Gå til innhold

For 120 000....

Ranger emnet


triggerhappy

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by maxis

Hvis man er "noe fornuftig" med bruken av penger kommer man langt med ikke så mye...Hadde jeg kostet på 6ern min 35000 kan jeg garantere 450hk...Med det gjelder jo selvsagt etter mine priser og hva jeg kan skaffe sakene til...

 

450hk, det er med twinturbo?

 

tenker du da:

senke comp, b6284ft manifoil, større turboer?

 

må man bytte råder i den motoren egentlig? finnes flere som har dradd ut 600hk uten å gjøre noe, men han jeg kjøpte motoren av sa man måtte bytte rådene.

 

uansett mye billigere å trimme 6'eren enn en gammel 8v motor.. (såfremt man bruker brukte deler selvsagt).

 

ref:

http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

Har ikke lakkode, men jeg kan prøve å spørre en tidligere eier av den der om han husker koden, satt vel en V8 TPi med NOS i den der. var oppe i 8-900hk med lystgassen da han solgte den.

Gamle bilen til Trond det, som han desverre solgte. Den hadde han brukt mye penger på! Den hadde bl.a JPmk18, electromotive tec-II, MANUELT GIR!, lystgass, Så vidt jeg vet så bremsa han aldri bilen med lystgassen. Første gang han bremsa den, røyk automat-kassa. Han bytta til manuell-kasse og andre gangen bremsa den ca 330hk på bakhjula, men bensinpumpa gav ikke nok bensin til å fortsette. Så ble han vel lei og hadde ikke noe sted å skru på bilen. Den stod bare på gårdsplassen hos en kompiss av han i Jessheim. Endte med at han solgte grombilen sin. Synd for han. Nå har han ingen bil å kjøre på fine søndager når han er 50 år. Den nye eiern bremsa den på nytt, men husker ikke tallene, men var vel snakk om rundt 400hk på bakhjula!

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

450hk, det er med twinturbo?

 

tenker du da:

senke comp, b6284ft manifoil, større turboer?

 

må man bytte råder i den motoren egentlig? finnes flere som har dradd ut 600hk uten å gjøre noe, men han jeg kjøpte motoren av sa man måtte bytte rådene.

 

uansett mye billigere å trimme 6'eren enn en gammel 8v motor.. (såfremt man bruker brukte deler selvsagt).

 

 

 

ref:

http://www.volvo-power.net/div/242twinturbo.zip

 

Har 5stk "nytype" råder liggende,samt vet også av t6 grenrør..vet også av 2 delemotorer så turbostempler/råder blir ikke noe problem..

 

 

600 hk på de gammle rådene er noe mye ja..

 

Var med å satt på en 242 i går forresten..iden satt det en b6254 med 3 liters veiv.(så den blir 2,8 liter) porta s80t6 grenrør med adapterplater og 2 stk mitsu 18t turboer,850 t5 stempel.vidre kan det nevnes s60r dyser,alucooler,datasprut,getrag+++Den er bremset til 370 hk på hjula og 600 nm ifra 3000 o/min..det som begrenset effekten på den var eksosiden på toppen..en 3liters topp samt kam skulle det ha vært..men uansett så fungerte det godt! et meget rimelig alternativ til råder er å skaffe stempel/råder ifra en 2,4/2,5 t motor..alle volvos "hvite" motorer fikk kraftigere råder i 2001/2002...disse passer rett inn i en 3 liters 6er også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

 

Har 5stk "nytype" råder liggende,samt vet også av t6 grenrør..vet også av 2 delemotorer så turbostempler/råder blir ikke noe problem..

 

 

600 hk på de gammle rådene er noe mye ja..

 

Var med å satt på en 242 i går forresten..iden satt det en b6254 med 3 liters veiv.(så den blir 2,8 liter) porta s80t6 grenrør med adapterplater og 2 stk mitsu 18t turboer,850 t5 stempel.vidre kan det nevnes s60r dyser,alucooler,datasprut,getrag+++Den er bremset til 370 hk på hjula og 600 nm ifra 3000 o/min..det som begrenset effekten på den var eksosiden på toppen..en 3liters topp samt kam skulle det ha vært..men uansett så fungerte det godt! et meget rimelig alternativ til råder er å skaffe stempel/råder ifra en 2,4/2,5 t motor..alle volvos "hvite" motorer fikk kraftigere råder i 2001/2002...disse passer rett inn i en 3 liters 6er også..

370hk og 600nm hørtes da ut som en kjørbar motor. På hvilket turtall hadde han 370hk?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

370hk og 600nm hørtes da ut som en kjørbar motor. På hvilket turtall hadde han 370hk?

 

husker ikke turtallet,den var oppe i rund 450 hk under bremsing men måtte øke laddetrykket mye for å få til de siste ekstra hestene pga for dårlig eksoside..så den ble lagt til 370 hk..behøvde liksom ikke gire ned for å akse nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår