Gå til innhold

Wohooo!!! Ny motor

Ranger emnet

joarek

Anbefalte innlegg

Festen fortsetter :)

Idag var det rensing av motorrom som var "under kniven" og rakriste kom med sin gode ekspertise! (bukker & neier):D

Startet enkelt og greit med å fjerne det resterende ledningsnett som var for 1.6 literen, tettet igjen evt. hull etter disse og vasket motorrom med kraftvask. (skrubbe skrubbe) Etter 15-20 min ventetid ble dette spylt grundig av med en kraftig høytrykkspyler, dette gjorde jeg 2 ganger...

Resultatet ble overraskende bra:

Motor-shining.gif

Motor-shining5.gif

Motor-shining3.gif

Motor-shining4.gif

Motor-shining2.gif

Etter 19 år er det ikke mere skade av varmen en dette... Sweet!

Motor-shining-eksos.gif

Motor-shining-eksos2.gif

Skrudde også ut dashboardet (igjen) for å rydde opp i det noe radikale ledningsnettet som jeg har slengt inn bak der.. (glemte å ta skikkelig bilde) Her befant det seg mye jall fra tidligere eiere... PS. Donald Duck plaster er ikke egnet for å bruke som isolerings tape:rolleyes:

Dashboard-utak.gif

Deilig å føle at jeg er skikkelig igang med dette, blir bare mer og mer gira!!!!

Er ikke lenge til jeg popper inn motoren nå.... Må bare skaffe : radiator, bremsekraftforsterker ( 9" ), GTi bensintank og en kvass bensinpumpe. Har forresten en av de på handa (ikke ordrett) ;)

Stay tuned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da fant motoren seg tak over hodet

Bestemte meg for å prøve å få ferdig bilen til Bug Run, så da får jeg plukke ut motoren igjen etter dette for å fikse opp motorrommet skikkelig....

I første omgang er det å få bilen i drift igjen som teller nå.

Neimen, er den inne?

Jepp, var ikke lange tiden dette tok heller. Med Rakriste ved min side tok vi dette på null komma nix, takker igjen til Rakriste for hjelpen jeg har fått, tror det lurer et brøl av en GTi duett som farer til Sverige for å boltre seg i vakre VW rett rundt hjørnet:D

By the way, noen flere som skal dit???

Men over til noen bilder...... Viktig med bilder vett!

GTi-i-kjetting.gif

For en livlig fargeklatt, fortsatt ikke helt enig med fargene på denne motoren, skal renses for dette siden...

Fargeklatt.gif

Motor-inn-2-rakriste.gif

Sånn ja...

Motor-inn-1.gif

Ledningsnett-2.gif

Noen som vet hva denne tingen på siden av motoren er? (den runde blanke)

Noen-som-vet--2.gif

Eller denne? Tror den skal inn på en vakumslange eller noe!

Noen-som-vet-.gif

Finner det vel ut, er litt av en kabelbunt som skal kobles:)

Ledningsnett.gif

Så da motor var på plass og det ikke var mere jeg fikk gjort der og da, startet jeg med å pusse og vaske selve motor... Og dæven som tiden går når man har det gøy, plutselig var det natta og egentlig alt for mørkt til å få tatt noe skikkelig bilde.. Men men, jeg legger det ut uansett...

Natta.gif

Mer bilder imorgen.... Word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den runde greia!! hehe

Orginalt så sitter vanntemp føleren her.. den runde din minner om en vdo føler.. dvs følger med om man kjøper en ekstra måler til å ha i bilen..

så du kobler bare orginal ledningene på den.. :)

si ifra åssen ting går litt utover dagen a? spent på om alt fungerer. bare å ringe.,.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven fetter, detta blir bra.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

___Da var det på tide å koble "litt" kabler___

Motoren kom med komplett ledningsnett, men dette var det litt rot i. Etter å ha ryddet og løsna opp i dette, begynte jobben med å sette det på plass.

(Fikk ikke knipsa så gode bilder av dette, men det er i det minste noen...)

Sikring-plass1.gif

Sikring-plass2.gif

Kabel-motor4.gif

Kabel-motor5.gif

Kabel-motor2.gif

Her er et bedre bilde av lakkjobben:

Yeah.gif

Og enda et:

Yeah2.gif

Dette er ikke så ille, men det passer ikke med stilen jeg skal ha.. Vannpumpa, luftfilterboksen og dynamo hjulet er værre.

Noen som har et power rohr liggende??

Mer senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloGlenn

Den var nok ikke verd 6000 kr, den motoren suger. Hvis du skal bruke den til å sette garn er den jo grei nok.

Da kan du kanskje forklare litt nærmere hva som er galt med den da?

Ble fortalt lengere opp i posten her at det ikke dugde med vanlig GTi bensinpumpe og at dette ble konstatert på et verksted...

Har på hånd en pumpe som uten problemer skal klare 200 gamp, hvorfor ble ikke dette testa?

Noe info på dette? Hva er det som "suger"?

Som du sikkert skjønner velger jeg å være litt kritisk til komentarene dine grunnet sjappe replikker, om du kan forklare litt bedre hva slags problemer du har hatt med denne og hvordan den gikk når du hadde den er jeg takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider