Gå til innhold

lang pedalvandring på bremsen

Ranger emnet

furnes

Anbefalte innlegg

dårlig bremseeffekt og alt for lang pedalvandring.

bremsekraftforsterkeren er i orden, hovedsylinderen er i orden. selve bremsene er helt i orden. ingen synlig lekkasje noen plass.

luftet gjennom alle bremsene med noen liter væske.

når motoren står går det fint ann å pumpe opp trykk, men når motoren startes blir pedalen helt slapp. kommer også en "squish" lyd når den trykkes inn.

hvor skal jeg lete etter feil?

- abs-pumpen? (bestandig vært koblet ut)

- bremsekraftfordeleren?

- flere forslag?

feilen oppsto etter jeg hadde skiftet caliperne bak. men selve bremsene er testet på verksted, og ingen feil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel calibra.... hva måtte du gjøre for å ordne det da???

tar bilen hjem imorgen fra verkstedet. blir for dyrt hvis de skal drive med feilfinning. de har allerede byttet hovedsylinder og bremseslanger uten luck!!

setter umåtelig stor pris på det hvis du kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye luftet de hos deg. og hvordan ble de kvitt luften? var det bare å lufte og lufte til det kom ut?

tror de har luftet ut flere liter tilsammen på min. er luften bake så vanskelig å få ut? men når du sier det så er det er jo litt vel tilfeldig at noe skulle bli ødelagt rett etter jeg hadde byttet caliperne. når alt fungerte fint før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg luftet gjennom flere liter både før og etter verksteds besøket og ente opp med å sende bilen bort til en som hadde hatt det samme problemet på sin og som kjente en som klarte å lufte det.

Fikk den tilbake så var det greit.

Kan desverre ikke hjelpe så mye

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by furnes

dårlig bremseeffekt og alt for lang pedalvandring.

bremsekraftforsterkeren er i orden, hovedsylinderen er i orden. selve bremsene er helt i orden. ingen synlig lekkasje noen plass.

luftet gjennom alle bremsene med noen liter væske.

når motoren står går det fint ann å pumpe opp trykk, men når motoren startes blir pedalen helt slapp. kommer også en "squish" lyd når den trykkes inn.

hvor skal jeg lete etter feil?

- abs-pumpen? (bestandig vært koblet ut)

- bremsekraftfordeleren?

- flere forslag?

feilen oppsto etter jeg hadde skiftet caliperne bak. men selve bremsene er testet på verksted, og ingen feil der.

Tromler bak? stram i såfall dem...

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Tromler bak? stram i såfall dem...

Hvis han akkurat har bytta calipere bak har

han vel ikke trommler!?;)

Hørs ut som om du må lufte litt mer...

Har du brukt en sånn plastboks når du lufta eller?

Jævli dårlig forklart, men har en sånn plastboks som du får på biltema til å lufte bremsene med...

Firkanta og tett plastboks med en slange ut av,

slangen fester du på lufte nippelen, åpner nippelen litt og begynner å pumpe på bremsen,

greit å være 2stk når en gjør dette!

Bare å pumpe til det kunn kommer bremse veske opp i beholderen.

Er ikke alltid en får ut alt av luft første gangen, kan ligge langt inne i systemet, men kjøper du litt ekstra bremsevæske og kjører endel bremsevæske gjennom systemet, så mye at du må fylle på bremsevæske foran i tanken, så bør du være kvitt problemet...

Er du ikke kvitt det da, må det vel være no annet?

Detta ble jækla langt ja...:o

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider