Rallye Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Hei jeg holder på å skal fikse opp litt i motorrummet så lurer jeg på er det noen som har en oppskrift på høyglans polering av aluminium og rustfritt ? dette har jeg hørt Først ta over den med "neger kusa" med luft Deretter 120pappir så 380 pappir så vannslipe med 500pappir så ta over den med polerklut på maskin ?? noen som har noen andre forlslag ? eller noen som vet hvor de selger polerklut til drill eller no ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Glemte noe viktig. Autosol! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 Originally posted by Rieger Glemte noe viktig. Autosol! stemmer det hadde jeg glemt men vet du om hvor det e rmulig å få fatt i slik en polerklut de til en vanlig bonemaskin blir jo alt for store eller kan jeg bare drite i det og fortsette opp til 1200 pappir ? hva blir best resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 eg holdt på å blank pollerte ein alu plate. det eg gjorde var å pusse med 600 papir så 800 så 1200 så 1500 så 2000. pusset i rette strekk. IKKJE I SIRKLER. så gjikk eg over med polerklut som man monterte på borremaskina. ca 20 spenn på biltema. og autosol. mangenganger. blei veldig bra resultat. brukte det som speil i nåkre dager heilt til ein tulling mista det i grusen og skulle vaske det med 150 papir.:mad: gadd ikkje å pussa det oppigjen så eg lakkerte det. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2004 Originally posted by jettamaster eg holdt på å blank pollerte ein alu plate. det eg gjorde var å pusse med 600 papir så 800 så 1200 så 1500 så 2000. pusset i rette strekk. IKKJE I SIRKLER. så gjikk eg over med polerklut som man monterte på borremaskina. ca 20 spenn på biltema. og autosol. mangenganger. blei veldig bra resultat. brukte det som speil i nåkre dager heilt til ein tulling mista det i grusen og skulle vaske det med 150 papir.:mad: gadd ikkje å pussa det oppigjen så eg lakkerte det. ok viste nesten ikke at det gikk an å få tak i 2000 pappir :) var inne å så på biltema.no om jeg fant en polerklut til drill men jeg fant ikke.. off dette kommer uansett til å ta tid.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Jeg har den guiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by ESPN Jeg har den guiden hæ? altså enig med det som står over? prøvde litt i dag ser ut som om det kan bli bra resultat :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Rallye ok viste nesten ikke at det gikk an å få tak i 2000 pappir :) var inne å så på biltema.no om jeg fant en polerklut til drill men jeg fant ikke.. off dette kommer uansett til å ta tid.. :) Clas Ohlson har et slikt poleringssett , med 2 poleringskluter til å sette på drillen + 2 klumper med noe poleringsmiddel. Har kjøpt det men har ikke fått prøvd det ennå. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Mk2-16v Clas Ohlson har et slikt poleringssett , med 2 poleringskluter til å sette på drillen + 2 klumper med noe poleringsmiddel. Har kjøpt det men har ikke fått prøvd det ennå. til rustfritt stål og alu ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Eyecandy: Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetl0vB Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 whoow nice ... Siter ..::Audi A4 Avant 1.9TDI::.. ..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!! ..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Rallye til rustfritt stål og alu ? Ja jeg regner med det, er i hvertfall ikke til å polere bilen med ;) Polersett proff http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=0q163q178q359&ic=N&sw=2560 Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Originally posted by Mk2-16v Ja jeg regner med det, er i hvertfall ikke til å polere bilen med ;) Polersett proff http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=0q163q178q359&ic=N&sw=2560 he he nei det hadde tatt seg ut.. Tusen takk for tipset så genialt ut det lille settet lett å kommet til i krinklel kroker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Originally posted by Laaars Eyecandy: sattan det så slettes ikke verst ut.. gjort det selv... hvor lang tid brukte du på det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 lurer jeg også på.... må ha gått noen timer............... :cool: Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg