Gå til innhold

har lyst på bluebird, kjente feil?

KriegHeim

Anbefalte innlegg

du får vel ikke tak i en turbo bluebird for 10k men...

kanskje det mest kjente på en bluebird er rust på støtdempertårn bak og i hjulhus. Har ikke bilen dette, så kan den ha den hatt et fint liv, og du skal ikke se bort ifra at den er i god stand ellers også...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, trenger ikke å være turbo. Har lyst på en bil som går når den skal, jobber på ford, men er lei av gamle ford som detter sammen, og tenkte at bluebirden ville være ett bra prosjekt. Liker å holde bilene cleane, og koste på dem mye :P men får jeg ett godt eksemplar til rundt 10?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, rusta er kanskje det værste...

jeg har to bluebirder, den ene er meget skadd av rust og det finnes ikke et området større enn 30x30cm som er rustfritt..

den andre har kun påbegynnende rust på støtdempertårn, og er helt clean under og langs kanaler. Jobber for tiden med å tectylbehandle undersiden og sveise det som har fått en gyllen farge.

men helt klart, finner du en bluebird som er i god stand og passer på den, så har du en god bil.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by esFORD

ok, trenger ikke å være turbo. Har lyst på en bil som går når den skal, jobber på ford, men er lei av gamle ford som detter sammen, og tenkte at bluebirden ville være ett bra prosjekt. Liker å holde bilene cleane, og koste på dem mye :P men får jeg ett godt eksemplar til rundt 10?

finn deg en som koster 20k, så viser du til all rusta som er på den, så får du den for 10k :)

ja, du får dem nok ned til det.. de er vel prisa fra 10 og oppover...

jeg har strippa to stykker, så jeg VET hvor det ulmer :( si gjerne ifra om det er i nærheten av sør-trøndelag eller noe du handler, så kan jeg være med (jeg er i oppdal)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by esFORD

men er det ellers noe å være påpasselig med? synes sedan og combien er like fin jeg.. dilemma :P men mener de kom med ny front`? en gang utpå 80 tallet?

turboknut kan vel litt mer enn meg om dette men...

det var hovedsaklig to typer på 80-tallet. U11 som ble avløst av T12 i 1986.

T12 (1986, 'Stanza'):

a1986_8.jpg

T12 (1985, 'Auster'):

a1985_13.jpg

U11(1983, 'Bluebird'):

a1983_18.jpg

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider