Gå til innhold

Lovbrudd av politiet

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ikke helt interessen for denne tråden, men...

Sett flere ganger de kjører mot kjøreretningen, kjører mot svinge til venstre forbudt skilt, glemmer blinklys, kjører uten lys, uten belte, snakker i mobilen, feilparkerer på fortau osv når de skal ha mat osv.

La oss ikke glemme at dette er bare mennesker selv om de er politi. Men er bare så synd at de ikke er LITT mer påpasselige med hva de foretar seg i trafikkbildet....Fordi VI SER : :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at de bare er mennesker de også, men når man er politi, så skal man opprettholde loven, og det gir dem ikke rett til å bryte den.

De skal sette et eksempel for oss "undersåtter"

Men uansett.. Alle skulle hatt et lite videokamera i bilen og filma når man ser politi som gjør noe ulovlig.. Hirr hirr.. :P

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Men uansett.. Alle skulle hatt et lite videokamera i bilen og filma når man ser politi som gjør noe ulovlig.. Hirr hirr.. :P

hehe,

men om du hadde filma snuten gjøre noe dritt f.eks. kjøre fort så hadde dem vel gitt deg bot i stedenfor ;D

"Du ser på filmen at speedometeret passerer 136km/h i 100 sona" og da ryker lappen...

Og du "hadde tenkt til å lage streetrace video" siden du hadde kamera på bilen :D

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Tenkte jeg skulle lage en tråd om lovbrudd dere har sett politiet gjøre. Her er min liste:

- Snakke i mobil uten handsfree.

- Ikke bruke sikkerhetsbelte.

Politiet har lov å kjøre uten belte og snakke uten handsfree.

Skal se om jeg finner en link om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det ikke selv, men kjørte feil vei i rundkjøring under forfølgelse av mc og klarte ikke svingen og pløyde rett inn i rundkjøringen

Dette skjedde på vestkanten for noen år siden??? Så i hvertfall en politibil som fikk sleng, tok 360 og dultet både rundkjøring og autovern for noen år siden. Tror det var rett etter eg fikk lappen. år 2000??

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en politibil hoppe på påkjøringen til E18 på skøyen mot oslo, er litt humpete der, En volvo, holdt på å gå galt gitt, nesten litt trist at det ikke gjorde det. Ellers så syns jeg faktisk de kan skru av langlys/nærlys og heller sette på parklys når de har stoppet biler. Man ser jo ikke en dritt når man kommer i motgående felt. De er tydelige nok med blålys. I USA mener jeg det er sånn at politiet ikke har lov å stoppe noen med mindre de har en grunn til det. Sånn burde det vært i norge og, Jeg har blitt stoppet utallige ganger bare pga tull og de har bare preika piss, jeg har ikke giddi å spurte hvorfor de har stoppet meg noen ganger. Men det er stort sett når jeg har kjørt Camaro, og det var også et problem med urquattro, har ikke blitt stoppet med gubbebil BMWn enda da :). Glir fint inn i trafikken den..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er at de er mennesker , men når du har de klysete poli jyplingene som tror de er noe.......

flesteparten av politi folkå e folk så ikke har hatt venner.. ikke har sosial intelligens..... har store behov for å "vise hvem som er sjefen"

(tråden ble skrevet etter en politi faen ikke ville hørre etter sunn fornuft)

fekk kje bot , men faen for ein sleipe tosk.......

(handlet om parkering)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

De kjørte gjennom strømmen en gang under utrykning. De skjørte så fort at vi bare så ca et blålysblink, og hørte ikke sirenen omtrent. (vi stod på parkeringsplassen ved gamle shell, nærme senteret). Må ha vært GODT over 100, var i hvert fall ikke forsvarlig! Villeste utrykningen jeg har sett, gatene blir rimelig trang på strømmen i høye hastigheter!

Hadde ikke hatt sjans om en noen kom gående/kjørende ut fra kryss, og de hadde ikke sett politibilen heller pga. farten..

Om å kjøre for uten blålys:

"Når det under utrykning eller forfølgelse er nødvendig å fravike trafikkbestemmelser, skal det alltid varsles med blinkende, blått lys, med mindre strengt tjenstlige hensyn tilsier at varsling unnlates. I tillegg kan sirene nyttes når dette anses nødvendig, jfr. trafikkreglene §§ 14 nr. 3."

(Politiets trafikktjeneste - instruksverket GP-4027)

Den tror jeg de bryter ganske ofte gitt, de kjører jo ofte for fort uten blålys (både når de følger etter noen / tar måling, og når de ikke gjør det). Spørs om det er "Strengt tjenstlige hensyn" når de bare skal ta måling på noen...

Jeg godter meg den dagen de meier ned noen som følge av den motbydelige maktholdningen og de latterlige prioriteringene sine...

Forøvrig så velger jeg å tro at det meste av trafikkpoliti og "vanlig" politi er avskum som ikke klarte bli skikkelig politi -etterforsker/tenkniker etc.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

Forøvrig så velger jeg å tro at det meste av trafikkpoliti og "vanlig" politi er avskum som ikke klarte bli skikkelig politi -etterforsker/tenkniker etc.

:D :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider