Gå til innhold

Billige "trimmevennlige" biler

Ranger emnet


JokkVahl

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hersker Hans

BMW E28 535 kjøpte min for 10k, skaff deg noe med litt motorvolum, så får du litt igjen for trimmingen du evt gjør. Det virker som om mange her på berget har litt angst for store motorer,

 

jasså? :D

 

skaff meg en billig RB26DETT du, så skal jeg finne en måte å stappe den inni bluebirden min på :rolleyes:

 

du kan få en cherry ganske bra da... sett flere med prosjekt GTT'er som har mer enn nok guffe på de lusne kiloene de veier..

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

BMW E28 535 kjøpte min for 10k, skaff deg noe med litt motorvolum, så får du litt igjen for trimmingen du evt gjør. Det virker som om mange her på berget har litt angst for store motorer,

 

Stor motor er ikke alt, vekt er også en veldig viktig faktor..

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en Chevrolet fra 80-tallet med 5L eller 5,7L motor.

De motorene satt orginalt i de aller fleste. Gjerne en Malibu Classic stv. Får de for 10-20000. Veier omtrent som en BMW 525 og har uendelig mere dreiemoment.

Motoren er trimmingsvennlig som få. Bytt forgasser, luftfilter og eksosanlegg til å begynne med, så er du igang.

Chevrolet deler er billige og de fleste årganger går om hverandre. Det florerer av brukte deler også til de motorene.

 

Sist men ikke minst vil du kjapt oppdage at forsikringen på en slik bil gjerne er 1/3 av hva den er på en GTi bil.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

 

Stor motor er ikke alt, vekt er også en veldig viktig faktor..

 

Ja, selvfølgelig, men hvis du tar en lett bil og plasserer en tung motor med masse effekt bra i bilen så den ikke blir for nesetung så er ikke det å forakte. De fleste asfaltbanebiler som ikke kjører i klasse med volumbegrensninger kjører med motorer over 3 liter hvertfall. Det er en grunn til det, en alu v8 på 6 liter trenger ikke være veldig tung feks. De bruker ikke 1.6 liters motorer i Formel 1 heller. De bilene er ikke veldig tunge akkurat.

 

Det er jo masse små lette biler å kjører på Rudskogen, for meg så ser det ut som at de sitter bra i svingene, men i utgangen av de fleste svingene får de ikke utnyttet det tilgjengelige veigrepet pga for slapp motor. Det er jo ikke bilig å få masse effekt ut av små motorer, så jeg mener de fleste av de bilene hadd nytt godt av litt større motorer.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis økonomien er knapp, som det kansje kan virke som men tanke på kjøpesum, er kansje en v8 på 5 liter litt i tørsteste laget?

men man bør kansje tenke på hva det koster å ha bilen og. feks ei boble kontra en cher(r?)y gtt, så kan du sikkert bruke 10.000 i året på modifikasjoner i bobla, som du på gtt'en ville brukt på forsikring og årsavgift

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår