Gå til innhold

Deler selges!!

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Nox

stort sett bare å slenge i.. har du en viss innsikt i motorer går det fort unna. bare mål avstanden mellom kam og shims og bytt om det er feil, noe jeg ikke har opplevd de 2 gangene jeg bytta.

tenninga skal vel stilles litt også.

hmm.. joda.. i og for seg greit.. men tenninga på denne motoren skal være ujusterbar.. altså skal d ikke være noe å justere.. etter d volvo verkstede sier.. i og me at d er en slags "elektronisk" tennings sak..(usikker på va denne heter)

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vagga

hmm.. joda.. i og for seg greit.. men tenninga på denne motoren skal være ujusterbar.. altså skal d ikke være noe å justere.. etter d volvo verkstede sier.. i og me at d er en slags "elektronisk" tennings sak..(usikker på va denne heter)

jepp vet., men har den i k- motor jeg å. funker bra det. vet ikke om den er ujusterbar eller stiller seg selv jeg men.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen deler som ønskes kjøpt??

Jeg har endel deler som sagt....

(hvilket verktøy kan brukes til å få skrudd løs fjæren framme??? vet at størrelsen er 24 lang kopp men jeg skrur jo bare rundt demperen!!!!!!! finnes det noen fastnøkkelvinkler som man bruker elr??? hva bruker dere....???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bruke en sånn fastnøkkel som har en "nedsenket" ring, altså den ringen du trer på mutteren er ca 4cm fra selve skaftet, slik at du får den neddi den koppen uten at selve fastnøkkelen butter, så bruker du en skiftnøkkel i enden av demperen til å hold ei mot med, der er det et lite hakk...

Se tegning..

dempermutter.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

har ennå endel deler liggende...

tank

bakaksling (utveksling 3.54 og 3.73) (har ikke bremser på, men har det ligende)

dashbord (88mod)

ORG stålfelger. 14" og 1stk 15"

245 sideruter bak.

blått 245 gulvmatte

nakkestøtte bak (blått og sort)

org volvo ekonomimåler, mangler lys.

ruter 1sett klare og 1sett lett sotede

plastfangere,

77fangere,

girkasser AW71 og m45

motor 2stk b19 en bare blokk i deler,

2stk b21 en bare blokk

b230k blokk med innmat (mangler topp + div utvendige deler)

lysbrune seter m/gulvmatte

div lykter

panser

pluss div stæsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider