Gå til innhold

Skifte skjerm og lakkere golf II

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Den høyre framskjermen på min 89`golf II har rustet i stykker litt nede ved hjulbuen, tenkte jeg skulle bytte den. Hva skal til for å få den av, og hva skal til for å få av støtfangeren????

Den er jadegrønn, men har vært litt rustflekker omtrent over alt (bestefaren min var ikke så nøye). Har flekket masse på den, men den er stygg i lakken. Da skal jeg lakkere den på nytt,og lurer på hvilken lakk som er å anbefale (spraylakk, lakkode ln6v) som er veldig lik den originale og hvor jeg kan kjøpe den.

til slutt, jeg vil gjerne ha hjulbuelister til den, og lurer på om jeg må bytte alle listene??

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Lakken tørker ikke i boksa uten at det blir tilsatt ekstra herder.

Og det brukes kun ved lakkering rundt tanklokk og andre utsatte steder.

kan du ikke bare stikke på bil extra og kjøpe etter farge kode? det har jeg gjort på begge passatene mine syns nå det funker ganske fett jeg.. 120 ell no for boksen hvis jeg husker rett..

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Lakken tørker ikke i boksa uten at det blir tilsatt ekstra herder.

....hvis du får blandet tokomponent med herder i, vanlig billakk men på boks, så tørker den i sprayboksen.... der jeg får dette gjort advarer de mot dette.... men lakken er superdigg å lakke med. Plussat den ikke inneholder 90% løsemidler som andre ferdigblandede bokser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du lakke et såpass stort område, så er det lettest å få en billakkerer til å blande deg en basefarge ut ifra lakkoden og tilsette herder selv,(husk eventuell klarlakk hvis det er metallic) og for all del bruke sprøyte.. Er som speedwell sier, boks er kun til sånne små repareringsjobber... Får ikke et jevnt lag med så liten dyse som er i en boks... Farge som ikke er tilsatt herder stivner ikke.....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider