sikker at man trenger noe enda man fjerner resirk systemet.. om man bare kan la det "slå" tilbake gjennom laderen?

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med Hvorfor i H...., sett på et konfilter og øk trykket litt (mindre reimhjul og chip) og du har en lyd som er myyyye råere enn avlastnings ventil lyden.

Hmmm. savner Rallyen min nå, glatt ute og rå lyd :(

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fjerne resirk systemet og bare la spjeldet til resirk systemet stå åpen.. etter hva jeg har forstått av hva andre har sagt. Aller helst er det vel bare la ting være som dem er, slenge på chip og mindre laderhjul og schwææært konfilter. Blir ganske bra lyd av det siste.

I mitt tilfelle så må jeg ha dump eller resirk ventil, pga plassmangel for det originale resirk systemet så måtte kappe av resirk delen av gasspjeldet og sveise igjen. Så må ha sirkulasjon et sted for at det ikke skal slå tilbake gjennom laderen og ta rotta på lager, pakninger osv. Anbefaler ikke å bruke en som dumper til luft, pga mye bråk når man f.eks bremser på geara etc. fordi kompressor lader etter turtall, og på f.eks 3000rpm så er det en del luft som skal ut kontinuerlig, og da blir det mye lyd.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider