Gå til innhold

Fy faen å glatt det er...

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i Karlstad, 12 mil unna mine vinterdekk. Skulle egentlig kjöre hjem idag, men jeg får vente til imorgen. Ikke fan om jeg starter på "såpa" hjemover.

I verste fall får jeg noen til å komme hit med dekk, så jeg slipper å seile enda mer.

Var ute en snartur isted på kaffebesök, når jeg skulle hjem til min kompis igjen gikk det i 30 km/t...og jeg er ikke den eneste som kjör smått idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

kjørte pent og jeg..men det hjalp ikke..bilen ville bare rett frem den... hadde max 20km/t

Man trenger ikke alltid "høy" fart nei...

Ifjor, så glei jeg ut i ei svær snøfonne, når jeg kjørte kameraten min hjem. Farta var mellom 10 og 20km/t, og isen nekta bilen å svinge. Jeg kunne bare slenge rattet te venstre og høyre, uten at jeg fikk noen respons i det hele tatt.

2stk Nokian piggfri og ca 15km/t hjalp lite i den svingen gitt!

Heldigvis kom det ingen biler, og snøfonna var svær og bløt :D :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småglatt i dag ja.. Brukte en halvtime for å komme meg på arbeid i dag. Vanligvis går det på 8-9 min.. Kjører fortsatt med sommerdekk, og har ingen planer om å legge om til vinterdekk enda iallefall. Da låner jeg heller firmabilen, som er skodd for vinter nå ;) . Var morsomt å dra fete slenger med RS2 i helga fordi :D :D

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Mine er bra enda..... tror jeg, heldigvis så har snøen smelta når jeg skal ut å kjøre.. Så lenge det varer...

Vil ikke ha på vinterhjul....:(

Jo jeg ska ut o crusa idag her i Karlstad för jeg setter på vinterhjul kl.18.00...

Fikk nye vinterdekk på alu-fälg idag, 205/55-16 piggfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider