Gå til innhold

Wohooo!!! Ny motor

Ranger emnet

joarek

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, så ble det en tur på stranda i dag....

Setter i gang igjen imorgen da :D

Noen som har en GTi bensintank /m pumpe i, og en til under bilen liggende??

Noen tips til sandblåsing av spindler og Calipter?

Har kjøpt sand på Torshov bilrekvisita (199 kr) og har planer om å shine opp bremsene skikkelig og lakkere disse deretter..... Takker for svarhapyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe sand hos Thorshov til 199, når du kan kjøpe nesten 60 kg 0,1 sand hos en gyggforetnig til samme pris....

"Wolstad sand" tror jeg den sanden byggforetningene har..

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av bensintank

Så på fredag var jeg på hugger´n å skaffa bensintank, bensinpumpe og bremsekraftforsterker (8") for en GOD pris......

Startet på bilen senere på dagen, fikk da plukka ut den gamle tanken da værgudene tilta helt :mad:

regn.gif

gamle-tank.gif

gamle-tank-motor.gif

Ny tank:

ny-tank.gif

Bensin pumpe under bilen:

pumpe-under-bil.gif

Det endte med at jeg ble klissvåt, så jeg pakka sammen og starter igjen på mandag...

Stay tuned!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg, så det ble litt mekking idag også...

Fikk hjelp av Rakriste med å feste bensintanken (ikke lett når man er alene), festet bensinpumpen på undersiden av bilen og trakk rørene der de skulle.

Må enten tilpasse disse slangefestene eller skifte dem ut da festene/tilkoblingene er forskjellige (skrufeste og ikke slangeklemme)

Skaffet meg også ny frontplate siden den jeg hadde var deformert etter en aldri så liten bulk, denne kjøpte jeg på Veng med 40% i rabatt ;) trenger bare å flytte panserlåsfeste fra den gamle til den nye og poppnagle det fast....

I morgen starter jeg med bytte av bremsekraftforsterker, bytte av bremser fremme(ventilerte skiver), div bremserør og ser om jeg får tid til litt gjennomgang av det elektriske...

Er ikke lenge til ting er på plass nå kiddie kiddie kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Går fort framover dette nå....

Når regner du med og vri nøkkelen??

Hehe vi har alt prøvd..

ble litt utålmodige.. problemet er da at ting går litt fort frem og siden vi manglet noen vesentlige koblinger til bensinfordeleren så ble det ikke noen ordentlig start,, (nesten er bare nesten godt nok)

men gutten jobber litt vær dag så det nærmer seg nå!

keep it up!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å angående topic så er det nok noe når en tideligere eier av motoren sier at den er på vei til og ryke , men for din egen del så håper jeg du får den til og gå skikkeligt og ikke minst at du blir fornøyd :)

GTI maskinene tåler jo en del bank så det går vel sikkert bra :cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

å angående topic så er det nok noe når en tideligere eier av motoren sier at den er på vei til og ryke , men for din egen del så håper jeg du får den til og gå skikkeligt og ikke minst at du blir fornøyd :)

GTI maskinene tåler jo en del bank så det går vel sikkert bra :cool:

Men ingen har fått ordentlig beskrivelse av problemet fra forrige eier!! Ingen annet enn å vente og se hva som skjer når han fyrer den.. den går fint rundt på starteren iallfall :)

og skulle det være probs. så demonterer sikkert joarek toppen og sender diverse overhalling..

får krysse fingerne for gutten.. han gleder seg sykt mye ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gutten kontrakt på at det ikke er noe galt med motoren da, eller har jeg missforstått hele greia her??

Merkelig at tidligere eier kommer her på forumet og snakker bare piss om motoren.....

Har gutten kontrakt på det, og motoren viser seg og være død... Da Sliter jo tidliger eier Big Time....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider