Gå til innhold

Senkefjærer

sony606

Anbefalte innlegg

kunne ikke se noen annen post som berørte dette temaet.

men, jeg har fått tilbud om 2 forskjellige senkesett, bare fjærene da jeg har rimelig nye gassdempere på bilen nå.

er et fra Cobra Suspension og et fra FK Automotive.

noen som har vært borti disse merkene til primeraer?

begge senker 40mm.

begge settene ligger rundt 1700-1800kr inkl. mva. er dette dyrt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

temaet har vært oppe før.

men ok.. Hvis demperene ikke er helt nye, mindre enn 1 år, så vil du tjene mye på å kjøpe senkedempere. Hvis du senker over 40 mm må man uansett kjøpe senkedempere. Er iallefall høyst anbefalt.

Er demperene dine flere år gammle risikerer du å sprenge de ganske fort..

Altså, i ditt tilfeller med 40 mm senking.

Dempere høvelig nye: Det går å kjøre med fjærene uten problemer med mindre du er en kjenner i forhold til kjøreegenskaper

Dempere litt eldre: Det går fint å kjøre med fjærene, men bilen kan bli spretten og ujevn. Risikerer at demperene holder relativt kort tid pga det kortere arb området de får. Samt at de er trykkt ihop selv når bilen er parkert

Tips: Husk å kappe støtdemper putene på midten når du senker. Hvis ikke er det ikke sikkert bilen senkes særlig.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt meg 35mm H&R senkefjører fra powerzone, disse er det to ukers leveringstid på..

Gjorde jeg noe dumt? Burde jeg avbestille og heller kjøpe meg 40mm?

Hvor leverer de fjører til p11 ganske raskt? Innen ei uke?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare 0,5cm forskjell på 35mm og 40mm fjærer da så neppe verdt å avbestille. Dessuten tåler originaldemperene 35mm fjærer bedre enn 40mm fjærer. H&R er forøvrig kanskje de beste fjærene som er. Eibach er vel eneste som er på nivå.

Støtdemperputene ser du når du skal skifte fjærene. De ligger på demperen innenfr fjærene. Bare kapp den av på midten så blir det bra.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er jamex så unngå det.. Skjønner ikke helt hvorfor folk hele tiden kjøper senkesett til 1500 kr istede for 2500?!?! For litt mer penger VET man sikkert at man får kvalitet og egenskaper som er de beste. Bildeler burde man ikke gnikke og spare på. The Best..

poenget er: Om man ikke har råd til skikkelig med en gang, så heller vent litt og legg opp litt mer penger.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG eGtTurbo!

Til de forrige bilene mine kjøpte jeg billigst mulig når jeg skulle ha noe, men kvaliteten var som regel ELENDIG!!! Har holdt meg til originale nissandeler på Primeraen min siden jeg fikk den. Når man kjøper deler til motor og hjuloppheng bør man satse på kvalitet, og kvalitet koster penger uansett hva de som selger billigdeler måtte påstå!

Hvis man har tålmodighet til å vente til man har råd til de delene som er litt dyrere (og litt mer påkostet) så lønner det seg i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp stemmer. Det lønner seg både i kroner og i følelse. Ofte ender man til og med opp med å kjøpe samme del to ganger forbi man ikke er fornøyd med det første man kjøpte. Senkefjærer og dempere er vel typiske eksempler på dette.

Lurer på om de selger turboer på europris? sikkert noen som hadde kjøpt det da..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har senket 35mm? Som har et bilde jeg kan få se?

Vil det synes? Hvillken dekkdimensjon har vil dere anbefalle på en 17"? 40-50-60??

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider