Gå til innhold

Kan jeg få igjen pengene ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

når det ikke er dagslys så ser du at de faktisk har et blåskjær i seg, har de på jobb-bilen (renault kangoo) og har hatt det på celica`n å.

Nytter ikke å stå 2-3 meter unna bilen,,, da virker lyset bare en anelse hvitere, men går du et stykke unna så ser du et svakt blåskjær, ikke jevnt over hele lyser, men mer som en "fluffy"\lodden strek i underkant eller overkant av lykta.

Det kommer litt an på lysbrytninga i lykte glasset ditt. Kangooen har sånt plexi-glass over lykte-settet og får blåskjæret i overkant av lyset, mens celicaen med sine firkanta gamle glass får blå-skjæret i underkant.. til sammenligning: steller du deg 2-3 meter fra en bil med xenon så ser det bare jævli hvitt ut, men går du et stykke unna så ser du blåskjæret bedre...

P.S Jeg jobber IKKE på torshov, men jeg har handla endel der, blir feil å henge ut torshov som kjede, når dette gjelder kun 1 butikk.... tenk litt. ;) (1 dårlig selger, så skal man liksom ikke handle i noen av de 10 andre butikkene?? blir for dumt.)

Kan det hende at de gamle pærene var pærer med ekstra hvitt lys? at du derfor ikke så noen stor forskjell? bare en tanke, ikke spydig ment... :)

M.V.H

MEG ;)

-91 Toyota Celica 2.0 Gti

x -89 toyota carina 2.0 Gli

x -87 toyota carina 1.8 Dx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Hvilke pærer var det egentlig?

(Så jeg vet hvilke jeg ikke bør kjøpe!)

Man kan heve kjøpet dersom varen ikke er slik den ble lovet (både skriftlig og muntlig), men det ville kanskje vært rimelig å redusere litt på beløpet pga. pakningen. Men hadde de vært litt service-innstillt, burde du jo fått heve kjøpet uten noe om og men...

(Forøvrig så kjøpte jeg noen Philips BlueVision (tror jeg) tåkelyspærer og parklys på Torshov, til A6, og de var faktisk hvitere enn de gamle pærene. Men blåskjær var det lite av, i hvert fall forhold til xenon-lysene. Men som nevnt - mye hvitere og finere enn standard pærer)

Har de samme i fjernlysa mine (H3) (de som til normalt er tåkelys på MB 124), og de er mye hvitere enn vision+-pærene som sitter i hovedlyset (H4)

Det finnes et firma som heter höen (eller noe sånt) og selger noen pærer som heter xenonmatch (eller noe sånt). Det er "vanlige" pærer som skal lyse med 4300 kelvin, som også er fargen på xenon. Google litt etter det, husker ikke adressen her (eller sjekk på news : no.teknologi.bil). Var en som hadde kjøpt sånne til porscen sin, og reklamebildene på sidene til Höen lyver visst _ikke_

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hvem bryr seg?!!!

Kult, da vet vi det :) Må satse på höen om man ska ha pærer med blåskjær

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlig av folka på torshov dette.. derfor jeg slutta og handle der :) og fant meg andre plasser..

stian: krogslund nede ved lillehammer trelast, de har noen knalle pærer trur jeg! import pærer..

ellers anbefaler jeg deg dissa eurodezigns pærene som selges i hytt og gevær på ebay... de lyser bra blått (nesten LITT for blått egentlig)

har disse i sprederene mine (h3)..

samt at jeg har noen andre slike japangreier i hovedlysa.. 7500kelvin vistnok (lyser bra blått)...

Eurodezigns: 8500k (skrytekelvin tenker jeg)

$€£${$€€ japanpærer: 7500k (veeeeel)

er fornøyd jeg.. billigere enn å kjøpe på torshov blir det og (totalt ink frakt og alt)...

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider