Gå til innhold

Spørsmål ang alarm P11

NISMO racing

Anbefalte innlegg

Har originalmontert alarm i bilen, NATS tror jeg det er. Men er usikker på om den fungerer, står i instruksjonsboka at den endre blinkefrekvens når bilen låses. Kan ikke se at det blir noe frekvensendring. Skal også reagere på bevegelse tror jeg, så jeg åpna vinduet litt og prøvde å veive med armen inne i kupeen. Bilen var selvfølgelig låst:) Men ikkenoe skjedde. Noen her som har samme type alarm, eller som evnt kan gi noen tips?

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har NATS startsperre. Og skulle høre på Nissan om alarm som kunne kobles til. Ble da anbefalt DEFA :) Men om du har bevegelsesensor så reagerer den på om bilen tippes over på siden. Altså noen stikker av med felgene dine.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er startsperre i nøkkelen ja. Koster ca 700,- for en ny en. Så ikke mist den :)

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Men om du skal ha en ny nøkkel koster deg det dyrt pga startsperra i nøkkelen. Hjelper liksom ikke å gå til en låssmed.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NISMO racing

Har originalmontert alarm i bilen, NATS tror jeg det er.

Selvom du har NATS, er det ikke sikkert at du har alarm.

Prøv å låse døra med fjernkontrollen når du selv sitter inni bilen, prøv så å låse opp døra på vanlig måte. Får du opp døra? ;)

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by P11

Selvom du har NATS, er det ikke sikkert at du har alarm.

Prøv å låse døra med fjernkontrollen når du selv sitter inni bilen, prøv så å låse opp døra på vanlig måte. Får du opp døra? ;)

Prøvde det nå, skjedde ikke noe etter at jeg hadde satt meg inn nei..gikk heller ikke å åpne eller låse opp førerdøra fra innsiden, måtte bruke fjernstyringen..Men i håndbøka står det at det finnes en knapp for å koble inn/ut bevegelses-sensoren..Noen som har funnet ut hvor den er? Men det står svart på hvitt i håndboka at det er Nissan tyverialarm..Skal prøve en annen nøkkel i tenninga, kanskje det skjer noe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nats alarm med kupe sensor og glass sensor på min

@NISMO racing

det jeg trur er at du sikkert har det som alle primeraer og andre nissan'r har orginalt kun startspærre for om du har orginal nats alarm da mener jeg alarm så vill du høre en slags lyd ( pip ) vær gang du skrur av og på alarmen + at på nøkkelen din vill det være 2 knapper... en sort og en rød sort = skru av kupe detektoren og rød = av og på alarm + åpne/lukke dørene

håper det var til nytte for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ssaeth

jeg har nats alarm med kupe sensor og glass sensor på min

@NISMO racing

det jeg trur er at du sikkert har det som alle primeraer og andre nissan'r har orginalt kun startspærre for om du har orginal nats alarm da mener jeg alarm så vill du høre en slags lyd ( pip ) vær gang du skrur av og på alarmen + at på nøkkelen din vill det være 2 knapper... en sort og en rød sort = skru av kupe detektoren og rød = av og på alarm + åpne/lukke dørene

håper det var til nytte for deg :)

Ok, har bare to knapper på fjernstyringen..rød og svart..hører heller ikke noen lyd når jeg låser. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hos meg hender det ei skjelden gang, at når jeg åpner døren med "remoten", så fyker alarmen i gang når jeg åpner døren. Vet da søren hvorfor det skjer ei gang i blant....

Når jeg låser døren med "remoten" og hunden er inne i bilen, så kan alarmen plutselig gå. Andre ganger ikke.

Noen som vet hvorfor?

Har alarm fra Defa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider