Gå til innhold

DVD Spillere! "stue", ikke PC. Hjelp!

Ranger emnet

mabbutt

Anbefalte innlegg

Det er heller magert på internett, med tester av spillere! Hvertfall på norsk, så jeg trenger noen ordentlige tips

Jeg ønsker å finne ut av hvor mye man MÅ gi for å få en god DVD Spiller. Det jeg TRENGER er å få spilt DVDer. Det er også et must, at spilleren er sonefri. At den kan spille MP3 og sVCD, er også et pluss. Mer trenger jeg ikke.

Er de DVD spillerne som selges for 1000,- om dagen, gode? Er kvaliteten god? Er det spesielt stor forskjell på støynivå på DVD spillere?

Hva anbefaler dere:

Samsung

Pioneer

JVC

Panasonic

Mustek

Philips

LG

??

??

Håper jeg kan få MANGE svar, ettersom at jeg begynner å bli litt lei av at det å spille DVD på PCen, iblandt kan hakke litt osv. Jeg ønsker kvalitet, men har ikke lyst til å betale 3000,- for en DVD spiller, hvis det ikke er spesielt stor forskjell på en til 1000,- og en til 3000,-, hos en "gjennomsnittlig" bruker.

Jeg er tross alt student! Vi har jo greit med penger, men ikke SÅ mye at vi kan godte oss med dyr teknologi hele tida:)

Give it to me people :D:D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem hva PS2 angår. TVen min sliter av en eller annen merkelig grunn med å kjøre spill fra PS2. Kvaliteten er laber. Og det er en 29" Radionette fra 2001.

Jeg har lyst på PS2 mer enn noe annet, men da må jeg kjøpe ny TV først...derfor ønsker jeg kun DVD spiller med det første. Det vil være billigere.

Ellers takk for første svar, keep 'em coming :D

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audere-Est-Facere

Jeg har et problem hva PS2 angår. TVen min sliter av en eller annen merkelig grunn med å kjøre spill fra PS2. Kvaliteten er laber. Og det er en 29" Radionette fra 2001.

Jeg har lyst på PS2 mer enn noe annet, men da må jeg kjøpe ny TV først...derfor ønsker jeg kun DVD spiller med det første. Det vil være billigere.

Ellers takk for første svar, keep 'em coming :D

Hmm...prøv å bytt til en Super RGB fra PS2->TV. Hvis det er fargene du har problemer med. Rødt ikke ser ut som Rødt ?

Når det gjelder DVD spillere så kan jeg si deg en ting, du får det du betaler for. Selvfølgelig fins det noen unntak, men...

Men så lenge du ikke har det største hjemmekino anlegget er det ingen vits i å kjøpe den største DVD spilleren hvis du skjønner. For å si det på en enkel måte, det vil ikke bli bedre enn det dårligste leddet.

Her er en god oversikt over DVD spillere ute på markedet:

http://www.dvdnett.no/video/spillere/

Hvis det er noe du lurer på så spør i vei. Ikke for å skryte men er ganske erfaren på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg at det er fint noen "skryter av det", sånn at vi vet hvor vi kan få hjelp hen ;)

Litt om dette du skreiv om PSen først...Det du sa stemmer bra. Fargene ser shitty ut. Er denne RGB dingsen en sånn "hi-tech" kabel? Isåfall ble jeg ganske hyper nå, for jeg MÅ spille Gran Turismo 3:D :D

Så over til DVD spiller greia igjen...hvordan er DVD spilleren på en PS2 i forhold til en grei DVD spiller til, tja, la oss si 1995,- ? (PS2en er kanskje ikke sonefri?)

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audere-Est-Facere Litt om dette du skreiv om PSen først...Det du sa stemmer bra. Fargene ser shitty ut. Er denne RGB dingsen en sånn "hi-tech" kabel? Isåfall ble jeg ganske hyper nå, for jeg MÅ spille Gran Turismo 3:D :D

Kjøp deg en Super RGB kabel som jeg sa, koster vel 250kr ca. Den bytter du bare ut med den orginale som sitter der, de orginale er aldri bra(keep that in mind). Jeg fant ikke noe bilde av den akkurat nå, men her er et sted du kan få kjøpt den:

http://www.spiderman.no/shop/asp/product.asp?recorprod=11&product=568&cat=136&ph=&keywords=&recor=&SearchFor=&PT_ID=Neste

Så over til DVD spiller greia igjen...hvordan er DVD spilleren på en PS2 i forhold til en grei DVD spiller til, tja, la oss si 1995,- ? (PS2en er kanskje ikke sonefri?)

Du må ha RegionX CD eller chip for at PS2 skal bli sonefri. Jeg ville ihvertfall gått for DVD spilleren hvis prisklassen er den samme. Tenk på at DVD spilleren er kun en DVD spiller og at PS2 er en spillemaskin med mulighet for avspilling av DVD filmer.

Eller så kan du gå inn på forumet på http://www.dvdarkivet.no <--litt reklame :D Bruk søkefunksjonen og les litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker så meget *bukke*

Jeg skal lese, og titte. Det må bli en prioriteringssak hvertfall....om hva jeg kjøper først. PS2 eller DVD spiller :)

*skrive inn i budsjett*

Blir pusete med økonomien av å bo aleine på hybel når man er student lol lol

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Pioneer. Har selv en slik spiller og er veldig fornøyd.

Et problem med PS2... er at hvis du har spelt et spell i noen timer kan maskina være varm..Og da spiller den DVD plater litt dårlig.. Og den er ikke Sonefri.... Det er 99% av Pioneer sine. De kan iallefall bli det og de fleste tilbyr det.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xses

Et problem med PS2... er at hvis du har spelt et spell i noen timer kan maskina være varm..Og da spiller den DVD plater litt dårlig.. Og den er ikke Sonefri.... Det er 99% av Pioneer sine. De kan iallefall bli det og de fleste tilbyr det.

Derfor vil jeg løse problemet med å kjøpe begge deler :D

Takk til deg og, svar er toppen!

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si at den LG spilleren brodern har er ganske god !!!

husker ikke hvor mye den koster. men den har en fordel at den er Multisone. dvs at du kan taste en kode for den sonen du trenger. Man kan oxo sette den på sone fri. Fordelen med dette er at det er noen dvdplater/filmer som har en "gjennkjennigs" spor helt i starten av plata. denne blir ikke lest med sonefri. men den blir det ved multisone !!!

De spillerne til 1000,- united osv !! er kast !! da er det bedre kvalitet på ps2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min LG spiller for ca 0 Ettersom jeg først kjøpte en REC spiller som PLAGA meg mye, mer på servce enn hjemme i stua. Etter bytte så har jeg ikke hatt noe problem er meget fornøyd med min LG spiller. Tror den kosta rundt 3000 kr når jeg bytta.

Spillern har alt av utstyr og muligheter du måtte ønske.

Tror de selger den samme på spaceworld for ca 2000 eller 1000 kr nå(lillestrøm)

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

PS2 er ikke en DVD spiller. PS2 er en spill maskin med mulighet for dvd avspilling... Blæ!

Akkurat det jeg sa litt lengre opp...Blir som å kjøpe en mobil med innebygd kamera. Det sier seg selv at kamera ikke er av de beste da. Forskjellen på DVD avspilling på en PS2 og en stasjonær DVD spiller er ikke like stor, men dere skjønner poenget. Skal PS2 brukes til DVD avspilling bør du ihvertfall ha en Super RGB kabel, uten den blir bildet veldig grønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xses

Pioneer sine er best på bilde

SONY sine er best på lyd

Disse har spillere av meget god kvalitet, jeg har en Pioneer 717 nå som jeg er veldig fornøyd med. Blir muligens bytte til 939A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt på Harmon Kardon sin DVD. Ikke den billigste men er nok en av de beste. For 2 år siden ble den versonen kåret til beste cd spiller i HiFi magasinet og da fikk du en DVD spiller på kjøpet skrev de. Denne er også sonefri.

Kan anbefales på det sterkeste.

Jeg kan nå skaffe Hjemme stereo fra noen meget kjente merker. Dette er HIFI. Det er dyre merker men du finner de nok ikke billigere noe sted i norge. Send PM for info.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider