Gå til innhold

Høydejusterbart senkesett

Ranger emnet

Blueboy

Anbefalte innlegg

Kw og Koni er stort sett brukt sammen.

Har H&R på min en Bora 1,6.

Begge typene skal være veldig bra, brukt en del i bilsport.

Sett mange tyske og engelske biler med de merkene så tror det er det samme hvem du bruker, men Kw, Koni er justerbare i trykk oxo, H&R har ikke alltid hatt det, mn har kommet med det nå. Mn vet ikke om de har fått det til alle merker.

Tror H&R settet å min kosta 11500,- fra Powerzone. Norsk bildelsenter selger Kw, Koni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Jeg kjører Weitec på min.

Er knallfornøyd, og betalte ca. 7500kr levert på døren fra tyskland.

Justerbar i høyde og hardhet. :cool:

FK også bruker koni innsatser...

Lupoboy:bestillte du selv da eller?Skal ha ett til poloen men betaler ikke 12000 for at det skal stå KW på det...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

FK også bruker koni innsatser...

Lupoboy:bestillte du selv da eller?Skal ha ett til poloen men betaler ikke 12000 for at det skal stå KW på det...

Weitec bruker KW innsatser.. stusset litt over det da jeg satte dem på.

Bestillte fra http://www.dts-tuning.de

Tok 2 uker, så kom de levert med budbil på døren. :)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Weitec bruker KW innsatser.. stusset litt over det da jeg satte dem på.

Bestillte fra http://www.dts-tuning.de

Tok 2 uker, så kom de levert med budbil på døren. :)

KW innsatser ?? Huh ? Nå tror tror jeg du rører litt her. KW bruker Koni og AL-KO insatser på henholdsvis variant 2 og variant 1. På variant 3 hevder de å bruke en egenutviklet demperinsats. Siden Weitec markedsfører seg som ett rimeligere alternativ enn KW så sitter det i det minste ikke variant 3 insatsene i disse, da gjenstår det i så fall AL-KO og Koni.

Nå kjenner jeg ikke Weitec eller produktene deres, men kan du ikke sjekke det der engang til. Jeg synes det høres litt merkelig ut.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

KW innsatser ?? Huh ? Nå tror tror jeg du rører litt her. KW bruker Koni og AL-KO insatser på henholdsvis variant 2 og variant 1. På variant 3 hevder de å bruke en egenutviklet demperinsats. Siden Weitec markedsfører seg som ett rimeligere alternativ enn KW så sitter det i det minste ikke variant 3 insatsene i disse, da gjenstår det i så fall AL-KO og Koni.

Nå kjenner jeg ikke Weitec eller produktene deres, men kan du ikke sjekke det der engang til. Jeg synes det høres litt merkelig ut.

Var derfor jeg stusset litt.. KW bruker Koni på sine variant 2 har jeg hørt. Men jeg er bombesikker på at KW logoen.. eller det sto KW med samme font som de bruker på selve innsatsen..

Kan prøve å få tatt et bilde av det, hvis man kan se det når de står på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Blueboy

Så du vil anbefale weitec LupoBOY?? Hvor bestillte du fra?

Noen andre som har erfaringer med dette merket??

Vel.. Jeg har kjørt med det meste av senkesett, og det er ingen merkbar forskjell på KW og Weitec. Dette er de eneste gewindefahrwerke jeg har prøvd. Og la meg si det sånn: jeg skal aldri kjøre på noe annet. Hvis man ikke får gewinde til de neste bilene jeg skal kjøpe, så velger jeg andre biler ;)

Jeg hadde aldri hørt om Weitec før jeg kjøpte det, så det var jo et sjansespill. Tror jeg regnet ut at weitec var 3000kr billigere enn tilsvarende KW.. og det er penger man kan bruke på annet stæsj til bilen. Bestillte som sagt på http://www.dts-tuning.de , og betalte med VISA.. sendte en forespørsel først, og de beklaget at det kom til å ta litt lengre tid, fordi de hadde ikke min modell på inne. Derfor ble de laget på fabrikk, shippet og etter 2.5 uke kom de levert på døren. Fikk ettersendt regning på toll og avgifter. Totalt inkl. alt: 7500kr.

Er storfornøyd etter sommersesongen, og nå får vi se i vinter hvordan demperne holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Grunnet til at det står KW på Weitec kan ha noe med at de har samme eier........

De ble slått sammen for ca et eller to årsiden rundt årskiftet

Aha, det forklarer nok saken.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider