Gå til innhold

Mange spørsmål angående Mercedes.

Estrewes

Anbefalte innlegg

Originally posted by Estrewes

Hei, da har jeg kjøpt meg bil. Det blei en <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Mercedes&v=56">Mercedes</a> 230CE Sportline Coupe 1993mod. Bilen har varme i setene, varmespeil, el rollo i bakrute, cruisecontrol, svart skinn, etc. har gått 141 000 og er tysk import. Jeg kjøpte gir pga jeg ville ha det. 300 Ce hadde vært fint det med det er så mye dyrere pga importavgiftene.

Hva trur dere om denne bilen?

Mercedes har en strek under seg hos meg.... trykker jeg på den kommer jeg til noe helt annet....

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener Chrizter men det er det samma ;)

he he, ikke jeg heller... exploreren min er helt på tryne, mulig det er den som fucker opp.... alle mercedes ord blir laget som en link + mange andre like ord.... :eek: Så ett eller annet er heeelt på tryne...

Men uanzett, er bilen din lik den så har du iallefall en exremt fin bil! Svart MB er helt nydelig... selv hatt svart MB selv en gang, og noe mer tøft finner man ikke, men du verden så ofte en må vaske for og holde den ren og pen... :op

Men, man lider vel for skjønnheten :D

230/300 er like i karroseri

4 eller 5 trinns manuell ??

Kan jeg spørre hvor mange penger du måtte gi for stjernegliset ditt ??

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre at du syns den så ok ut. Legger ut link til annonsen når jeg har bilen hjemme her på mitt navn ;) da kan du se bilen.

Jeg lurer på en annen ting. Hvor får man kjøpt baklykter med hvit blinklysglass og annet snax til MB? Nettbutikk eller annet. Billigste plassen helst ;)

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått bilen nå og den var fin ;) men jeg fant jo selvfølgerlig noe jeg ikke skulle funnet. RUST, grunnen til dette var at det var satt inn annlegg i hatthylla på bilen og da var det borra/sagd ut litt av stålet i hatt hylla for å få plass til noen 6x9 tommere (noe jeg blei sur for. Dusten som har satt i detta har ikke fjærna borresponet etter han har borra og dette har lagt seg nedi reservehjulsbrønnen og mange andre steder i bagasjen og begynt å ruste. Det er heldig vis ikke noe stor skade skjedd på bilens karosseri, men det er viktig for meg nå at jeg får fjærna all borre/sag spon og fått det reint for antydning til rust. Derfor må jeg komme meg bak bensintanken som sitter rett bak baksetet på denne typen bil og jeg prøvde å ta av den ved de 4 skruene som den er festa i, den sitter fortsatt bom fast. Noen andre steder denne sitter??? Og et annet spørsmål er hvordan er baksetet festa? Går det ann for meg å få det ut så jeg kommer bakom bensintanken og får fjærna spona eller er det en stålvegg der? Evt har noen noen tegninger etc?

Håper på raske svar siden jeg blir kvalm av den rustne spona som ligger baki der.

Ellers er bilen i fin stand og flott å se på og bra under ;)

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bilen :op

Rust er et evig problem med Mercedes.... men har heller ikke blitt noe bedre med årene... heller nesten værre :mad:

Men nok om det...

Fint at du ikke fant noe mer en det. Hjulbuer og jekkfester er et farlig område for rust. Også rundt baklyktene. Ta ut baklyktene og se etter fuktighet. Enkel sak!

Ikke for og reklamere andre forum, men da et titt innom Mercefreaken.

http://www.mercefreaken.com/phpBB2/index.php

Masse fin info på hovedsiden deres oxo. Der finner du også all info om akkurat den MB du har.

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått bilen nå og den var fin ;) men jeg fant jo selvfølgerlig noe jeg ikke skulle funnet. RUST, grunnen til dette var at det var satt inn annlegg i hatthylla på bilen og da var det borra/sagd ut litt av stålet i hatt hylla for å få plass til noen 6x9 tommere (noe jeg blei sur for. Dusten som har satt i detta har ikke fjærna borresponet etter han har borra og dette har lagt seg nedi reservehjulsbrønnen og mange andre steder i bagasjen og begynt å ruste. Det er heldig vis ikke noe stor skade skjedd på bilens karosseri, men det er viktig for meg nå at jeg får fjærna all borre/sag spon og fått det reint for antydning til rust. Derfor må jeg komme meg bak bensintanken som sitter rett bak baksetet på denne typen bil og jeg prøvde å ta av den ved de 4 skruene som den er festa i, den sitter fortsatt bom fast. Noen andre steder denne sitter??? Og et annet spørsmål er hvordan er baksetet festa? Går det ann for meg å få det ut så jeg kommer bakom bensintanken og får fjærna spona eller er det en stålvegg der? Evt har noen noen tegninger etc?

Håper på raske svar siden jeg blir kvalm av den rustne spona som ligger baki der.

Ellers er bilen i fin stand og flott å se på og bra under ;)

Man kan ta ut baksetet ja! Om det er sånn som på sedanen, så er det noen plasttupper som stikker ut i underkant foran på setet, ta tak i de, skal enten gå sideveis eller utover! da skal sitteputen løsne! Deretter kan man gå løs på ryggen ved å skru løs 3 skruer helt i bunn og løfte ryggen rett opp..

Dette er for sedan, usikker på om det er annen måte på Coupe..

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. La meg under bilen i dag, kanon strøkent. Har funnet ut at det er litt rust i falsen rett under begge baklykter ellers er det bra. Skal få tatt det. Når jeg tok ut setene som var gjort på ca 43.89sek så kom jeg til en stor pansret vegg av stål så jeg kommer meg ikke bak tanken derfra. Eneste mulighet er å ta ut eller ihvertfall flytte tanken litt ut så jeg kommer bak med støvsugeren og ei fille så jeg får bort sponet. Noen som kan si meg hvordan jeg skal få ut tanken uten å møte på noen store problemer? Ser jo sikklig enkelt ut men jeg løsna de 4 mutterne tanken sitter med og tanken står fortsatt rimlig fast. Tegninger eller bilder av hvordan jeg skal gjøre det hadde vært heelt maks. Eller en manual. Evt noen som har hayenes boka som kunne sett der om det sto noe om å ta ut tank? Evt tatt bilde av siden :D

Mvh Emil (en ganske fornøyd Mercedes gutt :D)

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider