Gå til innhold

Trimming, pris?

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

hvorfor vil du ikke gjøre det selv? lærer masse og sparer penger...

vet ikke hvordan toppen din er, men jeg må av med min + et motorfeste for å få bytta.. det kan fort bli noen verkstedstimer med lange kaffepauser og mye graving til (i mitt tilfelle nissan norge) om hvor hva skal sitte...

 

da er det bedre å invistere 100,- i en Haynes manual og sette seg ned med en pris snus mener jeg.. :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Norhspeed i dag. De skulle ha 10.000 for motorbytte. 6500.- for å bytte kam, innsug og chippe. Hvor mye effekt kan en vinne på en vanlig sugemotor med chip, innsug og kam? Er en 1,5. Skal også selv montere konfilter med stålrør, etter hvert også effektpotte og kanskje hele veien?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte kam, vil tomgangen som oftest gå til HELVETE, etter det jeg har hørt (aldri gjort det selv) og da må du stille tomgangen. Det er jo ikke verdens største Problem, men likevel...

Det med effekt kan du jo høre med Norhspeed, de har vel de mest eksakte tallene

- 98 ITR

- 00 Civic Vti

- 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor)

- 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå husker ikke jeg i farta hvordan samara ser ut, men er det en slik vanlig gammel lada med rwd ville jeg heller satsa på en fiat twincam motor.

de passer sikkert i fwd ladane og.

130hk standard og veldig godt kjent, gode muligheter for oppimot 160-170 med litt topparbeid og dobble gassere.

 

regner med at du har sett top gear episoden`?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

nå husker ikke jeg i farta hvordan samara ser ut, men er det en slik vanlig gammel lada med rwd ville jeg heller satsa på en fiat twincam motor.

de passer sikkert i fwd ladane og.

130hk standard og veldig godt kjent, gode muligheter for oppimot 160-170 med litt topparbeid og dobble gassere.

 

regner med at du har sett top gear episoden`?

 

fronth.jpg Det er en 96 modell. Den har fwd. En ritmo abarth motor. 2,0 16 V med dobbel forgasser og ca 150 hk vil passe helt fint ja... Problemet er at det vil bli dyrt og at det er vel ikke så lett å få godkjent... Koster 10.000 med alt å montere motoren. Motoren kommer utenom. Så må sikkert ting forandres for godkjenningen sin del, det kan også bli dyrt.

 

Derfor vurderer jeg den siste modifikasjonen du nevnte på orginalmotoren. Snakket med en som har montert turbo på en slik og har 180 hk pluss et nos kit med 80 hk. Så den skal i hvertfall tåle litt. Får starte med det i første omgang tror jeg-

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår