Håkon A Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 sett dem selger sånn lappesaker på flaske. følger også med som ''reservehjul'' på Lotus elise. noen som vet om dette duger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 nyere vag har vel kompressorsett og lappekit.. eller.no Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Var endel borti det da jeg jobbet hos Dekkmann... Blir sinnsyk ubalanse i dekket, og jeg ville ikke anbefalt å kjøre mer med det enn nødvendig... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Man skal vel helst ikke kjørte mer en 50kmt og noen få mil når man ha lappet dekk med sånn. Husk å roter dekket mens man fyller :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Jeg brukte det en gang på en Toyota. Gjorde nøyaktig sånn det sto på boksen, da ble det faktisk tett, og dekket gikk en hel sesong til, da det var utslitt uansett.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 brukte det på moppa, det funka som fææn, kjøte ut sommern og hele neste sesong.. noen år siden dåg.. Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by boXer Man skal vel helst ikke kjørte mer en 50kmt og noen få mil når man ha lappet dekk med sånn. Husk å roter dekket mens man fyller :D UUUUPPSSS hadde dette i dekket etter at jeg fant 1 stk stor spikker i det jeg. Måtte bruke 2 flasker. Ble tett da. Kjøret fren en Porche 911 senere den kvelden. Den røde som var på Autofil sist mandag :) men det smalt no jævlig i hjul buen da. Spikkern løsnet i god fart for å si det slik. Marius og Mr Happy ringte meg de hørte oss visst :) Men pokker oxo senere på kveldn når vi brukte flaske nr 3 så gikk det være var for mye dritt i dekket at den siste flaska ikke funka. Fikk slik tetning dritt oppover hele siden på bilen og hele felgen FFFAANNN for dritt å få av Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Originally posted by Håkon A sett dem selger sånn lappesaker på flaske. følger også med som ''reservehjul'' på Lutus elise. noen som vet om dette duger ? Spraya det på mopeden når jeg fikk en feit spiker gjennom bakhjulet, det redda meg fra en hælvettes lang trilletur! Genial oppfinnelse! Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverwrx Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Det funker som bare det det. Funker ikke på store kutt og snake bite men lapper enkelt spiker og skruer. Skummet fordeler seg i dekket. Har ikke opplevd kast i dekket etter å ha bruk skum (3ggr), snarere tvert imot. Funker permanent. Silverwrx Siter MY09 WRX STi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Husker RS2 sleit litt med å tette dekket sitt ja, så det er ikke alltid det fungerer tydelighvis. for ca. 2 uker siden punkterte ene bakdekket på caravellen min. (satt skrue i dekket). Fjernet skruen, tømte dekket helt, og satte på en flaske med skum. Etter at skummet var brukt opp sto flaska og fyllte opp dekket videre med luft. Etter det var det bare å burne videre (så godt det lar seg gjøre med en caravelle). Har funket fint til nå, men i dag kom vinterdekka på da. :) Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Sånt suger uansett da.. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Slikt skum ødelegger jo hele dekket.. hvorfor ikke lappe det med en gang ? Det er jo ikke så vanskelig, har man det som trengs. Jeg så engang da dette ble utført, tok 5 minutter: Først stikkes en slags stor nål (med hull tvers igjennom foran) ned, i dekket, denne nålen har en spesiell gummitråd tredd igjennom hullet. Det må være luft i dekket når dette gjøres. Når man drar nålen ut igjen av dekket, så blir gummitråden hengene fast og tetter. Gummien vulkaniserer seg med dekket jo mer dekket blir brukt. Man trenger altså en liten kompressor for å fylle luft på dekket, denne "nålen" og en spesiell gummitråd. Får sikkert kjøpt dette hos dekkforhandlere.. Er det hull i siden på dekket, så kan det ikke repareres.. dynga neste. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Den flaska er jo ikke ment for å være en permanent løsning egentlig vel? Men den er jævla fin i nødstilfelle ;) Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Børster støv av denne tråden jeg. Lurer litt på hvordan dette er i forhold til alufelger? hva med slangeløse dekk? Kjipt å ødelegge felgene med dette stoffet sikkert. Greit om det funker, da er det bare å hive ut reservehjulet, å legge inn en liten boks istedet:) Så er det noen som har erfaringer med reservehjul på boks og alufelg? Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by Hondaen Slikt skum ødelegger jo hele dekket.. hvorfor ikke lappe det med en gang ? Det er jo ikke så vanskelig, har man det som trengs. Jeg så engang da dette ble utført, tok 5 minutter: Først stikkes en slags stor nål (med hull tvers igjennom foran) ned, i dekket, denne nålen har en spesiell gummitråd tredd igjennom hullet. Det må være luft i dekket når dette gjøres. Når man drar nålen ut igjen av dekket, så blir gummitråden hengene fast og tetter. Gummien vulkaniserer seg med dekket jo mer dekket blir brukt. Man trenger altså en liten kompressor for å fylle luft på dekket, denne "nålen" og en spesiell gummitråd. Får sikkert kjøpt dette hos dekkforhandlere.. Er det hull i siden på dekket, så kan det ikke repareres.. dynga neste. Hull i siden på dekket kan repareres, selvfølgelig avhengig av hvor stort hullet er, og hvor nært felgkanten det er. Har en tabell angående dette på jobben. Mener med skikkelig lappe utstyr så klart, ikke med lapping på boks. Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg