Gå til innhold

Skyline drøm oppe igjen

Ranger emnet

nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Originally posted by mono

er mye syting og drømming rundt skyline emnet.

det finnes jo 1stk norsk registrert skyline, Japan Sportsbil Import (JSI) har jo eid denne bilen:

12_s_JPG.jpg

flere bilder finnes på http://www.gatebiltreff.com under bilder > Treff 2003

den er visstnok registrert på motorhistorisk grunnlag.

er det ikke mulig å få presset flere biler igjennom dette smutthullet? hvilken papirmølle JSI folka har gått igjennom for å få denne registrert vet jeg ikke, men hørte også rykter om at den var svinbillig å forsikre.

vet ikke hvor denne bilen har endt opp nå, men den er vertfall solgt.

Er det noen som vet om flere bilder av skyline`er med norske skilter? Den på bildet skal visst godkjennes i aug 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KeLoN

:roll: :roll:

"nesten med i eu" lol

Men det stemmer at Tollverket og biltilsynet ikke vet mye om hver bil.

Tror du de har gått en egen skole for å kunne lære hver enkelt bil?

Nei. De bruker tall.

Biltilsynet er det ingen vits i å ringe uansett. Det er Tollverket som driver med registrering av nye biler/ombyggde biler/import biler, osv..

Før du ringer dem, så må du ha alle tallene klare. Vekt, effekt, osv...

Dessuten.. det heter ikke "Toll.no". Toll.no er hjemmesiden til Tollverket. Ikke firmanavnet..

du får starte med å kjøpe deg en Haynes manual ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

du får starte med å kjøpe deg en Haynes manual ;)

Jeg?

Jeg skal ikke ha info'n.. All informasjon ang. Skyline som du trenger for å registrere en, osv. finner du på internett.

JEG spørte ikke om noe. Jeg bare forklarte han hva han trenger.

Dessuten. Hvor kommer Haynes manual inn her?

Er det noen som skal drive å mekke på en Skyline eller noe?

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pr i dag KUN ex-JSI Skylinen som har skilter.

Jeg tror --- at man nok kan få registrert EN R34 og EN R32 på verneverdig historisk grunnlag ---(tror jeg)--- siden det er forskjellige biler.

Forøvrig så synes jeg denne tråden begynner å bli litt vel patetisk nå, dette forumet er ikke alltid den plassen det egner seg til å få SVAR på eventuelle spørsmål som en har - til det er det altfor mange "synsere" her. Og dessuten er det vel bare et fåtall her som EGENTLIG vet hva som skal til får å få registrert en Skyline - de som har en stående - og de gjør nok lurest i å holde det for seg selv.

Dette er ikke ment som et kick i ræva til deg,- unge hr. Skyline, men om du har en søster som bor i LA......... - Hadde jeg vært deg, da hadde jeg tatt første fly bort dit, lånt/fått/what ever en Skyline av henne og spurt om du kunne få bli visegutt i firmaet hennes. Kanskje måtte du ta et lynkurs i engelsk - hehe - og så hadde du drete i hele Norge og levd LIVET i junaiten :D

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du tuboknut...

forklar meg er du snill!!!

dette er så dam fakta som det kan bli...

om du tror det eller ikke..

probleme er jo at vist/når jeg har ringt tollen ,vet jeg ikke hva jeg skal spørre etter osv..+ at de ikke vet hva skyline er.!!!

Hadde jeg vært deg, da hadde jeg tatt første fly bort dit, lånt/fått/what ever en Skyline av henne og spurt om du kunne få bli visegutt i firmaet hennes

jeg trenger ikke å hente noe skyline:jeg kan ta og få henne t å sende 10 stk vist nødvendigt..vist det er noe penger å hente vist norske folk er intreserte i å få skyline godkjent osv...

alt av rx-7 honda 200 whatever...alt er å få tak i da!!!!

kom ann da gutter hjelp til da..

jeg er 17 år...og prøvd å setta meg inn i dette på 1 uke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan-skyline

ja du tuboknut...

probleme er jo at vist/når jeg har ringt tollen ,vet jeg ikke hva jeg skal spørre etter osv..+ at de ikke vet hva skyline er.!!!

jeg er 17 år...og prøvd å setta meg inn i dette på 1 uke da.

Tollvesnet har ikke noe med Skyline og gjøre. De skal bare ha penger, så den biten er grei. Det enkleste er å få søstra til å pakke inn en Skyline, sende den over og så tar du "L"'n fram og kjører til biltilsynet og sier: "Jeg vil ha skilt"

Først DA får du klarhet i hva som må til.

Et par uker til så er du i mål....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence, men det kunne bare tatt halvparten så lang tid å lest igjennom denne tråden om skyline-karen hadde kunne skrivd (skrevet, om du vil) riktig...

Men det er bare å hente noen skyline'r og "Honda 200" som du sa, regner med at det var Honda S2000 du tenkte på, og noen RX-7 til Norge så blir det nok noen kjøpere til slutt.

Men det er fint at noen holder på, for da kan hu skaffe meg en RX-7 eller Honda S2000 når jeg blir eldre. Skyline tenker jeg ikke på enda for foreløpig er det urealistisk. Kanskje når noen har fått klarsignal om at man kan få skilter på dem...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hmm.....

Det som slår meg er:

1. Hvorfor skal man ta bryet med å importere S2000 fra Japan eller USA når man kan gå til sin lokale Honda-forhandler og bestille en? S2000 får man skilter på uten problemer.

2. RX7-er florerer det av i Tyskland, og disse får du også skilter på i Norge uten problemer. Og kanskje viktigst av alt - kjøper du en som har gått i Europa slipper du høyreratt.

Jeg ser derfor for meg at import av S2000 og RX7 type kjøretøy fra Japan/USA ikke er særlig lukrativt.

Når jeg først poster, kan jeg også si noen ord om å få skilter på Skyline.

Jeg har planer om å ta inn en høyrerattet sportsbil som ikke er typegodkjent i Norge, fra England. Dette er riktignok ikke en Skyline, men den er kun laget for et høyrerattet marked i Japan og England. I prosessen har jeg møtt mange av de samme problemstilingene som nevnes rundt registreing av Skyline i Norge.

En dag for litt siden tok jeg derfor kontakt med en regelkyndig person som jobber i biltilsynet, og satte meg ned en times tid sammen med han for å diskutere problemstillinger rundt registrering av bilen jeg ønsker å ta inn.

Det som kom frem i møtet var at uansett hva norske myndigheter måtte mene om at bilen "min" skal ha skilter eller ikke, så kan jeg som en siste utvei uansett kjøpe et "unntakssertifikat" fra TUV i Tyskland som gir meg rett til å få skilter på bilen både i Tyskland og her i landet dersom jeg av en eller annen grunn ikke skulle få skilter på den på "normal" måte. Dette sertifikatet koster bare noen få tusenlapper. Men dette mente han ikke ville bli nødvendig i mitt tilfelle.

Poenget er: Når det er mulig å kjøpe et slikt sertifikat for bilen jeg har tenkt å ta inn, er det merkelig om det ikke også skulle vere mulig å gjøre med Skyline.

Krasj-testing av den typen som nevnes i denne tråden ("ta inn 10 biler og krasje dem for å få typegodkjenning") er ikke tema i det hele tatt for "min" bil, selv om den ikke er typegodkjent i Norge i dag. Jeg har derfor vanskelig for å se hvorfor dette skulle vere nødvendig for Skyline.

Et spørsmål helt til slutt: Hvor mange Avensiser og Civicer tror dere norske myndigheter har krasjtestet i år? Tenk på den en stund.....

Bare mine $0.02.

-jk

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Mulig jeg har sovet i skoletimene her på forumet men hvorfor er det så vanskelig å få skilter på en Skyline her i Norge?

Det er jo bare en j**** bil, er det HK, sikkerhet, utslipp eller lignende som gjør det vanskelig?

Det er vel dette med at den ikke er typegodkjent for Europa(?) som har vært litt problematisk. Men hvis jeg ikke tar helt feil så er det vel lommeboka det står på i disse dager. Håper ikke jeg tar altfor feil med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alt i hele threaden, og dette virker ganske useriøst må jeg bare si..

Søstra di, som lever et luksusliv i USA, har så mye penger at hun kunne ha gitt deg en, ganske enkelt. Det virker ihvertfall sånn, med tanke på alt du har skrevet.

Var noen som nevnte Janteloven her.. I den står det "Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss, Du skal ikke tro du vet mer enn oss, og Du skal ikke tro du er mer enn oss.".

Dette klarer jo mange her å fremkalle, mange innlegg her er nedlatende og rett og slett for å dumme han (nissan-skyline) ut. Dette er meget unødvendig, selv om han skriver mye som kan være dumt, og som ingen tror på. De fleste vil ha fakta slengt på bordet, og det forstår jeg meget godt, for noen påstander han kommer med her er ganske fjerne..

Til rettskrivingen: Hva med å skrive som du lærte på skolen, og ikke skrive som du prater? Det virker som du skriver mye som du uttaler det, dette er meget vanskelig å forstå for oss vanlige dødelige.

Og til slutt.. Søstra di, hvor gammel er hun og er hun noe pen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider