awt Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Tenkte jeg skulle lage en tråd om lovbrudd dere har sett politiet gjøre. Her er min liste: - Snakke i mobil uten handsfree. - Ikke bruke sikkerhetsbelte. - Kjøre med park + tåkelys, når det var mørkt. - Ligge langt over 80 i 60 sone, uten utrykning (følgte etter opp til 80 for å se hva de hadde, men vågte ikke mer). - Ikke bruke blinklys. Noen som har flere ting? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 bryte vikeplikt Kjøre på rødt lys ikke overholde stoppskilt Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Originally posted by awt - Kjøre med park + tåkelys, når det var mørkt. ikke bare når det var mørkt, men på dagtid også... irriterer meg noe #/&!"%"% Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Originally posted by Hawkon ikke bare når det var mørkt, men på dagtid også... irriterer meg noe #/&!"%"% Men så er det ikke et lovbrudd på dagtid... Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 nærlys + tåkelys når det var mørkt... (stoppet de for å spørre om det var blitt lov igjen, men fikk som svar at det var det ikke, men de trengte å se best mulig :rolleyes: ) ;) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 jeg følger som regel etter snut. har liggi flere ganger i 110-130 etter dem i 80-90 sone, selv om dem er uten blålys i oslo så bruker dem gjerne blålys for å snike seg forbi lyskryss bare fordi dem er for late til å vente! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Kan ikke folk notere skiltnr, tid og sted oxo da... :) Kunne blitt ei fin liste etterhvert... Ettersom det er så mye purk her kan jo de bare se hvem av kollegene sine som er så ulovlige... :rolleyes: Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Har sett flere ganger i byen her at en politibil ikke har lys på i heletatt når den er ute og kjører.. Er heller ikke alle som er flinke med blinklys.. Også sett sivil som blåser avgårde så støvskyen står..hehe.. Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Ett lovbrudd jeg så snuten gjorde en gang: 140-150 over lengre tid i en 100 sone. La meg på hjul,men turte ikke mer pga slitte vinterdekk og regnvær. Hadde ikke verken lys eller lyd på. Virker som de driter i loven siden det er de som ER loven. Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Senest igår var sivilpolitiet her på en liten tur. Parkerte i busslomma, så de stod i veien for bussen som kom, så etterpå tok de U-sving der det ikke var lov, og begynte å rygge å styre midt i en forskjørsvei mens det var MASSE trafikk. Var ved halv 5 tiden, utenfor Metro senteret på Lørenskog. Way to go :rolleyes: Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Fulgte etter oss uten blålys og sa dem tok gjennomsnittsfarta vår på 110 i 80'n. Men dem kan ikke kjøre for fort uten blålys kan dem vel? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 De kjørte gjennom strømmen en gang under utrykning. De skjørte så fort at vi bare så ca et blålysblink, og hørte ikke sirenen omtrent. (vi stod på parkeringsplassen ved gamle shell, nærme senteret). Må ha vært GODT over 100, var i hvert fall ikke forsvarlig! Villeste utrykningen jeg har sett, gatene blir rimelig trang på strømmen i høye hastigheter! Hadde ikke hatt sjans om en noen kom gående/kjørende ut fra kryss, og de hadde ikke sett politibilen heller pga. farten.. Om å kjøre for uten blålys: "Når det under utrykning eller forfølgelse er nødvendig å fravike trafikkbestemmelser, skal det alltid varsles med blinkende, blått lys, med mindre strengt tjenstlige hensyn tilsier at varsling unnlates. I tillegg kan sirene nyttes når dette anses nødvendig, jfr. trafikkreglene §§ 14 nr. 3." (Politiets trafikktjeneste - instruksverket GP-4027) Den tror jeg de bryter ganske ofte gitt, de kjører jo ofte for fort uten blålys (både når de følger etter noen / tar måling, og når de ikke gjør det). Spørs om det er "Strengt tjenstlige hensyn" når de bare skal ta måling på noen... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Har flere ganger møtt en merse VITO med 1000m på på dag tid det nytter ikke blende eller signalisere med blink med lysa til de for de slår dem ikke av uansett Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 haiket med lensmannen når jeg skulle på sesjon for noen år siden.. Lå jevnt i 100-110 i 80-sonen ja... :) Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 så det ikke selv, men kjørte feil vei i rundkjøring under forfølgelse av mc og klarte ikke svingen og pløyde rett inn i rundkjøringen:rolleyes: Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg