Gå til innhold

Mistanke om juks i WRC

Ranger emnet


MSpeed

Anbefalte innlegg

Originally posted by ThAMaZTeR

 

 

seff er det helt riktig å diskvalifisere disse hvis det viser seg at de har brukt utstyr på bilene sine som ikke er lovlig.. er snakk om et kjøleanlegg, som kan gå for fullt kontinuerlig, mens det som de andre brukte, og som petter hadde problemer med, er turtallsvarierende, og remdrevet.. svar på saken kommer i løpet av dagen..

 

var vel ikke bare vannpumpa som var problemet?? hadde vel radiatoren full av sand og grus og petter..

 

uansett så synes jeg det er for strengt å diske dem.. da burde hvertfall petter blitt disket i mexico da han ble dyttet..

 

men dette er min mening...

 

uansett synd for de som eventuelt skal bli diska..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt rett fra Petter Solbergs hjemmeside:

 

http://www.pettersolberg.no/asp/nyhet.asp?ID=800

 

"Det er ikke kommet noen endelig beslutning om resultatene fra Rally Kypros i dag. Peugeots teamledelse skal være innkalt til en høring hos løpets jury på neste onsdag. Dermed er det fortsatt uvisst om Mikko Hirvonen og Petter Solberg blir stående med henholdsvis 7. og 6. plass, eller om de kan rykke lenger opp.

 

Det kan dermed virke som om Citroëns biler nå er godkjente, for meldingene går ut på at det bare er Peugeot som er innkalt til høringen i Paris onsdag 26. mai. Dersom Peugeots biler skulle bli underkjent vil det i såfall bety at Sebastien Loeb vil bli løpets vinner, om det da er riktig at Citroëns vannpumper er godkjente."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

Ikke første gang Peugeout har blitt tatt for juksing. Burns ble tatt for 2 år siden med for lett svinghjul (20gr for lett !). Han ble disket

 

Alle teamene jukser, men det er sjelden de blir tatt er nå min påstand, er ikke alt som blir gjort med bilene som er etter forskriftene. sånn er det bare =)

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

lettere svinghjul gir kortere akselerasjons tid, men du får også mindre motorbrems.

 

joa, det tror jeg nok han vet, men fordelen med 20 gram?

 

Hvis man først skal jukse, så hvorfor ikke jukse mer?

 

Vet det er ørsmå marginer med slike biler, men likevel.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår