henningl Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Tror jeg er en av de få som har 200sx'en som første bil og har råd til forsikringen... men det skyldes flere ting, feks at fattern jobber i NSB, så jeg for forsikring i NSB (som driter stort sett både i alder og bosted), og at jeg kjøpte bilen når jeg var 23, altså 5 år etter at jeg fikk lappen. Har du hatt lappen i 1 år og ikke tidligere hatt noen bil forsikret på deg ligger du ganske tynt an vil jeg tro. Men med iherdig innsats og ringerunde burde det ikke være umulig,. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Originally posted by Michal Er det noen under 24 som har forsikret en 200 i sitt navn? Vet at bruttern sjekket for moro skyld med en 98 200 i sitt navn, da var han 23.. Det endte på 16-17k mener jeg å huske, billigere enn Omega varebilen han hadde da.. :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Originally posted by Michal hadde han noe bonus? Mener å huske at han hadde 20 eller 30 prosent da. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 På bilen min betaler jeg 5200,- i året for delkasko. På den Audi 200'en jeg har stående, hadde delkasko kostet 10500,- og kasko 24000,- på meg selv. Jeg er 21 og har 30% bonus.. Noe jeg angrer litt på var at jeg forsikret den første bilen jeg hadde, en Audi 100 Diesel, på moder'n.. Den bilen er billig å forsikre, så hadde jeg hatt den på meg selv hadde jeg hatt 50% bonus nå.. Har sjekket alle priser hos Gjensidige, det er stort sett bare If.. og Gjensidige som forsikrer folk under 23/24 år hvis man ikke har noen spesialordninger.. På absolutt alle regnestykkene jeg har gjort, har If.. endt opp med å være _mye_ dyrere enn Gjensidige.. På min 16 år gamle Audi 100 quattro (ikke akkurat noen ungdomsbil) skulle If ha 10500,- for delkasko med 30% bonus. Det virker som If kan være billige for de med mye bonus, men superdyre for de med lite. Ellers virker det også som om det har mindre å si hvor gammel man er, på min bil utgjorde det en forskjell på 2000,- i året (hvorav 1500,- i ungdomstillegg) om eieren var 21 eller 50 år når alt annet var det samme.. Det som redder meg litt uansett er at jeg bor på "bygda" og derfor betaler nærmest en symbolsk sum i tyveriforsikring omtrent uansett hva slags bil det er snakk om.. Tror jeg betaler totalt 270,- for delkasko- og ulykkesdelen på bilen min, de resterende 4900,- er da ca. 4600,- i ansvar og drøyt 300,- til Staten.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg