schnellfahrer944 Skrevet Mai 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2004 Ville tro at å bruke en gammel 911 om vinteren kan være en kald affære. Det kan nok også være noe utfordrende med så mye vekt bak og så lite foran. Hvorvidt en 911 er noe for deg eller ikke kommer litt an på hva du forventer av bilen. Skal du ha en klassiker, en hverdags sportsbil eller en heftig sportsbil? Hvis du ønsker en bil med litt pepper må du nok på minst en 2.7L (165HK). Helst en SC (204HK). Da snakker vi fort om rundt 150.000.- og oppover. En eldre P-bil (pre '73) er noe av det vakreste du finner, men ytelsen er ikke all verdens etter dagens standard. Det virker som om mange mener at en 924 eller 944 er en meget god året rundt bil, og en slik får du i meget god stand for rundt 70-80.000.-. Virker som om du har hjertet satt på en 911 (forståelig). Ville anbefalt deg å kjøpe en rimelig bil å bruke til daglig ved siden av 911'ern. Slik har jeg valgt å gjøre det med min P-bil. Hadde tenkt å kjøre hele året, men når en står hele sommeren og gnikker og gnur på bilen frister det lite å sende den ut i saltlaken som dekker veiene våre om vinteren. Jeg skjønner at du ikke er fornøyd med svarene du fikk på PCN forumet ;) - Eivind Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mai 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2004 Originally posted by Skillz2k Får gi et lite eksempel. Dette må være noe av det styggeste jeg har sett i ombygging av 911. Porsche Såg den på Vårmønstringen på Lagunen i Bergen. Veteran skilter. 930 Kaross og gud vet hvilken motor. Men den har flammer så den må gå godt! Men selvfølgelig kan en veteran som er SKIKKELIG ombygget være kannon bil men disse pleier å koste en god slump med penger. Men de aller fleste veteran ombygg pleier å være en glup person sin idee om å få en billig Porsche som skal se mye dyrere ut enn den er. Det pleier å bety turbobredding. Ruf felgs og gjerne oppdatert front. Men uansett så er kjøpesummen for disse bilen en ting. En annen ting er drifts utgifter, dyrt å holde og vanskelig å få solgt viss det ikke er gjort skikkelig Poenget var vel ikke å diskutere hvilke biler du synes er pene eller ikke da... It's fun 2 er vel et bra bevis på at en ombyggd Porsche ikke verken blir dårligere, eller taper seg i verdi! Ellers er jeg enig i at det er mange dårlige eksemplar på markedet også... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mai 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2004 Må si meg enig med schnellfahrer944, kjøp en billigbil og ha i tilegg til 911`n evt. Er ikke mange som greier å kjøre babyen sin ut i saltet når en har stått og pusset, gnikket og shinet hele sommeren. Gammle biler har også utrolig mange fine *rustspots* som salt og drit kommer inn i, men aldri ut av. Om ikke annet, kjør en skikkelig Tectyl behandling på den før vinteren. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Space Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Får gi et lite eksempel. Dette må være noe av det styggeste jeg har sett i ombygging av 911. Porsche Såg den på Vårmønstringen på Lagunen i Bergen. Veteran skilter. 930 Kaross og gud vet hvilken motor. Men den har flammer så den må gå godt! Men selvfølgelig kan en veteran som er SKIKKELIG ombygget være kannon bil men disse pleier å koste en god slump med penger. Men de aller fleste veteran ombygg pleier å være en glup person sin idee om å få en billig Porsche som skal se mye dyrere ut enn den er. Det pleier å bety turbobredding. Ruf felgs og gjerne oppdatert front. Men uansett så er kjøpesummen for disse bilen en ting. En annen ting er drifts utgifter, dyrt å holde og vanskelig å få solgt viss det ikke er gjort skikkelig Jeg synes bilen du linker til, ser stort sett helt grei ut. Jeg ville ikke hatt flammer på sidene, eller teksten "Porsche" i frontruta, men det blir jo bare småting. Jeg kunne faktisk tenke meg en 911 veteran, med så ny motor som det er teknisk forsvarlig/mulig å utstyre den med. Jeg har forstått det slik at man i prinsippet kan kjøpe en flunkende ny motor, og montére denne i en veteranbil, uten å måtte betale andre avgifter til staten enn moms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Hvilke motorer har man i såfall å velge mellom da? Og da mener jeg om utgangspunktet bare er å oppgradere bilen med en nyere mer driftssikker motor (og eventuelt girkasse), ikke å bygge en bil med mest mulig hk. It's fun 2 er vel et bra bevis på at en ombyggd Porsche ikke verken blir dårligere, eller taper seg i verdi! Hvilken type/modell er den bygget på?? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.