Gå til innhold

Mange spørsmål angående Mercedes.

Estrewes

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke importere en bil? Hva er svakt med manuellkassene?

230 holder for meg skal ikke sladde så mye med den bilen tipper jeg, har egen sladdebil til sånt :P Kanskje sladde ørlittegrann i rundkjøringer og sånt når det regner da :D

Har noen noen tyske søkesier på lager?

Hvordan sjekker jeg som privatperson om bilen har vært kollosjonskada før? eller om KM stand er sånn ca det som stemmer?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

km standen kan nok bare garanteres med service hefte..sjekk den opp mot B.O.S eller slik..eller ring opp forsikringen og sjekk km standen der...finner mange fine brukt biler i Norge til en rimelig penge også..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230E og CE skal være lik bil i understell ja!

Senkesett vil jeg anbefale å gå for noe litt bedre enn Jamex og annet "hobbysenkefjører"!

F.eks Eibach eller HR, noe dyrere, men betraktelig bedre!

Dempere er min personlige anbefaling Bilstein sprint..Dersom bilen skal bli ekstremt lav vil nok Koni kanskje være det beste!?

Ta en telefon til autotrio eller ARS Trading dersom du bor i oslo-området og ønsker pris! Dette er folk som kan mye om Mercedes! :)

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Hei. Jeg bare lurte på et par ting angående import. Hvordan og hvor sjekker jeg om en bil har vært skada?

Se etter tegn til oppretting (sveising, syregrunning, unormale åpninger, farger på innsiden av panser/skjermer o.l., ikke minst; bulker...) Du kan også sjekke om det er meldt i fra om skade til Biltilsynet, men ved import blir alt mye verre og vanskeligere...

Hva er B.O.S som en nevnte her og hvordan være sikker på km stand?

B.O.S.=BERTEL O. STEEN ;) Sikker km.stand; ingen måte å være 100% sikker på! Et velfyllt servicehefte er dog en viss sikkerhet.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg hadde en 230E 88 modell, den var nok registrert på mor med meg satt opp som sjåfør, 75% bonus, full kasko og 20' i året (om det ikke var litt mer) Det betalte jeg drøye 6000,- i året for! Da bodde jeg i Bergen med det som det medfører!

Bilen jeg har nå 90 modell 300TE har jeg 20' km i året, delkasko, 30% bonus og bor på kongsvinger, betaler drøye 5500,- i året!

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Trådstarter.... ta en prøvetur med både en 230 og en 300.

230 blir ikke et alternativ en gang!

Ikke at en skal kjøre som idiot med en 300 men synes det er en helt annen komfor med så stor motor.

Har desverre ikke 300 selv, bare 230.... men har en mor som har 300TE.

Kjøp IKKE manuell gir, jeg har hatt manuell i MB, aldri igjen....

+ at de er veldig vanskelig og få solgt.

Kjøper du en CE modell, så må du ha med AC og alt el + skinn, ellers så ser ikke jeg noe poeng med en CE....

Prisforskjell fra 230 og 300 idag er ikke all verden så har en økonomi nok så gå for en 300 !

Her til lands er det mye MB på markedet, om du ikke bor helt i nord så ikke umulig og finne et flott eksemplar her heller.

Og skal du importere fra Tyskland så lønner deg seg og ha tunga rett i munn, evt. forhøre seg VELDIG mye om hvor du bør kjøpe.

Selv med bra historikk og serivice bok så er det mye som kan ha vært historie der som ikke synes....

Kan oxo være her til lands, er ikke det... men når man først reiser ned dit bør man kommer hjem med et bra eksemplar!

Eneste jeg har kicka på er at det er ikke såååå mange 300CE med masse utstyr på markedet her til lands....

Well, basert på mine tanker og erfaringer, uansett lykke til!

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da har jeg kjøpt meg bil. Det blei en Mercedes 230CE Sportline Coupe 1993mod. Bilen har varme i setene, varmespeil, el rollo i bakrute, cruisecontrol, svart skinn, etc. har gått 141 000 og er tysk import. Jeg kjøpte gir pga jeg ville ha det. 300 Ce hadde vært fint det med det er så mye dyrere pga importavgiftene.

Hva trur dere om denne bilen?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider