Gå til innhold

Gatebil 2004: Vaalerbanen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Zzz...Zzz: Hva slags motor sitter det i bilen din? Den gikk jo hysterisk bra på strekkene, når det først slo inn? Jeg lå bak deg og tok voldsomt innpå, så plutselig stor svart sky og masse sot skutt ut av eksosen, så forsvant du. Virket som om den ikke ville ha fullgass hele tiden? Eller?

 

BoraBora: Hva er gjort med din bil, kjørte noen runder med deg hvor du var forbløffende seig å ta innpå på strekket.. :) (regner med det var deg - hvite baklys?)

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

Zzz...Zzz: Hva slags motor sitter det i bilen din? Den gikk jo hysterisk bra på strekkene, når det først slo inn? Jeg lå bak deg og tok voldsomt innpå, så plutselig stor svart sky og masse sot skutt ut av eksosen, så forsvant du. Virket som om den ikke ville ha fullgass hele tiden? Eller?

 

BoraBora: Hva er gjort med din bil, kjørte noen runder med deg hvor du var forbløffende seig å ta innpå på strekket.. :) (regner med det var deg - hvite baklys?)

 

Heisann og takk for det! :)

 

Sitter en 2047ccm YBD cosworth motor med stempler/råder/kammer/grenrør/turbo/sprut... du vet.. hele pakka.. Vi kjørte med i underkant av 500hk på drivhjula(flat kurve fra 5500 til 8500) denne helgen, ifølge bremsinga hos Bjørnstad bil.

 

Det røyk fælt ja.. min helt nye turbo begynte å ryke allerede da vi bremsa bilen hos bjørnstad bil på fredags morgen, og etterhvert gav den seg helt.... bakre lager på den var ikke eksisterende til slutt og alt av trykk i turbo/grenrør fant veien inn i oljereturen fra turboen og inn i blokka... catchtanken fikk mye på gjøre den oxo!

 

Heldigvis rydda KRB Trading opp og skaffet en ny turbo som ble montert på lørdagen - SUPER bra service!

 

Tok det rolig i svinga(foreløping) da ALT i understell er voldsomt ombygget og jeg ville gi sakene en liten banetest for så å gå over alt i verkstedet mitt og se om alle sveieser og innfestinger holdt! Forvent VESENTLIG mere fart rundt banen på rudskogen i juli!!

 

Da kommer jeg også til å lade 1 bar mere enn jeg gjorde på våler og gassen blir kanskje også tatt i bruk om det kniper.... i tillegg strammer jeg opp fjær og demper ratioer, nå som jeg vet at sveisinger m.m. duger!

 

 

Er noen bilder nede i signaturen min om man vil titte på motor..

 

 

:) :D

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

BoraBora: Hva er gjort med din bil, kjørte noen runder med deg hvor du var forbløffende seig å ta innpå på strekket.. :) (regner med det var deg - hvite baklys?)

 

Yepp, hvite baklykter og HOLD AVSTAND merke... ;)

 

Chip, kaldluftfilter, annen dump, gruppe A Racing anlegg, justerbart understell og 18" med semi slicks... :)

 

Funka greit i helga, sliter med riktig lufttrykk i dekkene, bremser altfor mye og er veldig redd for bilen min.... :)

Egentlig rart at jeg ikke slapp deg forbi, bruker å slippe forbi det meste, redd for å bli påkjørt av noen som kommer bak.... :)

 

Liker stasjonsvogna di forresten. :cool:

 

Og digger Granada, særlig som går så fælt som din Zzz...Zzz.

Første bilen jeg kjørte var Granada 2,8l. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig med tilbakemeldinger på hvordan den egentlig gikk... jeg var litt usikker jeg, på om det var noe tak i den i forhold til andre... kun dere som ser som kan si noe om det!

 

Granadaen er jo ikke akkurat bruksbilen min da... men den ble kjørt oppover til våler for egen maskin og inni lastebilen hjemover med løst svinghjul!! :eek:

 

Men, det var litt godt å sette seg inn i ST170'n på søndagskvelden og "lunke" hjem fra verkstedet!! :D

 

Mye kule biler der opp iaf!! Jeg er storfornøyd med helgen!!

 

S3 og impreza er gromme de oxo!!!

 

:-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

Noen som kjenner til denne? Bmw 6 serie m/turbo

Gikk bra!

 

bmw_motor.jpg

 

Flott byggverk!!!!!

 

Men jeg likte ikke vingen.... passer ikke på en så gammel bil synes jeg!

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bmw 6 serien var perverst fin gjennomført, men jeg likte ikke vingen noe særlig jeg heller!

Det blir morro når du kjører på fullt Zzz...Zzz, satt ved siden av et par intetanende karer rett ved der du ga full gass.. dvs der sandfella slutter og går over til pit-lane.... hehh.. du skulle sett trynene dems når du ga full gass første gangen.... uforglemmelig :D

 

Ellers MYE råe bygger, men synd så mange raste... Tror dette er det gatebiltreffet jeg har vært på hvor flest motorer / girkasser you name it har rast... synd!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

Noen som kjenner til denne? Bmw 6 serie m/turbo

Gikk bra!

 

Denne motoren er seriøst bygd med h-profilråder, smidde stempler, Electromotive TEC3 osv. Bremset 656 hk på bakhjula med et ladetrykk på beskjedne 1.3bar! Kynne ikke lade mer pga slurende clutch. Ny clutch og gearboks er bestillt. (vi så jo hvordan det gikk med kassa til VS)

 

bmw_motor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

Mitsu 3000GT singelturbo med historiens styggeste panser.

Utrolig bra rørlegging i denne bilen og sinnsykt drag på sletta.

Noen som vet hvor mange hk det var i denne ?

Gatebil_V_ler_2004_014.sized.jpg

Gatebil_V_ler_2004_015.sized.jpg

 

Vi bremsa 570 hk og 683 Nm på hjula....med 10 i blandingsforhold,bare 9 grader tenning og 1.6 Bar....hadde ikke koblet opp for mottrykk på wastegaten,så vi fikk ikke de 2.1 vi skulle hatt... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår