Gå til innhold

Driftssikkerhet på Cosworth

triggerhappy

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en 4x4 dedan til sommeren, da jeg blir atten. Bilen må være orginal, og passe trimmet (270/290 chip, 3" evntuellt KN/Greenfileter e.l)

Hvordan er driftssikkerheten på disse bilene? Den skal ikke brukes så mye til banekjøring, eller annet "hardkjør".

Skjønner jo at det ikke er noe Corolla-driftssikkerhet med den, men hvordan er den i forhold til f.eks. en trimma E30 325, Corrado G60 eller Calibra 4x4 Turbo? Behandler den selfølgelig pent osv....

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

Alt er avhengig av tidligere eieres behandling av bilen, du kan få tak i en drittbil, men det finnes endel bra eksemplarer også. Og sammenlignet med de andre bilene du nevner, så er de nok ikke noe dårligere i hvertfall.

Godt å høre! Har så jævli lyst på Cosworth, har (ganske sikkert) penger til den og, men har ikke råd til å havarier osv.

Er det lurt å be om NAF-test, eller skjønner ikke de seg på Cosworther? Hvordan kan jeg skjekke om det er et godt ekseplar, bortsett fra det "obligatoriske" som rust, kollisjonsskader osv.?

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

Jeg vil vel egentlig si til 18 år og Cosworth = glem det. Men har du masse penger til forsikringspremien så...........

Har du ikke råd til havari eller reparasjoner, har du heller neppe råd til premien, et godt råd: sjekk premien før du kjøper bilen, mange som har angret seg etter å ha funnet ut hvor mye dem må betale. Og har man ikke så veldig peil på disse bilene er det nok ikke dumt med en NAF test eller lignende, men det aller viktigste er at du finner en seriøs selger, som har tatt vare på bilen. Bor du i Oslo området er det endel folk der inne med god greie på cossi, så hvis du trenger noen navn så får du si i fra.

En kammerat av meg kjøpte Coswort da han var 18 1/2, han forsikra den på morra med full kasko, middels egenandel, han betaler 5-6000 i året! En annen 18-åring der i bygda kjører cosworth han òg.

Ja, jeg tror at en NAF-test til 800 er myyye billigere enn å kjøpe en drittbil som raser etter en uke! Han kompisen har bare hatt ett problem med bilen på 5 måneder, det var en revna drivkute-mansjett. Han andre kjøpte en uorginal og måtte koste på den 30 000 de to første ukene.

Bor i Asker... Tare kontakt med deg til våren/tidlig sommer for noen navn!

Takk for hjelpen:)

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider