Gå til innhold

lappesaker på flaske?

Ranger emnet

Håkon A

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

Man skal vel helst ikke kjørte mer en 50kmt og noen få mil når man ha lappet dekk med sånn.

Husk å roter dekket mens man fyller :D

UUUUPPSSS hadde dette i dekket etter at jeg fant 1 stk stor spikker i det jeg. Måtte bruke 2 flasker. Ble tett da. Kjøret fren en Porche 911 senere den kvelden. Den røde som var på Autofil sist mandag :) men det smalt no jævlig i hjul buen da. Spikkern løsnet i god fart for å si det slik. Marius og Mr Happy ringte meg de hørte oss visst :)

Men pokker oxo senere på kveldn når vi brukte flaske nr 3 så gikk det være var for mye dritt i dekket at den siste flaska ikke funka. Fikk slik tetning dritt oppover hele siden på bilen og hele felgen FFFAANNN for dritt å få av

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

sett dem selger sånn lappesaker på flaske.

følger også med som ''reservehjul'' på Lutus elise.

noen som vet om dette duger ?

Spraya det på mopeden når jeg fikk en feit spiker gjennom bakhjulet, det redda meg fra en hælvettes lang trilletur! Genial oppfinnelse!

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker RS2 sleit litt med å tette dekket sitt ja, så det er ikke alltid det fungerer tydelighvis. for ca. 2 uker siden punkterte ene bakdekket på caravellen min. (satt skrue i dekket).

Fjernet skruen, tømte dekket helt, og satte på en flaske med skum. Etter at skummet var brukt opp sto flaska og fyllte opp dekket videre med luft. Etter det var det bare å burne videre (så godt det lar seg gjøre med en caravelle). Har funket fint til nå, men i dag kom vinterdekka på da. :)

2010 Mitsubishi Outlander Instyle+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skum ødelegger jo hele dekket.. hvorfor ikke lappe det med en gang ?

Det er jo ikke så vanskelig, har man det som trengs.

Jeg så engang da dette ble utført, tok 5 minutter:

Først stikkes en slags stor nål (med hull tvers igjennom foran) ned, i dekket, denne nålen har en spesiell gummitråd tredd igjennom hullet. Det må være luft i dekket når dette gjøres. Når man drar nålen ut igjen av dekket, så blir gummitråden hengene fast og tetter. Gummien vulkaniserer seg med dekket jo mer dekket blir brukt.

Man trenger altså en liten kompressor for å fylle luft på dekket, denne "nålen" og en spesiell gummitråd. Får sikkert kjøpt dette hos dekkforhandlere..

Er det hull i siden på dekket, så kan det ikke repareres.. dynga neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Børster støv av denne tråden jeg.

Lurer litt på hvordan dette er i forhold til alufelger? hva med slangeløse dekk? Kjipt å ødelegge felgene med dette stoffet sikkert.

Greit om det funker, da er det bare å hive ut reservehjulet, å legge inn en liten boks istedet:)

Så er det noen som har erfaringer med reservehjul på boks og alufelg?

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Slikt skum ødelegger jo hele dekket.. hvorfor ikke lappe det med en gang ?

Det er jo ikke så vanskelig, har man det som trengs.

Jeg så engang da dette ble utført, tok 5 minutter:

Først stikkes en slags stor nål (med hull tvers igjennom foran) ned, i dekket, denne nålen har en spesiell gummitråd tredd igjennom hullet. Det må være luft i dekket når dette gjøres. Når man drar nålen ut igjen av dekket, så blir gummitråden hengene fast og tetter. Gummien vulkaniserer seg med dekket jo mer dekket blir brukt.

Man trenger altså en liten kompressor for å fylle luft på dekket, denne "nålen" og en spesiell gummitråd. Får sikkert kjøpt dette hos dekkforhandlere..

Er det hull i siden på dekket, så kan det ikke repareres.. dynga neste.

Hull i siden på dekket kan repareres, selvfølgelig avhengig av hvor stort hullet er, og hvor nært felgkanten det er. Har en tabell angående dette på jobben.

Mener med skikkelig lappe utstyr så klart, ikke med lapping på boks.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider