Gå til innhold

Kan jeg få igjen pengene ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Har ett lite problem kanskje noen her kan hjelpe meg.

Jeg dro på torshov for å kjøpe meg blåe pærer til tåkelys og nærlys, følgende skjedde :

Jeg dro å spurte spesifikt etter blåe pærer og ba derfor en selger om å finne det for meg. Så spurte jeg på en måte etter en bekreftelse at dem IKKE ville lyse gulaktig i det hele tatt, men litt mer hvit med blå skjær. Han sa da at dem skulle ha ett blåskjær i seg, ganske likt xenon.

Så dro jeg spent hjem for å sette dem på og prøve dem, hadde allerede pærer som funket fint men jeg byttet om til de blåe pærene. Skrudde på tenninga og testa, og de nye pærene lyste HELT likt som de jeg hadde fra før av, ikke en anelse hvitt med blåskjær og xenon aktig å se.

Så dro jeg tilbake for å få igjen pengene, men det fikk jeg ikke p.g.a at jeg hadde revet opp boksen for mye.

Har jeg her rett til å få igjen pengene ?

Jeg hadde skjønt det hvis jeg ikke fikk igjen pengene hvis jeg selv hadde hentet pærene og ikke spurt spesifikt etter blåe pærer, for da har ingen selger lovet meg noe som helst. Skjønner jo at jeg ikke får igjen pengene når embalasjen var rivet sunn. Men siden han sa at dem skulle ha blåskjær i seg så synes jeg at dem har gitt meg feil info og derfor burde få igjen pengene, uavhengig av at emballasjen var rivet til filler. For det er jo butikken som må holde seg ansvarlig for feil info synes jeg da.

Det er ikke mye penger det er snakk om, men det satt en betydelig skramme i budsjettet mitt.

Noen som kan hjelpe meg med dettet ?

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

det er lov og bruke hue og IKKE rive i filler innpakningen. hadde jeg vært torshov så hadde du ikke fått igjen noe penger.

Det er jeg saftig klar over, men siden han sa at det skulle bli blåaktig lys så trodde jeg på han jeg, og tenkte ikke på å holde innpakningen i orden.....

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

Det er jeg saftig klar over, men siden han sa at det skulle bli blåaktig lys så trodde jeg på han jeg, og tenkte ikke på å holde innpakningen i orden.....

kansje farven på lyset kommer fra lykte glassene dine ? tenkt på det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke pærer var det egentlig?

(Så jeg vet hvilke jeg ikke bør kjøpe!)

Man kan heve kjøpet dersom varen ikke er slik den ble lovet (både skriftlig og muntlig), men det ville kanskje vært rimelig å redusere litt på beløpet pga. pakningen. Men hadde de vært litt service-innstillt, burde du jo fått heve kjøpet uten noe om og men...

(Forøvrig så kjøpte jeg noen Philips BlueVision (tror jeg) tåkelyspærer og parklys på Torshov, til A6, og de var faktisk hvitere enn de gamle pærene. Men blåskjær var det lite av, i hvert fall forhold til xenon-lysene. Men som nevnt - mye hvitere og finere enn standard pærer)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

kansje farven på lyset kommer fra lykte glassene dine ? tenkt på det ?

har tenkt på det ja, men har ganske klare glass. Dessuten så farget jeg litt blått med sprit-tusj på de pærene jeg hadde fra før av i går, og det ble knall.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Hvilke pærer var det egentlig?

(Så jeg vet hvilke jeg ikke bør kjøpe!)

Husker ikke merket, for jeg har ikke pærene her. Men det var i en blå pakning det sto med ganske stor skrift "ice blue"...tror dem kosta 169,- for pakkning med 2 stk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har loven på din side siden du ble feilinformert, men jeg tviler meget sterkt på at du for noe ut av dette...

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Gidd stresse slik for noen fattige pærer da...

Du vet hva den butikken står for neste gang du trenger noe.

Enig!

Men, så kanskje det ikke er pærene/pengene, men prinsippet som er poenget i denne saken.

Du har retten på din side, så om du virkelig vil ha pengene tilbake, så får du det nok. Men, er det verdt å lage så mye oppstyr utav?

Det er dårlig service av Thorsov..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider