Gå til innhold

Høyglans polering

Ranger emnet

Rallye

Anbefalte innlegg

Hei jeg holder på å skal fikse opp litt i motorrummet så lurer jeg på er det noen som har en oppskrift på høyglans polering av aluminium og rustfritt ?

dette har jeg hørt

Først ta over den med "neger kusa" med luft

Deretter 120pappir

så 380 pappir

så vannslipe med 500pappir

så ta over den med polerklut på maskin ??

noen som har noen andre forlslag ?

eller noen som vet hvor de selger polerklut til drill eller no ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rieger

Glemte noe viktig.

Autosol!

stemmer det hadde jeg glemt men vet du om hvor det e rmulig å få fatt i slik en polerklut de til en vanlig bonemaskin blir jo alt for store

eller kan jeg bare drite i det og fortsette opp til 1200 pappir ?

hva blir best resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg holdt på å blank pollerte ein alu plate. det eg gjorde var å pusse med 600 papir så 800 så 1200 så 1500 så 2000. pusset i rette strekk. IKKJE I SIRKLER. så gjikk eg over med polerklut som man monterte på borremaskina. ca 20 spenn på biltema. og autosol. mangenganger. blei veldig bra resultat. brukte det som speil i nåkre dager heilt til ein tulling mista det i grusen og skulle vaske det med 150 papir.:mad:

gadd ikkje å pussa det oppigjen så eg lakkerte det.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

eg holdt på å blank pollerte ein alu plate. det eg gjorde var å pusse med 600 papir så 800 så 1200 så 1500 så 2000. pusset i rette strekk. IKKJE I SIRKLER. så gjikk eg over med polerklut som man monterte på borremaskina. ca 20 spenn på biltema. og autosol. mangenganger. blei veldig bra resultat. brukte det som speil i nåkre dager heilt til ein tulling mista det i grusen og skulle vaske det med 150 papir.:mad:

gadd ikkje å pussa det oppigjen så eg lakkerte det.

ok viste nesten ikke at det gikk an å få tak i 2000 pappir :)

var inne å så på biltema.no om jeg fant en polerklut til drill men jeg fant ikke.. off dette kommer uansett til å ta tid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

ok viste nesten ikke at det gikk an å få tak i 2000 pappir :)

var inne å så på biltema.no om jeg fant en polerklut til drill men jeg fant ikke.. off dette kommer uansett til å ta tid.. :)

Clas Ohlson har et slikt poleringssett , med 2 poleringskluter til å sette på drillen + 2 klumper med noe poleringsmiddel.

Har kjøpt det men har ikke fått prøvd det ennå.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider